TEST - Catálogo BURRF
   

Narrowing the Achievement Gap : (Registro nro. 280128)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05341nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 280128
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154011.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2007 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387446110
-- 9780387446110
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/0387446117
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000331450
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030721
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404120628
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404090408
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201401311415
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación staff
-- 201401301209
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Paik, Susan J.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 304858
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Narrowing the Achievement Gap :
Resto del título Strategies for Educating Latino, Black, and Asian Students /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Susan J. Paik, Herbert J. Walberg.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston, MA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer US,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2007.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión x, 210 páginas,
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Issues in Children’s and Families’ Lives,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 1572-1981
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato and Overview -- and Overview -- Culturally Diverse Families and Schooling -- Fostering Latino Parent Involvement in the Schools: Practices and Partnerships -- Parenting, Social-Emotional Development, and School Achievement of African American Youngsters -- Asian Pacific American Cultural Capital: Understanding Diverse Parents and Students -- Histories, Issues of Immigration, and Schooling Experiences -- The Mobility/Social Capital Dynamic: Understanding Mexican American Families and Students -- Educational Attainment of Immigrant and Non-Immigrant Young Blacks -- Divergent Origins and Destinies: Children of Asian Immigrants -- Socio-cultural Issues on Teaching, Learning, and Development -- Educational Issues and Effective Practices for Hispanic Students -- Improving the Schooling Experiences of African American Students -- The Truth and Myth of the Model Minority: The Case of Hmong Americans -- Conclusion and Recommendations.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. The fastest growing populations in U.S. schools are minority children and youth from Latino, Black, and Asian-American communities. Multiple economic, family, and social risk factors pose challenges to these students. Not surprisingly, evidence continues to show that these children face an ever-widening achievement gap throughout their school years. Consequently, school psychologists, educators, and other allied professionals must become better informed to improve the academic and life prospects of these children. To help these children succeed in school, Narrowing the Achievement Gap: Strategies for Educating Latino, Black, and Asian Students will serve as a valuable professional tool by: Providing effective strategies from experienced scholars and professionals that can be used to improve academic achievement and well-being of minority students. Examining, collectively, three cultural groups in one concise, yet comprehensive book on themes related to diverse families, immigration issues, and teaching and learning. Conceptualizing opportunities and challenges in working with minority children in the context of the federal No Child Left Behind act, related state and local educational policies, and current social trends. Tailoring the message of voluminous research to the practical needs of professionals working with minority children in accessible terms. This volume is a must-have reference for educators, psychologists, researchers, policymakers – and for anyone who works with children. _____________________________________________________________________________ "This volume is an important and impressive collection of scholarship that addresses one of the more intractable education problems of our times--ensuring that ALL children receive a quality education." -- Gloria Ladson-Billings, Kellner Family Professor in Urban Education University of Wisconsin at Madison, and 2005-2006 President of AERA "A major contribution to the field, the in-depth analyses provided by the chapter authors should be of substantial appeal to a wide audience because of its interdisciplinary approach and orientation to theory, research, and practice." -- Stanley Sue, Distinguished Professor of Psychology and Asian American Studies University of California at Davis "In considering the broad problems and in recommending solutions, the book provides breadth, concision, and unique organization." -- Edmund W. Gordon, John M. Musser Professor of Psychology at Yale University Richard March Hoe Professor of Education and Psychology at Teachers College, Columbia University "This volume addresses the most important issue in contemporary education: understanding diversity while making it a pedagogical asset." -- Luis C. Moll, Professor & Associate Dean, College of Education, University of Arizona
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Walberg, Herbert J.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 304859
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387446097
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-44611-7">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/0-387-44611-7</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha