Assessing Emotional Intelligence : (Registro nro. 281044)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04678nam a22003975i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 281044 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154048.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387883700 |
-- | 9780387883700 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387883700 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000333219 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030801 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404130357 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404092146 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041105 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | HM1001-1281 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Parker, James D. A. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 306389 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Assessing Emotional Intelligence : |
Resto del título | Theory, Research, and Applications / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by James D. A. Parker, Donald H. Saklofske, Con Stough. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | The Springer Series on Human Exceptionality, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1572-5642 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Section 1: Some theoretical thoughts on EI -- A Brief Analysis of 20 Years of Emotional Intelligence: An Introduction to Assessing Emotional Intelligence: Theory, Research, and Applications -- Psychometrics and the Measurement of Emotional Intelligence -- Section 2 Research on measures of EI -- An Ability Model of Emotional Intelligence: A Rationale, Description, and Application of the Mayer Salovey Caruso Emotional Intelligence Test (MSCEIT) -- Assessing Emotional Intelligence Using the Emotional Quotient Inventory (EQ-i) and Related Instruments -- Psychometric Properties of the Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue) -- The Genos Emotional Intelligence Inventory: A Measure Designed Specifically for Workplace Applications -- The Assessing Emotions Scale -- Section 3 Applying EI research -- The Importance and Training of Emotional Intelligence at Work -- Performance Based Measures and Practical Validity -- The Application of Emotional Intelligence in Industrial and Organizational Psychology -- Emotional Intelligence and Physical Health -- Emotional Intelligence and Clinical Disorders -- The Role of Emotional Intelligence in Education -- Section 4: New Directions and Conclusions -- Emotional Intelligence Across Cultures: Theoretical and Methodological Considerations -- Emotional Intelligence in Sport: Theoretical Linkages and Preliminary Empirical Relationships from Basketball -- Understanding the Neurobiology of Emotional Intelligence: A Review -- New Directions and Alternative Approaches to the Measurement of Emotional Intelligence. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Managing human emotions plays a critical role in everyday functioning. After years of lively debate on the significance and validity of its construct, emotional intelligence (EI) has generated a robust body of theories, research studies, and measures. Assessing Emotional Intelligence: Theory, Research, and Applications strengthens this theoretical and evidence base by addressing the most recent advances and emerging possibilities in EI assessment, research, and applications. This volume demonstrates the study and application of EI across disciplines, ranging from psychometrics and neurobiology to education and industry. Assessing Emotional Intelligence carefully critiques the key measurement issues in EI, and leading experts present EI as eminently practical and thoroughly contemporary as they offer the latest findings on: EI instruments, including the EQ-I, MSCEIT, TEIQue, Genos Emotional Intelligence Inventory, and the Assessing Emotions Scale. The role of EI across clinical disorders. Training professionals and staff to apply EI in the workplace. Relationships between EI and educational outcomes. Uses of EI in sports psychology. The cross-cultural relevance of EI. As the contributors to this volume in the Springer Series on Human Exceptionality make clear, these insights and methods hold rich potential for professionals in such fields as social and personality psychology, industrial and organizational psychology, psychiatry, business, and education. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Saklofske, Donald H. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 306390 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Stough, Con. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 300230 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387883694 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-88370-0">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-88370-0</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.