TEST - Catálogo BURRF
   

Activist Business Ethics / (Registro nro. 277235)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04566nam a22003375i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 277235
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429153811.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2005 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387229140
-- 978-0-387-22914-0
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/b99874
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000329830
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030224
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070519
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201401311320
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación staff
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201401311144
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación staff
-- 201401291441
-- staff
-- msplit0.mrc
-- 252
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Cory, Jacques.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 299821
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Activist Business Ethics /
Mención de responsabilidad, etc. by Jacques Cory.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, NY :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer New York,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2005.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión IX, 200 páginas,
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Activist Ethics in Business -- Ethical and Democratic Evolution -- Activist Business Ethics in Christianity -- Activist Business Ethics in Judaism -- Activist Business Ethics in Other Religions -- Activist Business Ethics in Philosophy -- Psychological and Psychoanalytical Aspects -- International Aspects -- The Personification of Stakeholders -- The Predominance of Values and Ethics for CEOs -- The Methodological Approach of the Book -- The Inefficient Existing Safeguards of the Stakeholders’ Interests -- Internet, Transparency, Activist Associations and Ethical Funds -- Future Activist Vehicles - The Supervision Board -- Future Activist Vehicles - The Institute of Ethics -- Conclusion.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Jacques Cory's second book Activist Business Ethics expands upon the theoretical concepts developed in his first book Business Ethics: The Ethical Revolution of Minority Shareholders published by Kluwer Academic Publishers in March 2001. Activist business ethics is needed in order to remedy the wrongdoing committed to stakeholders and minority shareholders. This will be achieved by cooperation between ethical businessmen, activist academics, stakeholders and minority shareholders. We should treat others as we would want others to treat us, not through interest, but by conviction. Yet this principle is not the guideline of many companies in the modern business world, despite the fact that most religions and philosophers have advocated it in the last 3,000 years. How can we convince or compel modern business to apply this principle? And is it essential to the success of economy? In order to answer these questions this book examines the evolution of activist business ethics in business, in democracies, in Christianity, Judaism, Islam, Buddhism, in philosophy and psychology. The book examines international aspects, the personification of stakeholders, the predominance of values and ethics for CEOs and the inefficient safeguards of the stakeholders' interests. The book presents new vehicles for the safeguard of those interests, such as the Internet, Transparency, Ethical Funds and Activist Associations, and future activist vehicles, such as the Supervision Board and the Institute of Ethics. Today everybody is a stakeholder and a minority shareholder of a company, directly or through our pension funds, or as a client, a supplier, a member of a community and a citizen. The principal premise of the book is, therefore, that ultimately the wrongdoers act against themselves. The book is woven with many references on ethics and business ethics from the professional and classic world literature, the Bible and other religious texts, poetry, maxims, and folk tales; showing that ethical problems are similar throughout the ages and cultures, but some of the solutions given in this book are new and original. Activist Business Ethics is primarily intended for the academic market and is particularly appropriate for academics in business administration, ethics and finance. It should also appeal strongly to the professional business/finance market, and to stakeholders and minority shareholders as well, who are aware of the wrongdoing committed to them and who want to remedy the situation by activist conduct.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387228488
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/b99874">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/b99874</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

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