TEST - Catálogo BURRF
   

Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities / (Registro nro. 278102)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05733nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 278102
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429153849.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2007 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387329314
-- 9780387329314
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/0387329315
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000331008
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030727
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404120557
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404090338
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201401311359
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación staff
-- 201401301159
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Jacobson, John W.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 301438
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities /
Mención de responsabilidad, etc. edited by John W. Jacobson, James A. Mulick, Johannes Rojahn.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston, MA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer US,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2007.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xx, 726 páginas, 9 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Issues on Clinical Child Psychology,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 1574-0471
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Foundation -- Epidemiology and Etiology of Mental Retardation -- The Autism Spectrum -- Cerebral Palsy -- Epilepsy in People With Mental Retardation -- Pediatric Brain Injury -- Behavioral Effects of Genetic Mental Retardation Disorders -- Social Acceptance and Attitude Change -- Disability Services -- Evaluating Developmental Disabilities Services -- Educational Service Interventions and Reforms -- Psychological Services for Older Adults with Intellectual Disabilities -- Residential and Day Services -- Behavioral–Clinical Consultation in the Developmental Disabilities -- Advocacy and Litigation in Professional Practice -- Assessment and Diagnosis -- Intellectual Assessment and Intellectual Disability -- Adaptive Behavior -- Psychosocial and Mental Status Assessment -- Functional Behavioral Assessment in Practice: Concepts and Applications -- Psychoeducational Assessment -- Developmental and Behavioral Screening -- Forensic and Psychosexual Assessment -- Family Assessment and Social Support -- Prevention and Treatment -- Science to Practice in Intellectual Disability -- Early Intervention -- The System of Early Intervention for Children with Developmental Disabilities -- Stereotypy, Self-Injury, and Related Abnormal Repetitive Behaviors -- Assessment and Treatment Psychopathology Among People with Developmental Delays -- Aggression in Persons With Intellectual Disabilities and Mental Disorders -- Speech and Language Deficits in Children with Developmental Disabilities -- Functional Skills Training for People with Intellectual and Developmental Disabilities -- Social Skills Training for Children with Intellectual Disabilities -- Vocational Skills and Performance -- Sex Offending Behavior -- Pharmacotherapy -- Ethical Issues -- Ethical Issues in Clinical Services and Research -- Ethics and Values in Behavioral Perspective.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Changes within the interdisciplinary field of intellectual and developmental disabilities are evolving at a rapid pace. Clinicians, academics, administrators, and a variety of mental health providers alike need easy-to-access, reliable information that enables them to stay abreast of the numerous advances in research, assessment, treatment, and service delivery within a real-world sociopolitical framework. To that end, the Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities is an essential resource for any professional who works with this vulnerable population. This volume examines in detail the numerous advances in the field, summarizing major domains and emerging subspecialties into one eminently useful reference. Its contributors comprise a panel of the leading scientist-clinicians, who offer much-needed insight and guidance into ongoing improvements in theory and practice as well as intervention and prevention. For example, the handbook: Opens with chapters that offer a comprehensive review of current definitions, classifications, etiology, and findings on the most prevalent conditions, including cerebral palsy, pediatric brain injury, genetic syndromes, and autism spectrum disorder. Provides a survey of psychological and educational service delivery systems available to people with intellectual disabilities – for example, several chapters focus on explaining how agencies work, the politics of service delivery, residential versus day treatment, and program evaluation. Offers a wide range of assessment and diagnostic tools and tactics, including cognitive and adaptive behavior assessments, assessing for psychopathology, developmental screening, family assessment, and forensic applications. Reviews the latest evidence-based prevention and intervention strategies, from social skills training to self-harm reduction to pharmacotherapy. Concludes with insightful chapters on the ethical issues social acceptance and advocacy. The Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities makes clear the far-reaching impact these disorders have on individuals, their families, and society in general. For clinicians, researchers, and advanced-level graduate students, this volume is a must-have resource and reference.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Mulick, James A.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 301439
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Rojahn, Johannes.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 301440
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387329307
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-32931-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-32931-5</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha