Morality, Ethics, and Gifted Minds / (Registro nro. 281150)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05074nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 281150 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154052.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387893686 |
-- | 9780387893686 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387893686 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000333286 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030801 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404130410 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404092158 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041107 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Cross, Tracy. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 306586 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Morality, Ethics, and Gifted Minds / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Tracy Cross, Don Ambrose. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Launching the Exploration -- Connecting Ethics with High Ability: An Interdisciplinary Approach -- ETHICAL LEADERSHIP -- Reflections on Ethical Leadership -- Moral Leadership, Effective Leadership, and Intellectual Giftedness: Problems, Parallels, and Possibilities -- INTERDISCIPLINARY PERSPECTIVES ON ETHICS -- Morality and High Ability: Navigating a Landscape of Altruism and Malevolence -- Identity, Moral Choice, and the Moral Imagination: Is There a Neuroscientific Foundation for Altruism? -- The Efficient Drowning of a Nation: Is Economics Education Warping Gifted Minds and Eroding Human Prospects? -- The Continuous Nature of Moral Creativity -- Critical Thinking, Creativity, Ethical Reasoning: A Unity of Opposites -- Quantum Creativity in Business -- What Cognitive Science Brings to Ethics -- Constructing Selves -- Reflections on the Philosophy of Nonviolence and Peace Studies -- EMOTION, AFFECT, AND THE INNER JOURNEY -- Moral Sensitivity in Young Gifted Children -- The Inner World of the Young and Bright -- Depth Psychology and Integrity -- RECOGNIZING AND GUIDING ETHICAL HIGH ABILITY -- Morality, Ethics and Good Work: Young People's Respectful and Ethical Minds* -- Gifted Minds and Cultural Differences: Facts vs. Values -- Eastern Perspectives: Moral and Volitional Education of Gifted Students -- Giftedness and Moral Promise -- Self-Actualization and Morality of the Gifted: Environmental, Familial, and Personal Factors -- Teaching for Intellectual and Emotional Learning (TIEL): Bringing Thinking and Moral-Ethical Learning into Classrooms -- Moral Development in Preparing Gifted Students for Global Citizenship -- Growing Up Smart and Criminal -- Character Problems: Justifications of Character Education Programs, Compulsory Schooling, and Gifted Education -- WHERE WE’VE BEEN AND WHERE WE’RE GOING -- Capitalizing on Cognitive Diversity in Explorations of Ethical High Ability. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Morality, Ethics, and Gifted Minds brings together the leading thinkers from diverse scholarly fields to share and integrate their perspectives on morality and high ability (giftedness, talent, creativity). These two broad areas of inquiry should have much more overlap and interconnection than currently exists. One of the many justifications for such connection making is the pressing need for the application of intelligent, creative minds to the many ethical dilemmas facing the world today. Another is the troubling propensity for some of the most creative, gifted people to generate or catalyze those ethical dilemmas. Along with many other leading authorities, most of the authors contributing to this book frequently lament the lack of wise analysis and problem solving in education and in attempts to grapple with moral issues in today's complex, socioeconomic, political, and cultural arenas. This book explores much of the current wisdom on ethics and morality while developing new perspectives on the ethical dimensions of high ability. Prominent authors from diverse disciplines are brought together, recognizing that no single discipline can capture the essence and entirety of nettlesome, complex, multidimensional moral issues. More specifically, the book explores new dimensions of ethics and morality; magnifies the importance of applying highly intelligent minds to ethical issues while developing ways to strengthen the ethical awareness of the creative and gifted, and brings diverse, interdisciplinary perspectives to bear on these issues. Morality, Ethics, and Gifted Minds will be of interest to researchers and practitioners in the fields of gifted education, creative studies, and general education. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Ambrose, Don. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 306587 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387893679 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-89368-6">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-89368-6</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.