Concept Mapping in Mathematics : (Registro nro. 281047)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04727nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 281047 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154048.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387891941 |
-- | 9780387891941 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387891941 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000333275 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030227 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404130408 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404092156 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041107 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Afamasaga-Fuata'i, Karoline. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 306393 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Concept Mapping in Mathematics : |
Resto del título | Research into Practice / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Karoline Afamasaga-Fuata'i. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN | |
Mención de edición | 1. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | A: A Historical Overview Of Concept Mapping -- The Development and Evolution of the Concept Mapping Tool Leading to a New Model for Mathematics Education -- B: Primary Mathematics Teaching And Learning -- Analysing the “Measurement” Strand Using Concept Maps and Vee Diagrams -- Concept Mapping as a Means to Develop and Assess Conceptual Understanding in Primary Mathematics Teacher Education -- Using Concept Maps and Vee Diagrams to Analyse the “Fractions” Strand in Primary Mathematics -- Concept Maps as Innovative Learning and Assessment Tools in Primary Schools -- C: Secondary Mathematics Teaching And Learning -- Evidence of Meaningful Learning in the Topic of ‘Proportionality’ in Second Grade Secondary Education -- Concept Mapping as a Means to Develop and Assess Conceptual Understanding in Secondary Mathematics Teacher Education -- Concept Mapping a Teaching Sequence and Lesson Plan for “Derivatives” -- Curricular Implications of Concept Mapping in Secondary Mathematics Education -- Using Concept Maps and Gowin’s Vee to Understand Mathematical Models of Physical Phenomena -- Applying Concept Mapping to Algebra I -- D: University Mathematics Teaching And Learning -- Enhancing Undergraduate Mathematics Learning Using Concept Maps and Vee Diagrams -- Concept Mapping: An Important Guide for the Mathematics Teaching Process -- Concept Mapping and Vee Diagramming “Differential Equations” -- Using Concept Maps to Mediate Meaning in Undergraduate Mathematics -- E: Future Directions -- Implications and Future Research Directions. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Concept Mapping in Mathematics: Research into Practice is the first comprehensive book on concept mapping in mathematics. It provides the reader with an understanding of how the meta-cognitive tool, namely, hierarchical concept maps, and the process of concept mapping can be used innovatively and strategically to improve planning, teaching, learning, and assessment at different educational levels. This collection of research articles examines the usefulness of concept maps in the educational setting, with applications and examples ranging from primary grade classrooms through secondary mathematics to pre-service teacher education, undergraduate mathematics and post-graduate mathematics education. A second meta-cognitive tool, called vee diagrams, is also critically examined by two authors, particularly its value in improving mathematical problem solving. The theoretical underpinnings of concept mapping and of the studies in the book include Ausubel’s cognitive theory of meaningful learning, constructivist and Vygotskian psychology to name a few. There is evidence which suggests that students’ mathematical literacy and problem solving skills can be enhanced through students collaborating and interacting as they work, discuss and communicate mathematically. This book proposes the meta-cognitive strategy of concept mapping as one viable means of promoting, communicating and explicating students’ mathematical thinking and reasoning publicly in a social setting as they engage in mathematical dialogues and discussions. Concept Mapping in Mathematics: Research into Practice is of interest to researchers, graduate students, teacher educators and professionals in mathematics education. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387891934 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-89194-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-89194-1</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.