TEST - Catálogo BURRF
   

Diversity Training for Classroom Teaching : (Registro nro. 278912)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04798nam a22003495i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 278912
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170705134201.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2006 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387277714
-- 978-0-387-27771-4
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/0387277714
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000330464
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030722
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404120448
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404090230
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201401311342
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación staff
-- 201401291455
-- staff
-- msplit0.mrc
-- 884
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB1024.2-1050.75
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Clauss-Ehlers, Caroline S.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 302875
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Diversity Training for Classroom Teaching :
Resto del título A Manual for Students and Educators /
Mención de responsabilidad, etc. by Caroline S. Clauss-Ehlers.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston, MA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer US,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2006.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión XII, 244 páginas,
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Foundations -- Introduction: How to Use this Manual -- How Do We Understand Difference? -- Dimensions of Difference: Culture, Socioeconomic Status, Race, Ethnicity, Language, and Parental Partnership -- Cultural Values and Worldview -- Socioeconomic Status -- Race and Ethnicity -- Language in the Classroom -- Working with Diverse Families: Parental Partnership in Education -- Dimensions of Difference: Gender -- Gender -- Sexual Orientation and Youth -- Other Challenges to Diversity -- Bullying in Schools -- Creating Community through Classroom Management -- Child Abuse and Resilience -- Understanding Exceptional Microcultures -- Exceptional Microcultures: Dealing with Trauma -- Exceptional Microcultures: Youth with Emotional Disturbance-Childhood Depression, Eating Disorders -- Exceptional Microcultures: How to Make a Referral -- Conclusion -- Conclusion: The Multicultural Educator.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. As America’s classrooms become more demographically diverse, educators must learn how to respond to the different needs and cultural styles of children who represent such diversity. Diversity Training for Classroom Teaching is a resource guide geared to help educators create classroom communities that respond to diversity. The learning activities presented in this volume define terminology, provide activities to raise self-awareness, include newspaper articles that illustrate the relevance of concepts, and allow for an overall dialogue about diverse issues. This book encourages readers to generate their own construction of effective multicultural education and learn how to adapt it across various student populations and educational problems. At the same time, learning activities encourage readers to respect and seek to understand the experiences and worldviews of different people and how these diverse realities influence what is meant by multicultural education. "An incredibly practical, down to earth approach to dealing with potentially difficult material. Based on current, scholarly work, this book gives teachers real-world help for our increasingly diverse schools. The additional resources listed at the end of each chapter provide a window into the astonishing array of additional scholarly and useful materials." Patricia M. Raskin, Ph.D., Associate Professor of Organization and Leadership, Teachers College, Columbia University "It is a terrific book that provides clear and necessary guidance that helps teachers and students explore issues of diversity in a profound and yet simple and engaging manner. It is a must for those interested in learning how best to address the complexity of this issue in ways that are likely to yield results." Rafael Art. Javier, Ph.D., Professor and Director of Community Outreach Initiatives and Special Programs, St. John’s University "Diversity Training for Classroom Teaching, by Caroline Clauss-Ehlers is a well constructed comprehensive guide through the maze of "cultural competence," racism, and many other aspects of diversity in our society. The book is easy to use with many clear and well thought out exercises that will be valuable to both the teachers and their students. Additional web notes, references, and bibliographies for every chapter enhance the book so it is both a text and a training manual." Paul Jay Fink, M.D., Former American Psychiatric Association President
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387277653
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-27771-4">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-27771-4</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha