Handbook of Adolescent Behavioral Problems : (Registro nro. 278740)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04620nam a22003495i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 278740 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429153916.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2005 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387238463 |
-- | 978-0-387-23846-3 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/b102865 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000329989 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030228 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070454 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201401311325 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | staff |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201401311150 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | staff |
-- | 201401291444 |
-- | staff |
-- | msplit0.mrc |
-- | 410 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Gullotta, Thomas P. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 299995 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Handbook of Adolescent Behavioral Problems : |
Resto del título | Evidence-Based Approaches to Prevention and Treatment / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Thomas P. Gullotta, Gerald R. Adams. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2005. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | XXII, 665 páginas, 6 illus. |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | and Overview -- Adolescent Development -- Understanding Primary Prevention -- Family Influences on Adolescent Development -- Community Influence on Adolescent Development -- Understanding Treatment: Principles and Approaches -- Evidence-Based Practices -- Disorders -- Anxiety Disorders in Children and Adolescents -- Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder -- Pediatric Bipolar Disorder -- Depression -- Suicide -- Obsessive-Compulsive Disorder -- Oppositional Defiant Disorder and Conduct Disorder -- Pervasive Developmental Delay -- Prevention and Treatment of Post-Traumatic Stress Disorder in Adolescents -- Schizophrenia -- Eating Disorders -- Obesity -- Problem Behaviors -- Adolescent Delinquency and Violent Behavior -- Substance Misuse and Abuse -- Gambling -- Adolescent Sex Offenders -- Sibling Incest Offenders -- Treatment of Gangs/Gang Behavior in Adolescence -- Homicide -- Adolescent Pregnancy -- School Failure -- Religious Cults -- Epilogue. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | As we enter the new millennium, promoting sound mental health and positive behavior of adolescents has undeniably taken on greater significance than ever before. To that end, more and more research is confirming what many have suspected for years: environment and community surroundings have a major affect on an adolescent’s well-being and overall mental health. And because no single causal agent triggers teenage pathology—and no one-size-fits-all treatment is available—the Handbook of Adolescent Behavior Problems offers a comprehensive and integrative biopsychosocial approach to effective practice. This volume examines not only the psychological and genetic factors underlying dysfunction, it also explores the critical roles that family members, peers, and the larger community play in an adolescent’s life. It offers current interdisciplinary perspectives on adolescent development, both functional and pathological, and provides coverage that is clear, accessible, and practical on such topics as: Major disorders, including depression, anxiety, schizophrenia, ADHD, PTSD, developmental delays, and conduct disorders. Behavior problems, such as substance abuse, sexual offenses, teen pregnancy, school failure, gambling, and gang violence. Best practices, reviewing what works (i.e., interventions that have been rigorously validated), what might work (i.e., those in need of further study), and what doesn’t work. Residential interventions as well as community treatment. Risk and resiliency factors. Ongoing and emerging pharmaceutical issues. Each chapter focuses on a specific behavior or disorder and is formatted to help readers quickly locate needed information. The Handbook of Adolescent Behavior Problems provides a solid foundation for understanding the adolescent experience and the influence of the family and community as well as much-needed information on the development of evidence-based practices. It is designed to be a one-stop reference for anyone working with adolescents—developmental psychologists, clinical and school psychologists, and education specialists as well as for graduate students in these areas. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Adams, Gerald R. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 302562 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387238456 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/b102865">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/b102865</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.