TEST - Catálogo BURRF
   

Prenatal Exposures : (Registro nro. 279292)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05450nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 279292
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429153939.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2008 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387743981
-- 9780387743981
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9780387743981
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000332494
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030749
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404122148
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404091918
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041030
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Martin, Roy P.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 303537
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Prenatal Exposures :
Resto del título Psychological and Educational Consequences for Children /
Mención de responsabilidad, etc. by Roy P. Martin, Stefan C. Dombrowski.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston, MA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer US,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2008.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 461 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Themes and Purpose -- Prenatal Central Nervous System Development -- Perinatal Mediators and Markers of Disturbances of Fetal Development: Introduction -- Low Birth Weight and Prematurity: Effects on Child Development Outcomes -- Pre- and Perinatal Anoxia and Hypoxia -- Maternal Illness: Introduction -- Prenatal Infections -- Maternal Chronic Illness -- Nutrition -- Maternal Stress -- Maternal Use of Recreational Drugs -- Maternal Smoking During Pregnancy -- Gestational Exposure to Alcohol -- Maternal Use of Illicit Drugs -- Pollutants and the Development of the Human Fetus: An Introduction -- Air and Water Pollution -- Heavy Metals and Household Chemicals.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Children are being diagnosed with psychopathologies at alarming rates. Not surprisingly, their behavioral and educational outcomes are increasingly compromised. The financial costs of treating childhood disabilities are spiraling out of control, and the emotional and social toll on students, families, schools, the penal system, and society as a whole is staggering. With proper care during pregnancy, medical professionals can now help expectant mothers prevent many physical birth defects. But prevention and intervention techniques remain elusive for abnormal fetal development that manifests later in life as behavioral problems. Researchers in the field of behavioral teratology continue to search for answers – prevention and intervention techniques – that will lead to improved behavioral and education outcomes for children. In this first compendium in the growing literature of behavioral teratology, readers will discover an easy-to-access, concise presentation that: Synthesizes important findings that help explain why prenatal events may result in abnormal behavior and learning disabilities later in life. Examines the role of prenatal perturbations, along with genetics and the postnatal roles of caretakers and the social environment, in light of how each may – individually or together – contribute to conditions as varied as dyslexia, schizophrenia, fetal alcohol syndrome, and autism. Ensures that effective prevention and intervention can occur during the prenatal phases of development. Addresses the research needs in behavioral teratology that are likely to lead to discoveries that may ensure the birth of healthier babies who develop normally across the lifespan. Provides a brief medical glossary that details terminology specifically related to fetal development and birth. With its multidisciplinary approach, this volume is a must-have resource for clinical child and school psychologists; educational professionals; medical practitioners; social workers and counselors as well as researchers and graduate students in these areas. In addition, pediatricians, psychiatrists, and other medical professionals – including such disciplines as epidemiology, reproductive biology, psychiatry, pediatrics, obstetrics, neonatology, among others – will find this book highly useful. ___________________________________________________________________________ Martin and Dombrowski's new book, Prenatal Exposures: Psychological and Educational Consequences for Children (Springer, 2008), is well documented and incisive. They collect in one volume an impressive amount of scientific evidence, and they do not stray far from this evidentiary base when drawing conclusions and identifying trends that may inform future research and current practices. Thanks to these characteristics this text is authoritative and, therefore, of particular importance for graduate training in pediatrics, child and school psychology, nursing, and preparation of other professionals who commonly have to estimate the potential impact of proven and purported teratogens. I congratulate the authors on this accomplishment and recommend highly their text for researchers and clinicians alike. R.W. Kamphaus, Ph.D. Dean and Distinguished Research Professor College of Education, Georgia State University
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Dombrowski, Stefan C.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 303538
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387743974
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-74398-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-74398-1</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha