TEST - Catálogo BURRF
   

Case Studies in Global School Health Promotion : (Registro nro. 280776)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05684nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 280776
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154037.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387922690
-- 9780387922690
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9780387922690
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000333352
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030802
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404130422
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404092211
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041109
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación RA1-1270
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Aldinger, Carmen E.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 305949
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Case Studies in Global School Health Promotion :
Resto del título From Research to Practice /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Carmen E. Aldinger, Cheryl Vince Whitman.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, NY :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer New York,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2009.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Section 1. Introduction and Overview of Findings -- Introduction and Background -- Framing Theories and Implementation Research -- Overview of Findings from Case Study Analysis -- Section 2. Case Studies -- Africa -- Kenya: Action-Oriented and Participatory Health Education in Primary Schools -- Mauritius: Health Promotion for Youth -- Nigeria: Health-Promoting Schools -- South Africa: Sapphire Road Primary -- The Americas -- Barbados: School Health Case Study -- Brazil: Addressing the Social Determinants of Health: The Experience of a Municipal School in Rio de Janeiro -- Canada: Case Study -- Nicaragua: The Social 'Treasure' of Participation -- United States of America: The Michigan Journey Toward Coordinated School Health -- Uruguay: Mainstreaming Health Promotion in Education Policies -- Europe -- Germany: Anschub.de—'Alliance for sustainable school health and education' -- Kosovo: A Health-Promoting Schools Approach to Reduce the Risks of Lead Poisoning and to Establish Cross-Ethnic Collaboration -- Poland: The Health-Promoting School National Certificate -- Scotland: Sustaining the Development of Health-Promoting Schools—The Experience of Scotland in the European Context -- Eastern Mediterranean -- Bahrain: National Comprehensive School Health Program, Health-Promoting Schools -- Oman: Health-Promoting Schools—Collaboration and Investment -- United Arab Emirates: Health-Promoting Schools—Strategies for Policy Change -- South and Southeast Asia -- China: Implementing Health-Promoting Schools inZhejiang Province, China -- Hong Kong: Health-Promoting Schools -- India: Implementing Health-Promoting Schools—HOPE Initiative -- Lao PDR: Strengthening the School Health Initiative -- Philippines: Supporting Health Promotion in Schools Through the Urbani School Health Kit -- Singapore: Health-Promoting Schools—The CHERISH Award -- Viet Nam -- Western Pacific -- Australia: The New South Wales School-Link Initiative -- Cook Islands: The 'Strengthening Project'.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Case Studies in Global School Health Promotion Cheryl Vince Whitman and Carmen Aldinger A growing body of research identifies strong links between children’s health, social and educational outcomes; it also notes the reciprocal benefits of access to quality education on individual and family health status. In response to these findings, the World Health Organization developed the concept of the Health-Promoting School (HPS), a living catalyst for healthy lives, and for positive changes that students can take home and into the community. Case Studies in Global School Health Promotion provides readers with a theoretical and research base needed to understand the methods used in communities all over the world to put this captivating concept in place. Case examples from over two dozen countries (representing urban and rural areas in developing and developed nations) outline the strategies taken to implement HPS programs in individual schools, municipalities, and nations. For each program, case study authors explain the problems they tackled, their motivation and supports to respond creatively; and the barriers they faced. In the cases, authors describe the capacities and infrastructure they created and mechanisms for cooperation; as well as the personnel, financial, and time requirements involved. Case studies were drawn from the following regions: Africa The Americas Europe Eastern Mediterranean South and Southeast Asia Western Pacific Case Studies in Global School Health Promotion offers a world of insights, ideas, and guidance to those addressing social determinants of health at this formative stage, including: education and health policy makers; professionals and administrators; and researchers in national governments, universities, local schools, community, non-governmental organizations and civil society. The material provides interesting and useful information to those dedicated to these issues within WHO, FRESH (Focus Resources on Effective School Health) Partners and other United Nations agencies. It is also an instructive text for graduate students in public health, education, allied health professions and social sciences.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Vince Whitman, Cheryl.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 305950
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387922683
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-92269-0">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-92269-0</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha