Information Technology in Languages for Specific Purposes : (Registro nro. 278331)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04603nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 278331 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429153859.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2006 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387286242 |
-- | 978-0-387-28624-2 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387286242 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000330557 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030439 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404121715 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404091452 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201401311345 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | staff |
-- | 201401291458 |
-- | staff |
-- | msplit0.mrc |
-- | 977 |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Macià, Elisabet Arnó. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 301882 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Information Technology in Languages for Specific Purposes : |
Resto del título | Issues and Prospects / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Elisabet Arnó Macià, Antonia Soler Cervera, Carmen Rueda Ramos. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2006. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | XVII, 266 páginas, |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Educational Linguistics, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1572-0292 ; |
Designación de volumen o secuencia | 7 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | The Role of Information Technology in Languages for Specific Purposes: Some Central Issues -- Corpus-Based Studies -- Corpus Linguistics and English for Academic Purposes -- Interaction in Academic Spoken English: The Use of ‘I’ and ‘You’ in the MICASE -- Exploring Epistemic Modality in Academic Discourse Using Corpora -- Computer-Mediated Communication -- Finding Common Ground in LSP: A Computer-Mediated Communication Project -- Uncovering Tasks and Texts - Teaching ESP Through Online Workshops -- The SMAIL Project. A Dialogic Approach to Computer-Assisted Language Learning for the LSP Classroom -- Specific Technology-Based Projects in Different Educational Settings -- Technology for Trust, Collaboration, and Autonomy Among Asian Students at the University Level -- Networking for Learning and Teaching English for Specific Purposes -- Technology and Learner Autonomy in Higher Education -- Learning English with Computers at University Level -- Using the Internet to Promote Autonomous Learning in ESP -- Integration of E-Learning into a Tertiary Educational Context -- Terminology and Lexis: Teaching and Translation -- The Development of a Computer Science Dictionary, or How to Help Translate the Untranslatable -- The Importance of Key Words for LSP -- Conclusions -- Information Technology in Languages for Specific Purposes: Prospects on a Brave New World. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | In the last years, we have witnessed significant advances in technology, which have not only changed our world but also become part of modern life. And like any other aspect of our lives, our work in the field of Languages for Specific Purposes (LSP) has also been transformed by technology, especially by the use of computers in our daily tasks as teachers and researchers. The purpose of this volume is to offer an overview of an ample variety of applications of IT in the field of LSP. It is addressed to a wide audience that includes LSP teachers and researchers, although the contents may also be relevant to applied linguists working in other fields. This book contains research studies as well as educational experiences and proposals, presented from different perspectives and backgrounds (both geographical and cultural), all of which are theoretically grounded and with a clear and sound rationale. Thus, the reader will find a variety of educational projects and research studies situated in specific educational contexts and in particular geographical locations. Although not intended for generalization, they are valuable technology-based educational solutions that offer new insight and reflections that will help readers create their own tools and carry out further research. For this reason, the book focuses on central topics that have awakened the interest of LSP professionals. In turn, this thematic selection has helped us organize the chapters into related sections covering the main areas of research and practice in the field. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Cervera, Antonia Soler. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 301883 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Ramos, Carmen Rueda. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 301884 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387285955 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-28624-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-28624-2</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.