TEST - Catálogo BURRF
   

Handbook of Reflection and Reflective Inquiry : (Registro nro. 279037)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05883nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 279037
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429153929.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2010 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387857442
-- 9780387857442
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9780387857442
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000333139
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030213
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404122351
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404092131
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041103
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB5-3640
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Lyons, Nona.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 303125
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Handbook of Reflection and Reflective Inquiry :
Resto del título Mapping a Way of Knowing for Professional Reflective Inquiry /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Nona Lyons.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston, MA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer US,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2010.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxviii, 590 páginas 40 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Reflection and Reflective Inquiry -- Reflection and Reflective Inquiry: Critical Issues, Evolving Conceptualizations, Contemporary Claims and Future Possibilities -- Foundational Issues: Needed Conceptual Frameworks -- Reflective Inquiry: Foundational Issues – “A Deepening of Conscious Life” -- The Role of Descriptive Inquiry in Building Presence and Civic Capacity -- Reflective Inquiry in the Professions -- A Critical Analysis of Reflection as a Goal for Teacher Education -- Education for the Law: Reflective Education for the Law -- Reflective Inquiry in the Medical Profession -- Occupational Therapy as a Reflective Practice -- Application of Critical Reflective Inquiry in Nursing Education -- Reflective Inquiry in Social Work Education -- Reflective Practice in the Professions: Teaching -- Critical Reflection as an Adult Learning Process -- Fostering Reflective Practice in the Public Service: A Study of the Probation Service in the Republic of Ireland -- Facilitating and Scaffolding Reflective Engagement: Considering Institutional Contexts -- A Child Study/Lesson Study: Developing Minds to Understand and Teach Children -- Within K-12 Schools for School Reform: What Does it Take? -- Reflective Inquiry in the Round -- Professional Pedagogies and Research Practices: Teaching and Researching Reflective Inquiry -- Inquiry for Equity: Supporting Teacher Research -- ”Doing as I Do“: The Role of Teacher Educator Self-Study in Educating for Reflective Inquiry -- Professional Pedagogies and Research Practices: Teaching and Researching Reflective Inquiry Through a Medical Portfolio Process -- Narrative Inquiry as Reflective Practice: Tensions and Possibilities -- Reflection Through Collaborative Action Research and Inquiry -- Developing Transformative Curriculum Leaders Through Reflective Inquiry -- From Subject to Object: A Constructive-Developmental Approach to Reflective Practice -- Approaches to Assessing Reflective Practice and to the Ethical Dimensions of Reflection and Reflective Inquiry -- Beginnings: Inquiry Practices: How Can They Be Taught Well? -- Approaches to Portfolio Assessment of Complex Evidence of Reflection and Reflective Practice -- Reflective Practice as Conscious Geometry: Portfolios as a Tool for Sponsoring, Scaffolding and Assessing Reflective Inquiry in Learning to Teach -- The Ethical Dimensions of Reflective Practice -- Reflective Inquiry: What Future? -- Going to the Core: Deepening Reflection by Connecting the Person to the Profession -- A Reflective Inquiry as Participatory and Appreciative Action and Reflection -- Reflection and Reflective Inquiry: What Future?.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Philosophers have warned of the perils of a life spent without reflection, but what constitutes reflective inquiry—and why it’s necessary in our lives—can be an elusive concept. Synthesizing ideas from minds as diverse as John Dewey and Paulo Freire, theHandbook of Reflection and Reflective Inquiry presents reflective thought in its most vital aspects, not as a fanciful or nostalgic exercise, but as a powerful means of seeing familiar events anew, encouraging critical thinking and crucial insight, teaching and learning. In its opening pages, two seasoned educators, Maxine Green and Lee Shulman, discuss reflective inquiry as a form of active attention (Thoreau’s "wide-awakeness"), an act of consciousness, and a process by which people can understand themselves, their work (particularly in the form of life projects), and others. Building on this foundation, the Handbook of Reflection and Reflective Inquiry analyzes through the work of 40 internationally oriented authors: Definitional issues concerning reflection, what it is and is not Worldwide social and moral conditions contributing to the growing interest in reflective inquiry in professional education Reflection as promoted across professional educational domains, including K-12 education, teacher education, occupational therapy, and the law, among others Methods of facilitating and scaffolding reflective engagement Current pedagogical and research practices in reflection Approaches to assessing reflective inquiry Educators across the professions as well as adult educators, counselors and psychologists, and curriculum developers concerned with adult learning will find the Handbook of Reflection and Reflective Inquiry an invaluable teaching tool for challenging times.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387857435
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-85744-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-85744-2</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha