Professionalism in Medicine : (Registro nro. 277801)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05023nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 277801 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429153835.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2006 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387327273 |
-- | 9780387327273 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/0387327274 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000330988 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030727 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404120555 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404090336 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201401311358 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | staff |
-- | 201401301159 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | R735-845 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Wear, Delese. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 30928 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Professionalism in Medicine : |
Resto del título | Critical Perspectives / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Delese Wear, Julie M. Aultman. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2006. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xI, 275 páginas, |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Introduction -- Part One -- Conceptualizing Professionalism -- The Complexities of Medical Professionalism: A Preliminary Investigation -- An Analysis of the Discourse of Professionalism -- Professionalism: Curriculum Goals and Meeting Their Challenges -- Part Two -- Teaching Professionalism -- Medical Professionalism: The Nature of Story and the Story of Nature -- Patient Respect: A Case Study of the Formal and Hidden Curriculum -- You Say Self-Interest, I Say Altruism -- The Role of Ethics within Professionalism Inquiry: Defining Identity and Distinguishing Boundary -- Medical Professionals and the Discourse of Professionalism: Teaching Implications -- Part Three -- Assessing Professionalism -- Educating for Professionalism at Indiana University School of Medicine: Feet on the Ground and Fresh Eyes -- The Problem with Evaluating Professionalism: The Case against the Current Dogma -- How Medical Training Mangles Professionalism: The Prolonged Death of Compassion -- Wit is Not Enough -- Professionalism and the Heisenberg Uncertainty Principle -- Coda -- List of Contributors -- Index . |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | "Professionalism in Medicine: Critical Perspectives" is a brilliant collection of essays that responds to platitudinous notions of medical professionalism with theoretical clarity and curricular innovation. Drawing upon a wonderful wealth of scholars in the medical humanities, this inspirational volume seeks to transcend reductionistic conceptions of professionalism that are too easily mistaken for the real thing, simply because they are amenable to measurement. This incisive anthology will be savored by all who want to bring qualitative balance to a ‘professionalism movement’ that has often conflated quantitative assessment with cogent analysis." Joseph J. Fins, M.D., F.A.C.P., Chief, Division of Medical Ethics and Professor of Medicine, Weill Medical College of Cornell University and Author, "A Palliative Ethic of Care: Clinical Wisdom at Life's End." "This book makes a welcome and important contribution to the ongoing dialogue and debate about professionalism in medicine. The contributors, all distinguished authorities and experienced medical educators, challenge current constructs and suggest new approaches to understanding, teaching and evaluating professionalism. The provocative ideas presented range from the theoretical to the pragmatic. Professionalism in Medicine will engage the interest of medical educators and practicing physicians, sociologists and philosophers." Herbert M. Swick, M.D., Executive Director, Institute of Medicine and Humanities Professionalism has become a part of the contemporary academic medicine parlance, with the stakeholders focus on what has become a consistent list of attributes deemed to be the essence of professionalism: variations on altruism, duty, excellence, honor and integrity, accountability, and respect. This collection of essays steps outside this focus. Its contributors ask different questions, including how the specialized language of academic medicine and its affiliated governing and accrediting institutions define, organize, and contain the attitudes, values, and behaviors subsumed under the label "professional" or "professionalism." Each essay questions the profession’s beliefs about the nature of its work and how such beliefs are enacted (or not) in medical education and practice. Anyone involved in decision-making in the undergraduate medical curriculum will find this book thoughtful, at times provocative, and in the end, useful. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Aultman, Julie M. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 300898 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387327266 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-32727-4">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-32727-4</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.