TEST - Catálogo BURRF
   

The Organizational Sweet Spot : (Registro nro. 280783)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04594nam a22003495i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 280783
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154037.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387981949
-- 9780387981949
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9780387981949
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000333456
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030232
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404130441
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404092231
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041111
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación HD28-70
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Ehin, Charles.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 305957
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Organizational Sweet Spot :
Resto del título Engaging the Innovative Dynamics of Your Social Networks /
Mención de responsabilidad, etc. by Charles Ehin.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, NY :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer New York,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2009.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Employee disengagement is one of the most pressing problems plaguing managers today hampering the innovation capacities of countless organizations. According to recent polls, some 20 percent of workers report feeling disconnected from their jobs, in an environment of stagnating wages, massive layoffs, rising health care costs, and other factors that contribute to alienation, distrust, and apathy. In The Organizational Sweet Spot, Dr. Charles Ehin takes a refreshing new look at what it will take to reengage disaffected workers and boost their resolve to advance novel ideas. Applying the latest research from such fields as evolutionary psychology, social neuroscience, organizational behavior, anthropology, and social network analysis, Ehin demonstrates how employee disengagement is rooted in a fundamental misalignment between people’s instinctive drive to develop their personal and group identities through informal or "emergent" relationships and the ways in which organizational goals and profit motives are executed through formal bureaucracy. The challenge for today’s organizations—which operate under constantly changing conditions—is to narrow this gap, that is, to find the "sweet spot," where the formal and informal elements of the organization overlap. Ehin provides practical tools for leaders to support this "shared access domain" to improve productivity, catalyze innovation, and inspire exceptional performance. His new model is likely to reverberate throughout current management thinking as we move toward creating more vital and meaningful workplaces. "Ehin leaves no doubt that the sweet spot is where individuals from both sides voluntarily form new (emergent) groups to solve problems. The sweet spot is precisely where most of the productive work in a business takes place. It is this domain with its uncontrollable dynamics that needs our utmost attention if we are to unleash the innovative ideas of the people within our organizations. It is all about expanding the sweet spot." --David Ralston, Managing Partner, Ralston Consulting Group "For decades now, most corporations have been trying to bring a more entrepreneurial spirit to their work force. Ehin's book addresses this subject directly by making the case for a decentralized organization as a means of empowering the work force at all levels. The result of that empowerment is motivation, followed by results. In essence, Professor Ehin is making the case that corporations should align themselves with, and not fight, human nature." --James Tusty, Founder, Mountain View Group, Ltd. and Developer of WorkForce Instinct®. "In Germany various surveys confirm the basis of Dr. Ehin’s book—they stipulate that between 70 - 90% of employees do not think that their day-to-day work has any impact on their future salary or career opportunities. His book shows why we have reached this crisis and he also gives practical guidance in how we can get out of this destructive predicament. Ehin's work is very timely and should be read by anyone who is interested in finding a solution to this common problem." --Mart Kivikas, Partner and CEO, Wissenskapital, Oberreichenbach Germany
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387981932
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-98194-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-98194-9</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

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