Case Studies in Global School Health Promotion : (Registro nro. 280776)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05684nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 280776 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154037.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387922690 |
-- | 9780387922690 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387922690 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000333352 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030802 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404130422 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404092211 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041109 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | RA1-1270 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Aldinger, Carmen E. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 305949 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Case Studies in Global School Health Promotion : |
Resto del título | From Research to Practice / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Carmen E. Aldinger, Cheryl Vince Whitman. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | New York, NY : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer New York, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Section 1. Introduction and Overview of Findings -- Introduction and Background -- Framing Theories and Implementation Research -- Overview of Findings from Case Study Analysis -- Section 2. Case Studies -- Africa -- Kenya: Action-Oriented and Participatory Health Education in Primary Schools -- Mauritius: Health Promotion for Youth -- Nigeria: Health-Promoting Schools -- South Africa: Sapphire Road Primary -- The Americas -- Barbados: School Health Case Study -- Brazil: Addressing the Social Determinants of Health: The Experience of a Municipal School in Rio de Janeiro -- Canada: Case Study -- Nicaragua: The Social 'Treasure' of Participation -- United States of America: The Michigan Journey Toward Coordinated School Health -- Uruguay: Mainstreaming Health Promotion in Education Policies -- Europe -- Germany: Anschub.de—'Alliance for sustainable school health and education' -- Kosovo: A Health-Promoting Schools Approach to Reduce the Risks of Lead Poisoning and to Establish Cross-Ethnic Collaboration -- Poland: The Health-Promoting School National Certificate -- Scotland: Sustaining the Development of Health-Promoting Schools—The Experience of Scotland in the European Context -- Eastern Mediterranean -- Bahrain: National Comprehensive School Health Program, Health-Promoting Schools -- Oman: Health-Promoting Schools—Collaboration and Investment -- United Arab Emirates: Health-Promoting Schools—Strategies for Policy Change -- South and Southeast Asia -- China: Implementing Health-Promoting Schools inZhejiang Province, China -- Hong Kong: Health-Promoting Schools -- India: Implementing Health-Promoting Schools—HOPE Initiative -- Lao PDR: Strengthening the School Health Initiative -- Philippines: Supporting Health Promotion in Schools Through the Urbani School Health Kit -- Singapore: Health-Promoting Schools—The CHERISH Award -- Viet Nam -- Western Pacific -- Australia: The New South Wales School-Link Initiative -- Cook Islands: The 'Strengthening Project'. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Case Studies in Global School Health Promotion Cheryl Vince Whitman and Carmen Aldinger A growing body of research identifies strong links between children’s health, social and educational outcomes; it also notes the reciprocal benefits of access to quality education on individual and family health status. In response to these findings, the World Health Organization developed the concept of the Health-Promoting School (HPS), a living catalyst for healthy lives, and for positive changes that students can take home and into the community. Case Studies in Global School Health Promotion provides readers with a theoretical and research base needed to understand the methods used in communities all over the world to put this captivating concept in place. Case examples from over two dozen countries (representing urban and rural areas in developing and developed nations) outline the strategies taken to implement HPS programs in individual schools, municipalities, and nations. For each program, case study authors explain the problems they tackled, their motivation and supports to respond creatively; and the barriers they faced. In the cases, authors describe the capacities and infrastructure they created and mechanisms for cooperation; as well as the personnel, financial, and time requirements involved. Case studies were drawn from the following regions: Africa The Americas Europe Eastern Mediterranean South and Southeast Asia Western Pacific Case Studies in Global School Health Promotion offers a world of insights, ideas, and guidance to those addressing social determinants of health at this formative stage, including: education and health policy makers; professionals and administrators; and researchers in national governments, universities, local schools, community, non-governmental organizations and civil society. The material provides interesting and useful information to those dedicated to these issues within WHO, FRESH (Focus Resources on Effective School Health) Partners and other United Nations agencies. It is also an instructive text for graduate students in public health, education, allied health professions and social sciences. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Vince Whitman, Cheryl. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 305950 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387922683 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-92269-0">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-92269-0</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.