TEST - Catálogo BURRF
   

Pediatric Neuropsychology Case Studies : (Registro nro. 279585)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06155nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 279585
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170705134202.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2010 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387789651
-- 9780387789651
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9780387789651
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000332982
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030222
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404122322
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404092058
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041059
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación QP351-495
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Apps, Jennifer Niskala.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 303994
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Pediatric Neuropsychology Case Studies :
Resto del título From the Exceptional to the Commonplace /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Jennifer Niskala Apps, Robert F. Newby, Laura Weiss Roberts.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, NY :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer New York,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2010.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Dangers of Childhood: Neurological Disorders -- Beating the Odds: Prematurity and Posthemorrhagic Hydrocephalus -- Never, Ever Shake a Baby: Pass It On -- Grand Larceny in the First Grade: Traumatic Brain Injury in the School-Aged Years -- A Slippery Descent: Adolescent Traumatic Brain Injury -- Steamrolled: Sports-Related Concussions -- Bad Signs: Sickle-Cell Disease and Stroke -- Life Interrupted: Medulloblastoma -- The Mystery of the Falling Grades: Seizure Disorder -- When Half a Brain is Better than One: Recurrent Seizures -- Pathological Left-Handedness: Stroke and Seizures -- Moving Forward: Psychotherapy with a Youth After Brain Injury -- Family Matters: Psychosocial Factors on Neuropsychological Outcome -- Dog Attack: Physical Trauma with Associated Brain Injury -- Back to Life: Anoxic Brain Damage in a Near Drowning -- How It Can All Go Wrong: Developmental Disorders -- The Energizer Bunny Meets Shirley Temple: Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Combined Type -- “He is not Working up to Potential”: Atypical Attention Deficit Hyperactivity Disorder with Executive Weaknesses -- Sorting Sounds: Reading Disability with Phonological Awareness Deficit -- Well Compensated But Never Quite Solved: Lingering Dyslexia -- Emily Confronts Her Fiercest Bear: Word Reading Disorder with Naming Speed and Phonological Deficits -- A Tale of Two Assessments: Reading Fluency -- Lost in Space: Nonverbal Learning Disability -- Beyond Diagnosis: Applied Behavior Analysis Treatment of Moderate Autism Spectrum Disorder -- When Quirks and Quick Learning Create a Quandary: Mild Autism -- On Eggshells: Pediatric Bipolar Disorder -- It Helps to Know Genetic Basis: Williams Syndrome as an Example of Cognitive Disability -- Mixed Bag: Tics, Compulsions, and More -- Things that Go Bump in the Night: Interesting Questions and Controversies for Our Field -- A “Sensational” Way to Understand and Serve Children: Illustration of a Sensory Processing Model -- Sense and Sensibility: Relating Behavior Control Issues with Self-Regulation of Sensory Input -- Elusive, Inclusive, or Conclusive? (Central) Auditory Processing Disorder -- A Little of This, A Little of That: (Central) Auditory Processing Disorder -- A Hunt for the Elusive Neuropsychological Impairment: Conversion Disorder -- A Mystery of Perplexing Symptoms: Neuropsychological Assessment in a Case of Dysautonomia -- Erratum.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Pediatric Neuropsychology Case Studies: From the Exceptional to the Commonplace. Edited by Jennifer Niskala Apps, Robert F. Newby, and Laura Weiss Roberts, Medical College of Wisconsin, Milwaukee Pediatric Neuropsychology Case Studies combines an evidence-based guide to frequently seen neurological and developmental disorders in children with compelling case histories, highlighting the uniqueness of every young client—and the skills involved in providing effective evaluation and treatment for every client—to create an innovative, one-of-a-kind resource. The book’s chapters, which can be read in sequence or in order of interest, offer typical and complex presentations of a broad range of developmental and acquired conditions including ADHD (combined, inattentive), traumatic brain injury (with age- and region-specific cases), psychiatric disorders, pervasive developmental disorders, systemic infections, reading and nonverbal disabilities, sensory and auditory problems, seizure disorders, and genetic disorders. Readers will appreciate the balance of coverage, whether it’s between mainstream and alternative treatments or neurological and psychosocial aspects of a case. A chapter that highlights the interaction between neuropsychological assessment and on-going therapeutic interventions is also included. Helpful features in this practitioner-friendly volume are designed to enhance the reader’s clinical comprehension, analytical thinking, and decision-making skills: Glossaries explain terminology essential to the cases. Common differential diagnosis issues are discussed. Relevant research findings and test data are reviewed for each chapter. Treatment recommendations are featured from best practice and emerging areas of study. Charts, tables, and callout boxes emphasize critical information. With intriguing chapters like "On Eggshells" and "Beating the Odds," Pediatric Neuropsychology Case Studies is instructive and challenging reading for novice and seasoned professionals in neuropsychology and neuropsychiatry, child psychologists and psychiatrists, school and counseling psychologists, and rehabilitation specialists.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Newby, Robert F.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 303995
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Roberts, Laura Weiss.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 303996
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781441960801
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-78965-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-78965-1</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha