Diversity Training for Classroom Teaching : (Registro nro. 278912)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04798nam a22003495i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 278912 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134201.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2006 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387277714 |
-- | 978-0-387-27771-4 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/0387277714 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000330464 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030722 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404120448 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404090230 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201401311342 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | staff |
-- | 201401291455 |
-- | staff |
-- | msplit0.mrc |
-- | 884 |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB1024.2-1050.75 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Clauss-Ehlers, Caroline S. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 302875 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Diversity Training for Classroom Teaching : |
Resto del título | A Manual for Students and Educators / |
Mención de responsabilidad, etc. | by Caroline S. Clauss-Ehlers. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2006. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | XII, 244 páginas, |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Foundations -- Introduction: How to Use this Manual -- How Do We Understand Difference? -- Dimensions of Difference: Culture, Socioeconomic Status, Race, Ethnicity, Language, and Parental Partnership -- Cultural Values and Worldview -- Socioeconomic Status -- Race and Ethnicity -- Language in the Classroom -- Working with Diverse Families: Parental Partnership in Education -- Dimensions of Difference: Gender -- Gender -- Sexual Orientation and Youth -- Other Challenges to Diversity -- Bullying in Schools -- Creating Community through Classroom Management -- Child Abuse and Resilience -- Understanding Exceptional Microcultures -- Exceptional Microcultures: Dealing with Trauma -- Exceptional Microcultures: Youth with Emotional Disturbance-Childhood Depression, Eating Disorders -- Exceptional Microcultures: How to Make a Referral -- Conclusion -- Conclusion: The Multicultural Educator. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | As America’s classrooms become more demographically diverse, educators must learn how to respond to the different needs and cultural styles of children who represent such diversity. Diversity Training for Classroom Teaching is a resource guide geared to help educators create classroom communities that respond to diversity. The learning activities presented in this volume define terminology, provide activities to raise self-awareness, include newspaper articles that illustrate the relevance of concepts, and allow for an overall dialogue about diverse issues. This book encourages readers to generate their own construction of effective multicultural education and learn how to adapt it across various student populations and educational problems. At the same time, learning activities encourage readers to respect and seek to understand the experiences and worldviews of different people and how these diverse realities influence what is meant by multicultural education. "An incredibly practical, down to earth approach to dealing with potentially difficult material. Based on current, scholarly work, this book gives teachers real-world help for our increasingly diverse schools. The additional resources listed at the end of each chapter provide a window into the astonishing array of additional scholarly and useful materials." Patricia M. Raskin, Ph.D., Associate Professor of Organization and Leadership, Teachers College, Columbia University "It is a terrific book that provides clear and necessary guidance that helps teachers and students explore issues of diversity in a profound and yet simple and engaging manner. It is a must for those interested in learning how best to address the complexity of this issue in ways that are likely to yield results." Rafael Art. Javier, Ph.D., Professor and Director of Community Outreach Initiatives and Special Programs, St. John’s University "Diversity Training for Classroom Teaching, by Caroline Clauss-Ehlers is a well constructed comprehensive guide through the maze of "cultural competence," racism, and many other aspects of diversity in our society. The book is easy to use with many clear and well thought out exercises that will be valuable to both the teachers and their students. Additional web notes, references, and bibliographies for every chapter enhance the book so it is both a text and a training manual." Paul Jay Fink, M.D., Former American Psychiatric Association President |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387277653 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-27771-4">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-27771-4</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.