Dialogic Education and Technology : (Registro nro. 280112)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04770nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 280112 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154010.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2007 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387711423 |
-- | 9780387711423 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387711423 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000332111 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030216 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404122027 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404091756 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041021 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Wegerif, Rupert. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 304826 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Dialogic Education and Technology : |
Resto del título | Expanding the Space of Learning / |
Mención de responsabilidad, etc. | by Rupert Wegerif. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2007. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Computer-Supported Collaborative Learning ; |
Designación de volumen o secuencia | 7 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Introduction: Challenge of the Changing Chronotope -- Dialogic: Opening a Space -- Mediation: From Dialectic to Dialogic -- Reason: Dialogic as a Direction -- Creativity: Playful Reflective Dialogue in Classrooms -- Teaching Thinking: Controversies and Questions -- Teaching Thinking: Metaphors and Taxonomies -- Teaching Thinking with Information and Communications Technology -- Talk Around Computers: Expanding the Space of Reflection -- Computers Supporting Dialogue: Breaking Out of the Frame -- Dialogues Online: Crossing a Threshold -- Technology, Education and Enlightenment. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Dialogic Education and Technology is about using new technology to draw people into the kind of dialogues which take them beyond themselves into learning, thinking and creativity. The program of research reported in this book reveals key characteristics of learning dialogues and demonstrates ways in which computers and networks can deepen, enrich and expand such dialogues. A dialogic perspective is developed drawing upon recent work in communications theory, psychology, computer science and philosophy. This perspective foregrounds the creative space opened up by authentic dialogues. Whereas studies of computer-supported collaborative learning have tended to see dialogue as a means to the end of knowledge construction the dialogic perspective taken by this book sees dialogue as an end in itself - in fact moving learners into the space of dialogue is described as the core aim of education. The central argument of the book is that there is a convergence between this dialogic perspective in education and the affordances of new information and communications technology. A genuinely dialogic perspective is relatively new to the field of educational technology and there is a considerable amount of interest in this topic amongst researchers who wish to see what extra insights, if any, a dialogical approach can offer them. "This is an exciting book that synthesizes, clarifies and extends mounting discussions of dialogical thinking related to computer-supported education [...]. It is not only a delightful personal statement, but provokes thought on central issues of CSCL and enters into challenging dialog with the relevant alternative approaches. As a result of reading this book, I am convinced that we urgently need to open new online spaces for people to understandingly interact with different perspectives and creatively generate new insight and respect for difference." -Gerry Stahl Executive Editor of the International Journal of Computer Supported Collaborative Learning This book offers a set of lenses which give deep insight into education and the use of technologies for learning. The moves between empirical studies, theoretical reflections and discussion of the design of learning environments make the book very thought provoking. Ideas are not just treated as ideas but they become transformed into principles for design. Wegerif is convincing that the use of technology for the creation, maintaining and development of dialogical spaces has the potential for transforming and expanding educational experiences in a way which offers a needed vision of learning for the future. -Sten Ludvigsen Director of the InterMedia Centre for design, communication and learning University of Oslo |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387711409 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-71142-3">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-71142-3</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.