Pediatric Neuropsychology Case Studies : (Registro nro. 279585)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 06155nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 279585 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134202.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2010 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387789651 |
-- | 9780387789651 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387789651 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000332982 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030222 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404122322 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404092058 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041059 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | QP351-495 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Apps, Jennifer Niskala. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 303994 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Pediatric Neuropsychology Case Studies : |
Resto del título | From the Exceptional to the Commonplace / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Jennifer Niskala Apps, Robert F. Newby, Laura Weiss Roberts. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | New York, NY : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer New York, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2010. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Dangers of Childhood: Neurological Disorders -- Beating the Odds: Prematurity and Posthemorrhagic Hydrocephalus -- Never, Ever Shake a Baby: Pass It On -- Grand Larceny in the First Grade: Traumatic Brain Injury in the School-Aged Years -- A Slippery Descent: Adolescent Traumatic Brain Injury -- Steamrolled: Sports-Related Concussions -- Bad Signs: Sickle-Cell Disease and Stroke -- Life Interrupted: Medulloblastoma -- The Mystery of the Falling Grades: Seizure Disorder -- When Half a Brain is Better than One: Recurrent Seizures -- Pathological Left-Handedness: Stroke and Seizures -- Moving Forward: Psychotherapy with a Youth After Brain Injury -- Family Matters: Psychosocial Factors on Neuropsychological Outcome -- Dog Attack: Physical Trauma with Associated Brain Injury -- Back to Life: Anoxic Brain Damage in a Near Drowning -- How It Can All Go Wrong: Developmental Disorders -- The Energizer Bunny Meets Shirley Temple: Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Combined Type -- “He is not Working up to Potential”: Atypical Attention Deficit Hyperactivity Disorder with Executive Weaknesses -- Sorting Sounds: Reading Disability with Phonological Awareness Deficit -- Well Compensated But Never Quite Solved: Lingering Dyslexia -- Emily Confronts Her Fiercest Bear: Word Reading Disorder with Naming Speed and Phonological Deficits -- A Tale of Two Assessments: Reading Fluency -- Lost in Space: Nonverbal Learning Disability -- Beyond Diagnosis: Applied Behavior Analysis Treatment of Moderate Autism Spectrum Disorder -- When Quirks and Quick Learning Create a Quandary: Mild Autism -- On Eggshells: Pediatric Bipolar Disorder -- It Helps to Know Genetic Basis: Williams Syndrome as an Example of Cognitive Disability -- Mixed Bag: Tics, Compulsions, and More -- Things that Go Bump in the Night: Interesting Questions and Controversies for Our Field -- A “Sensational” Way to Understand and Serve Children: Illustration of a Sensory Processing Model -- Sense and Sensibility: Relating Behavior Control Issues with Self-Regulation of Sensory Input -- Elusive, Inclusive, or Conclusive? (Central) Auditory Processing Disorder -- A Little of This, A Little of That: (Central) Auditory Processing Disorder -- A Hunt for the Elusive Neuropsychological Impairment: Conversion Disorder -- A Mystery of Perplexing Symptoms: Neuropsychological Assessment in a Case of Dysautonomia -- Erratum. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Pediatric Neuropsychology Case Studies: From the Exceptional to the Commonplace. Edited by Jennifer Niskala Apps, Robert F. Newby, and Laura Weiss Roberts, Medical College of Wisconsin, Milwaukee Pediatric Neuropsychology Case Studies combines an evidence-based guide to frequently seen neurological and developmental disorders in children with compelling case histories, highlighting the uniqueness of every young client—and the skills involved in providing effective evaluation and treatment for every client—to create an innovative, one-of-a-kind resource. The book’s chapters, which can be read in sequence or in order of interest, offer typical and complex presentations of a broad range of developmental and acquired conditions including ADHD (combined, inattentive), traumatic brain injury (with age- and region-specific cases), psychiatric disorders, pervasive developmental disorders, systemic infections, reading and nonverbal disabilities, sensory and auditory problems, seizure disorders, and genetic disorders. Readers will appreciate the balance of coverage, whether it’s between mainstream and alternative treatments or neurological and psychosocial aspects of a case. A chapter that highlights the interaction between neuropsychological assessment and on-going therapeutic interventions is also included. Helpful features in this practitioner-friendly volume are designed to enhance the reader’s clinical comprehension, analytical thinking, and decision-making skills: Glossaries explain terminology essential to the cases. Common differential diagnosis issues are discussed. Relevant research findings and test data are reviewed for each chapter. Treatment recommendations are featured from best practice and emerging areas of study. Charts, tables, and callout boxes emphasize critical information. With intriguing chapters like "On Eggshells" and "Beating the Odds," Pediatric Neuropsychology Case Studies is instructive and challenging reading for novice and seasoned professionals in neuropsychology and neuropsychiatry, child psychologists and psychiatrists, school and counseling psychologists, and rehabilitation specialists. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Newby, Robert F. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 303995 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Roberts, Laura Weiss. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 303996 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781441960801 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-78965-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-78965-1</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.