Rational Emotive Behavioral Approaches to Childhood Disorders : (Registro nro. 278763)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04615nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 278763 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429153917.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2006 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387263755 |
-- | 978-0-387-26375-5 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/b137389 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000330290 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030215 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070506 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201401311336 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | staff |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201401311200 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | staff |
-- | 201401291451 |
-- | staff |
-- | msplit0.mrc |
-- | 710 |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | RC466.8 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Ellis, Albert. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 75435 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Rational Emotive Behavioral Approaches to Childhood Disorders : |
Resto del título | Theory, Practice and Research / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Albert Ellis, Michael E. Bernard. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2006. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | XIV, 474 páginas, |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Introduction, Rationale, and Basic Issues -- Rational-Emotive Behavioral Approaches to Childhood Disorders: History, Theory, Practice and Research -- REBT Assessment and Treatment with Children -- REBT Assessment and Treatment with Adolescents -- Frustration Tolerance Training for Children -- Emotional Resilience in Children and Adolescence: Implications for Rational-Emotive Behavior Therapy -- Disorders of Childhood -- A Developmental, Rational-Emotive Behavioral Approach for Working with Parents -- Depression in Children and Adolescents: REBT Approaches to Assessment and Treatment -- Childhood Anxieties, Fears, and Phobias: A Cognitive-Behavioral, Psychosituational Approach -- Treating Aggressive Children: A Rational-Emotive Behavior Systems Approach -- Rational-Emotive Behavior Therapy and Attention Deficit Hyperactivity Disorder -- Working with the Educational Underachiever: A Social and Emotional Developmental Approach -- Applications -- Working with the Parents and Teachers of Exceptional Children -- Rational-Emotive Behavior Group Therapy with Children and Adolescents -- Applications of REBT in Schools: Prevention, Promotion, Intervention. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Since the groundbreaking first edition of Rational Emotive Approaches to the Problems of Childhood by Albert Ellis and Michael Bernard two decades ago, our understanding of the nature and treatment of children’s problems has grown considerably. Now in a completely new volume, Albert Ellis and children’s REBT specialist Professor Michael Bernard have revised and updated this pioneering volume to reflect both the latest in clinical practice and research. Fourteen expert contributors (including many from the original) share with the editors a deep commitment to integrating REBT with other cognitive-behavioral methods, and to providing young people with developmentally appropriate care. Together they give readers a practical framework for conducting assessment, treatment, and prevention with individuals, clients and groups as well as in family and school settings. Key features of this new edition include: Developmental considerations in using REBT with children and adolescents Specific chapters devoted to major disorders -- aggression, phobias anxiety, depression, academic underachievement, and ADHD Latest strategies for challenging and changing the irrational beliefs of young people Techniques for building key REBT skills: emotional resilience and frustration tolerance Extensive research findings on the efficacy of REBT with young people Brand-new material on special issues -- involving parents, conducting group sessions, and working with exceptional children An overview of Rational Emotive Education and You Can Do It! Education, school-based applications of REBT With coverage this thorough, Ellis, Bernard, and collaborators have created a resource of immediate value to child and adolescent mental health practitioners including school psychologists, school counselors, school social workers, behavior therapists, and family therapists, and educators involved in helping young people overcome behavioral disorders. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Bernard, Michael E. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 302599 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387263748 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/b137389">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/b137389</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.