TEST - Catálogo BURRF
   

School Violence and Primary Prevention / (Registro nro. 279367)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05067nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 279367
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429153942.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2008 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387771199
-- 9780387771199
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9780387771199
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000332777
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030202
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404122242
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404092012
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041055
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación RA427.8
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Miller, Thomas W.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 303652
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título School Violence and Primary Prevention /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Thomas W. Miller.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, NY :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer New York,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2008.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxiv, 456 páginas 19 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Theory, Assessment, and Forms of School Violence -- School-Related Violence and Prevention: Editorial Introduction -- School-Related Violence: Definition, Scope, and Prevention Goals -- The Neurobiology of Violence and Victimization -- Threat Assessment in School Violence -- Social Information Processing and Aggression in Understanding School Violence: An Application of Crick and Dodge's Model -- The Roles of Morality Development and Personal Power in Mass School Shootings -- Multiple Contextual Levels of Risk for Peer Victimization: A Review with Implications for Prevention and Intervention Efforts -- Assessment of Childhood Sexual Abuse: Clinical Measures, Evaluation, and Treatment -- Impact of Trauma in School Violence on the Victim and the Perpetrator: A Mental Health Perspective -- Boundary Violations: Harassment, Exploitation, and Abuse -- Cliques and Cults as a Contributor to Violence in the School Environment -- Treatment and Prevention of Violence in the Schools -- Violence in Our Schools -- The Role of Teachers in School Violence and Bullying Prevention -- Developmental Issues in the Prevention of Aggression and Violence in School -- Bullies and Victims at School: Perspectives and Strategies for Primary Prevention -- The Psychiatrist's Role After a School Shooting: The Emergency Room and Beyond -- Current Perspectives on Linking School Bullying Research to Effective Prevention Strategies -- School Shootings in Middle School, High School, and College: Clinical Management and School Interventions for High-Risk Students -- Character Education as a Prevention Strategy for School-Related Violence -- The Bully Free Program: A Profile for Prevention in the School Setting -- A Series of Culturally Relevant Models to Prevent School-Age Youth Violence: A 4-Year (2001–2005) Family and Community Violence Prevention Study -- Prevention of School Violence: Directions, Summary, and Conclusions.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Paralleling the public concern generated by high-profile school shootings and the growing dialogue about bullying, professionals in school and public health settings need effective strategies for preventing violence, treating victims, and assessing at-risk children. In School Violence and Primary Prevention, more than three dozen clinicians, counselors, educators, and researchers provide readers with multiple levels of understanding on the subject: the scope of school violence, possible roles of the home environment, and the contexts of child/teen/school culture. Various forms of student aggression and antisocial behavior—from bullying to sexual harassment to mass shootings (including the Virginia Tech massacre)—are discussed in depth, and the book evenly balances theoretical knowledge with practical applications from elementary school to college. Among the topics covered: School-based prevention strategies, from character education to the Bully Free Program. Developmental, trauma, and neurobiological perspectives on school violence. Sociocultural and cross-cultural approaches to prevention. Threat and risk assessment in individuals and schools. The roles of teachers and mental health personnel in prevention and intervention. Rarely explored areas including cliques, cults, body image issues, and the impact of violence on perpetrators. Matching the prevalence of the problem with its range of ideas, School Violence and Primary Prevention is critical reading for school professionals including teachers, counselors and administrators, medical and mental health professionals working with children, and makes a valuable graduate text in psychology, public health, and social epidemiology.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387756608
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-77119-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-77119-9</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha