The Language of Mathematics : (Registro nro. 280080)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04168nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 280080 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154009.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2008 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387728599 |
-- | 9780387728599 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387728599 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000332314 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030221 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404122113 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404091844 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041026 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Barton, Bill. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 304772 |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | The Language of Mathematics : |
Resto del título | Telling Mathematical Tales / |
Mención de responsabilidad, etc. | by Bill Barton. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2008. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | x, 186 páginas 12 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Mathematics Education Library ; |
Designación de volumen o secuencia | 44 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Speaking Mathematics Differently -- Space: Points of Reference -- Space: Static and Dynamic World Views -- Quantity: Trapping Numbers in Grammatical Nets -- Language and Mathematics -- The Evidence from Language -- Mumbling, Metaphors, & Mindlocks: The Origins of Mathematics -- A Never-Ending Braid: the Development of Mathematics -- What is Mathematics? Philosophical Comments -- Implications for Mathematics Education -- Learning Mathematics -- Multilingual and Indigenous Mathematics Education. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The Language of Mathematics: Telling Mathematical Tales emerges from several contemporary concerns in mathematics, language, and mathematics education, but takes a different stance with respect to language. Rather than investigating the way language or culture impacts mathematics and how it is learned, this book begins by examining different languages and how they express mathematical ideas. The picture of mathematics that emerges is of a subject that is much more contingent, relative, and subject to human experience than is usually accepted. Barton’s thesis takes the idea of mathematics as a human creation, and, using the evidence from language, comes to more radical conclusions than usual. Everyday mathematical ideas are expressed quite differently in different languages. Variety occurs in the way languages express numbers, describe position, categorise patterns, as well as in the grammar of mathematical discourse. The first part of The Language of Mathematics: Telling Mathematical Tales explores these differences and thus illustrates the possibility of different mathematical worlds. This section both provides evidence of language difference with respect to mathematic talk and also demonstrates the congruence between mathematics as we know it and the English language. Other languages are not so congruent. Part II discusses what this means for mathematics and argues for alternative answers to conventional questions about mathematics: where it comes from, how it develops, what it does and what it means. The notion that mathematics is the same for everyone, that it is an expression of universal human thought, is challenged. In addition, the relationship between language and mathematical thought is used to argue that the mathematical creativity embedded in minority languages should continue to be explored The final section explores implications for mathematics education, discussing the consequences for the ways in which we learn and teach mathematics. The Language of Mathematics: Telling Mathematical Tales will appeal to those interested in exploring the nature of mathematics, mathematics educators, researchers and graduate students of mathematics education. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387728582 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-72859-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-72859-9</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.