Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities / (Registro nro. 278102)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05733nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 278102 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429153849.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2007 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387329314 |
-- | 9780387329314 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/0387329315 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000331008 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030727 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404120557 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404090338 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201401311359 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | staff |
-- | 201401301159 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Jacobson, John W. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 301438 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by John W. Jacobson, James A. Mulick, Johannes Rojahn. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2007. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xx, 726 páginas, 9 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Issues on Clinical Child Psychology, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1574-0471 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Foundation -- Epidemiology and Etiology of Mental Retardation -- The Autism Spectrum -- Cerebral Palsy -- Epilepsy in People With Mental Retardation -- Pediatric Brain Injury -- Behavioral Effects of Genetic Mental Retardation Disorders -- Social Acceptance and Attitude Change -- Disability Services -- Evaluating Developmental Disabilities Services -- Educational Service Interventions and Reforms -- Psychological Services for Older Adults with Intellectual Disabilities -- Residential and Day Services -- Behavioral–Clinical Consultation in the Developmental Disabilities -- Advocacy and Litigation in Professional Practice -- Assessment and Diagnosis -- Intellectual Assessment and Intellectual Disability -- Adaptive Behavior -- Psychosocial and Mental Status Assessment -- Functional Behavioral Assessment in Practice: Concepts and Applications -- Psychoeducational Assessment -- Developmental and Behavioral Screening -- Forensic and Psychosexual Assessment -- Family Assessment and Social Support -- Prevention and Treatment -- Science to Practice in Intellectual Disability -- Early Intervention -- The System of Early Intervention for Children with Developmental Disabilities -- Stereotypy, Self-Injury, and Related Abnormal Repetitive Behaviors -- Assessment and Treatment Psychopathology Among People with Developmental Delays -- Aggression in Persons With Intellectual Disabilities and Mental Disorders -- Speech and Language Deficits in Children with Developmental Disabilities -- Functional Skills Training for People with Intellectual and Developmental Disabilities -- Social Skills Training for Children with Intellectual Disabilities -- Vocational Skills and Performance -- Sex Offending Behavior -- Pharmacotherapy -- Ethical Issues -- Ethical Issues in Clinical Services and Research -- Ethics and Values in Behavioral Perspective. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Changes within the interdisciplinary field of intellectual and developmental disabilities are evolving at a rapid pace. Clinicians, academics, administrators, and a variety of mental health providers alike need easy-to-access, reliable information that enables them to stay abreast of the numerous advances in research, assessment, treatment, and service delivery within a real-world sociopolitical framework. To that end, the Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities is an essential resource for any professional who works with this vulnerable population. This volume examines in detail the numerous advances in the field, summarizing major domains and emerging subspecialties into one eminently useful reference. Its contributors comprise a panel of the leading scientist-clinicians, who offer much-needed insight and guidance into ongoing improvements in theory and practice as well as intervention and prevention. For example, the handbook: Opens with chapters that offer a comprehensive review of current definitions, classifications, etiology, and findings on the most prevalent conditions, including cerebral palsy, pediatric brain injury, genetic syndromes, and autism spectrum disorder. Provides a survey of psychological and educational service delivery systems available to people with intellectual disabilities – for example, several chapters focus on explaining how agencies work, the politics of service delivery, residential versus day treatment, and program evaluation. Offers a wide range of assessment and diagnostic tools and tactics, including cognitive and adaptive behavior assessments, assessing for psychopathology, developmental screening, family assessment, and forensic applications. Reviews the latest evidence-based prevention and intervention strategies, from social skills training to self-harm reduction to pharmacotherapy. Concludes with insightful chapters on the ethical issues social acceptance and advocacy. The Handbook of Intellectual and Developmental Disabilities makes clear the far-reaching impact these disorders have on individuals, their families, and society in general. For clinicians, researchers, and advanced-level graduate students, this volume is a must-have resource and reference. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Mulick, James A. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 301439 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Rojahn, Johannes. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 301440 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387329307 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-32931-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-32931-5</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.