School Violence and Primary Prevention / (Registro nro. 279367)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05067nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 279367 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429153942.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2008 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387771199 |
-- | 9780387771199 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387771199 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000332777 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030202 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404122242 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404092012 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041055 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | RA427.8 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Miller, Thomas W. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 303652 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | School Violence and Primary Prevention / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Thomas W. Miller. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | New York, NY : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer New York, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2008. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xxiv, 456 páginas 19 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Theory, Assessment, and Forms of School Violence -- School-Related Violence and Prevention: Editorial Introduction -- School-Related Violence: Definition, Scope, and Prevention Goals -- The Neurobiology of Violence and Victimization -- Threat Assessment in School Violence -- Social Information Processing and Aggression in Understanding School Violence: An Application of Crick and Dodge's Model -- The Roles of Morality Development and Personal Power in Mass School Shootings -- Multiple Contextual Levels of Risk for Peer Victimization: A Review with Implications for Prevention and Intervention Efforts -- Assessment of Childhood Sexual Abuse: Clinical Measures, Evaluation, and Treatment -- Impact of Trauma in School Violence on the Victim and the Perpetrator: A Mental Health Perspective -- Boundary Violations: Harassment, Exploitation, and Abuse -- Cliques and Cults as a Contributor to Violence in the School Environment -- Treatment and Prevention of Violence in the Schools -- Violence in Our Schools -- The Role of Teachers in School Violence and Bullying Prevention -- Developmental Issues in the Prevention of Aggression and Violence in School -- Bullies and Victims at School: Perspectives and Strategies for Primary Prevention -- The Psychiatrist's Role After a School Shooting: The Emergency Room and Beyond -- Current Perspectives on Linking School Bullying Research to Effective Prevention Strategies -- School Shootings in Middle School, High School, and College: Clinical Management and School Interventions for High-Risk Students -- Character Education as a Prevention Strategy for School-Related Violence -- The Bully Free Program: A Profile for Prevention in the School Setting -- A Series of Culturally Relevant Models to Prevent School-Age Youth Violence: A 4-Year (2001–2005) Family and Community Violence Prevention Study -- Prevention of School Violence: Directions, Summary, and Conclusions. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Paralleling the public concern generated by high-profile school shootings and the growing dialogue about bullying, professionals in school and public health settings need effective strategies for preventing violence, treating victims, and assessing at-risk children. In School Violence and Primary Prevention, more than three dozen clinicians, counselors, educators, and researchers provide readers with multiple levels of understanding on the subject: the scope of school violence, possible roles of the home environment, and the contexts of child/teen/school culture. Various forms of student aggression and antisocial behavior—from bullying to sexual harassment to mass shootings (including the Virginia Tech massacre)—are discussed in depth, and the book evenly balances theoretical knowledge with practical applications from elementary school to college. Among the topics covered: School-based prevention strategies, from character education to the Bully Free Program. Developmental, trauma, and neurobiological perspectives on school violence. Sociocultural and cross-cultural approaches to prevention. Threat and risk assessment in individuals and schools. The roles of teachers and mental health personnel in prevention and intervention. Rarely explored areas including cliques, cults, body image issues, and the impact of violence on perpetrators. Matching the prevalence of the problem with its range of ideas, School Violence and Primary Prevention is critical reading for school professionals including teachers, counselors and administrators, medical and mental health professionals working with children, and makes a valuable graduate text in psychology, public health, and social epidemiology. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387756608 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-77119-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-77119-9</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.