How Does One Cut a Triangle? / (Registro nro. 279689)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04535nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 279689 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429153955.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387746524 |
-- | 9780387746524 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387746524 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000332522 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030230 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404122153 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404091924 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041031 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | QA440-699 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Soifer, Alexander. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 303562 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | How Does One Cut a Triangle? / |
Mención de responsabilidad, etc. | by Alexander Soifer. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | New York, NY : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer New York, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | The Original Book -- A Pool Table, Irrational Numbers, and Integral Independence -- How Does One Cut a Triangle? I -- Excursions in Algebra -- How Does One Cut a Triangle? II -- Excursion in Trigonometry -- Is There Anything Beyond the Solution? -- Pursuit of the Best Result -- Convex Figures and the Function S() -- Paul Erd?s: Our Joint Problems -- Convex Figures and Erd?os’ Function S() -- Developments of the Subsequent 20 Years -- An Alternative Proof of Grand Problem II -- Miklós Laczkovich on Cutting Triangles -- Matthew Kahle on the Five-Point Problem -- Soifer’s One-Hundred-Dollar Problem and Mitya Karabash -- Coffee Hour and the Conway–Soifer Cover-Up -- Farewell to the Reader. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | How Does One Cut a Triangle? is a work of art, and rarely, perhaps never, does one find the talents of an artist better suited to his intention than we find in Alexander Soifer and this book. —Peter D. Johnson, Jr. This delightful book considers and solves many problems in dividing triangles into n congruent pieces and also into similar pieces, as well as many extremal problems about placing points in convex figures. The book is primarily meant for clever high school students and college students interested in geometry, but even mature mathematicians will find a lot of new material in it. I very warmly recommend the book and hope the readers will have pleasure in thinking about the unsolved problems and will find new ones. —Paul Erdös It is impossible to convey the spirit of the book by merely listing the problems considered or even a number of solutions. The manner of presentation and the gentle guidance toward a solution and hence to generalizations and new problems takes this elementary treatise out of the prosaic and into the stimulating realm of mathematical creativity. Not only young talented people but dedicated secondary teachers and even a few mathematical sophisticates will find this reading both pleasant and profitable. —L.M. Kelly Mathematical Reviews [How Does One Cut a Triangle?] reads like an adventure story. In fact, it is an adventure story, complete with interesting characters, moments of exhilaration, examples of serendipity, and unanswered questions. It conveys the spirit of mathematical discovery and it celebrates the event as have mathematicians throughout history. —Cecil Rousseau The beginner, who is interested in the book, not only comprehends a situation in a creative mathematical studio, not only is exposed to good mathematical taste, but also acquires elements of modern mathematical culture. And (not less important) the reader imagines the role and place of intuition and analogy in mathematical investigation; he or she fancies the meaning of generalization in modern mathematics and surprising connections between different parts of this science (that are, as one might think, far from each other) that unite them. —V.G. Boltyanski SIAM Review Alexander Soifer is a wonderful problem solver and inspiring teacher. His book will tell young mathematicians what mathematics should be like, and remind older ones who may be in danger of forgetting. —John Baylis The Mathematical Gazette |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387746500 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-74652-4">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-74652-4</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.