TEST - Catálogo BURRF
   

Business Statistics for Competitive Advantage with Excel 2007 : (Registro nro. 279294)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04663nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 279294
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429153939.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387744032
-- 9780387744032
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9780387744032
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000332496
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030749
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404122148
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404091919
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041030
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación QA276-280
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Fraser, Cynthia.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 303540
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Business Statistics for Competitive Advantage with Excel 2007 :
Resto del título Basics, Model Building, and Cases /
Mención de responsabilidad, etc. by Cynthia Fraser.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, NY :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer New York,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2009.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xviii, 410 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Statistics for Decision Making and Competitive Advantage -- Describing Your Data -- Hypothesis Tests, Confidence Intervals and Simulation to Infer Population Characteristics and Differences -- Quantifying the Influence of Performance Drivers and Forecasting: Regression -- Marketing Segmentation with Descriptive Statistics, Inference, Hypothesis Tests and Regression -- Finance Application: Portfolio Analysis with a Market Index as a Leading Indicator in Simple Linear Regression -- Association between Two Categorical Variables: Contingency Analysis with Chi Square -- Building Multiple Regression Models -- Model Building and Forecasting with Multicollinear Time Series -- Indicator Variables -- Nonlinear Multiple Regression Models -- Indicator Interactions for Structural Differences or Changes in Response -- Logit Regression for Bounded Responses.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This text helps business students develop competitive advantages for use in their future careers as decision makers. Students learn to build models using logic and experience, produce statistics using Excel 2007 with shortcuts, and translate results into implications for decision makers. The author emphasizes communicating results effectively in plain English and with compelling graphics in the form of memos and PowerPoints. Statistics, from basics to sophisticated models, are illustrated with examples using real data such as students will encounter in their roles as managers. A number of examples focus on business in emerging global markets with particular emphasis on China and India. Results are linked to implications for decision making with sensitivity analyses to illustrate how alternate scenarios can be compared. Chapters include screenshots to make it easy to conduct analyses in Excel 2007 with time-saving shortcuts expected in the business world. PivotTables and PivotCharts, used frequently in businesses, are introduced from the start. Monte Carlo simulation is introduced early, as a tool to illustrate the range of possible outcomes from decision makers’ assumptions and underlying uncertainties. Model building with regression is presented as a process, adding levels of sophistication, with chapters on multicollinearity and remedies, forecasting and model validation, autocorrelation and remedies, indicator variables to represent segment differences, and seasonality, structural shifts or shocks in time series models. Special applications in market segmentation and portfolio analysis are offered, and an introduction to conjoint analysis is included. Nonlinear models are motivated with arguments of diminishing or increasing marginal response, and a chapter on logit regression models introduces models of market share or proportions. Cynthia Fraser received her Ph.D. from The Wharton School, University of Pennsylvania, and is a member of the Marketing faculty at The McIntire School of Commerce, University of Virginia, where she teaches Quantitative Analysis I and II. Her research has appeared in a number of journals, including Decision Science, Management Science, Journal of Marketing, Journal of Consumer Research, Journal of International Business Studies, and Journal of Applied Social Psychology.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387744025
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-74403-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-74403-2</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

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