Handbook of Reflection and Reflective Inquiry : (Registro nro. 279037)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05883nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 279037 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429153929.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2010 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387857442 |
-- | 9780387857442 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387857442 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000333139 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030213 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404122351 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404092131 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041103 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB5-3640 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Lyons, Nona. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 303125 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Handbook of Reflection and Reflective Inquiry : |
Resto del título | Mapping a Way of Knowing for Professional Reflective Inquiry / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Nona Lyons. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2010. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xxviii, 590 páginas 40 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Reflection and Reflective Inquiry -- Reflection and Reflective Inquiry: Critical Issues, Evolving Conceptualizations, Contemporary Claims and Future Possibilities -- Foundational Issues: Needed Conceptual Frameworks -- Reflective Inquiry: Foundational Issues – “A Deepening of Conscious Life” -- The Role of Descriptive Inquiry in Building Presence and Civic Capacity -- Reflective Inquiry in the Professions -- A Critical Analysis of Reflection as a Goal for Teacher Education -- Education for the Law: Reflective Education for the Law -- Reflective Inquiry in the Medical Profession -- Occupational Therapy as a Reflective Practice -- Application of Critical Reflective Inquiry in Nursing Education -- Reflective Inquiry in Social Work Education -- Reflective Practice in the Professions: Teaching -- Critical Reflection as an Adult Learning Process -- Fostering Reflective Practice in the Public Service: A Study of the Probation Service in the Republic of Ireland -- Facilitating and Scaffolding Reflective Engagement: Considering Institutional Contexts -- A Child Study/Lesson Study: Developing Minds to Understand and Teach Children -- Within K-12 Schools for School Reform: What Does it Take? -- Reflective Inquiry in the Round -- Professional Pedagogies and Research Practices: Teaching and Researching Reflective Inquiry -- Inquiry for Equity: Supporting Teacher Research -- ”Doing as I Do“: The Role of Teacher Educator Self-Study in Educating for Reflective Inquiry -- Professional Pedagogies and Research Practices: Teaching and Researching Reflective Inquiry Through a Medical Portfolio Process -- Narrative Inquiry as Reflective Practice: Tensions and Possibilities -- Reflection Through Collaborative Action Research and Inquiry -- Developing Transformative Curriculum Leaders Through Reflective Inquiry -- From Subject to Object: A Constructive-Developmental Approach to Reflective Practice -- Approaches to Assessing Reflective Practice and to the Ethical Dimensions of Reflection and Reflective Inquiry -- Beginnings: Inquiry Practices: How Can They Be Taught Well? -- Approaches to Portfolio Assessment of Complex Evidence of Reflection and Reflective Practice -- Reflective Practice as Conscious Geometry: Portfolios as a Tool for Sponsoring, Scaffolding and Assessing Reflective Inquiry in Learning to Teach -- The Ethical Dimensions of Reflective Practice -- Reflective Inquiry: What Future? -- Going to the Core: Deepening Reflection by Connecting the Person to the Profession -- A Reflective Inquiry as Participatory and Appreciative Action and Reflection -- Reflection and Reflective Inquiry: What Future?. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Philosophers have warned of the perils of a life spent without reflection, but what constitutes reflective inquiry—and why it’s necessary in our lives—can be an elusive concept. Synthesizing ideas from minds as diverse as John Dewey and Paulo Freire, theHandbook of Reflection and Reflective Inquiry presents reflective thought in its most vital aspects, not as a fanciful or nostalgic exercise, but as a powerful means of seeing familiar events anew, encouraging critical thinking and crucial insight, teaching and learning. In its opening pages, two seasoned educators, Maxine Green and Lee Shulman, discuss reflective inquiry as a form of active attention (Thoreau’s "wide-awakeness"), an act of consciousness, and a process by which people can understand themselves, their work (particularly in the form of life projects), and others. Building on this foundation, the Handbook of Reflection and Reflective Inquiry analyzes through the work of 40 internationally oriented authors: Definitional issues concerning reflection, what it is and is not Worldwide social and moral conditions contributing to the growing interest in reflective inquiry in professional education Reflection as promoted across professional educational domains, including K-12 education, teacher education, occupational therapy, and the law, among others Methods of facilitating and scaffolding reflective engagement Current pedagogical and research practices in reflection Approaches to assessing reflective inquiry Educators across the professions as well as adult educators, counselors and psychologists, and curriculum developers concerned with adult learning will find the Handbook of Reflection and Reflective Inquiry an invaluable teaching tool for challenging times. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387857435 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-85744-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-85744-2</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.