TEST - Catálogo BURRF
   

Resilience in Children, Families, and Communities : (Registro nro. 278701)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04583nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 278701
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429153915.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2005 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387238241
-- 978-0-387-23824-1
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/b102741
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000329984
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030228
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070454
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201401311325
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación staff
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201401311149
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación staff
-- 201401291444
-- staff
-- msplit0.mrc
-- 405
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Peters, Ray DeV.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 302494
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Resilience in Children, Families, and Communities :
Resto del título Linking Context to Practice and Policy /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Ray DeV. Peters, Bonnie Leadbeater, Robert J. McMahon.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston, MA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer US,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2005.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión XVIII, 201 páginas,
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato The Conceptual and Empirical Framework for Linking Resilience to Intervention and Policy -- Resilience Research -- Resilience in Context -- Disruptive Behaviors -- The Resilience Revolution -- Resilience Enhancement Programs for High-Risk Children, Families, and Youth -- Creating Effective School-Based Interventions for Pregnant Teenagers -- Dating Relationships among At-Risk Adolescents -- Building Strengths and Resilience among At-Risk Mothers and Their Children -- Expanding Resilience Programs to Include Neighborhoods and Communities -- The Social Transformation of Environments and the Promotion of Resilience in Children -- Promoting Resilience in the Inner City -- A Community-Based Approach to Promoting Resilience in Young Children, Their Families, and Their Neighborhoods -- Steps Toward Community-Level Resilience.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Despite the numerous benefits derived from major technological and medical innovations of the past century, we continue to live in a world rife with significant social problems and challenges. Children continue to be born into lives of poverty; others must confront daily their parent’s mental illness or substance abuse; still others live amid chronic family discord or child abuse. For some of these children, life’s difficulties become overwhelming. Their enduring trauma can lead to a downward spiral, until their behavioral and emotional problems become lifelong barriers to success and wellbeing. Almost no one today would deny that the world is sometimes an inhospitable, even dangerous, place for our youth. Yet most children—even those living in high-risk environments—appear to persevere. Some even flourish. And this begs the question: why, in the face of such great odds, do these children become survivors rather than casualties of their environments? For many decades, scholars have pursued answers to the mysteries of resilience. Now, having culled several decades of research findings, the editors of this volume offer an in-depth, leading-edge description and analysis of Resilience in Children, Families and Communities: Linking Context to Practice and Policy. The book is divided into three readily accessible sections that both define the scope and limits of resilience as well as provide hands-on programs that families, neighborhoods, and communities can implement. In addition, several chapters provide real-life intervention strategies and social policies that can be readily put into practice. The goal: to enable children to develop more effective problem-solving skills, to help each child to improve his or her self-image, and to define ways in which role models can affect positive outcomes throughout each child’s lifetime. For researchers, clinicians, and students, Resilience in Children, Families and Communities: Linking Context to Practice and Policy is an essential addition to their library. It provides practical information to inform greater success in the effort to encourage resilience in all children and to achieve positive youth development.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Leadbeater, Bonnie.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 302495
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona McMahon, Robert J.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 302496
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780306486555
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/b102741">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/b102741</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha