Narrative Development in Adolescence : (Registro nro. 281153)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04778nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 281153 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154052.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2010 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387898254 |
-- | 9780387898254 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9780387898254 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000333331 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030227 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404130418 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404092207 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041108 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | BF712-724.92 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | McLean, Kate C. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 306596 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Narrative Development in Adolescence : |
Resto del título | Creating the Storied Self / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Kate C. McLean, Monisha Pasupathi. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2010. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xxxiii, 237 páginas 14 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Advancing Responsible Adolescent Development, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 2195-089X |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Self-Continuity Across Developmental Change in and of Repeated Life Narratives -- Emerging Identities: Narrative and Self from Early Childhood to Early Adolescence -- Patterns of Family Narrative Co-construction in Relation to Adolescent Identity and Well-Being -- Autonomy, Identity, and Narrative Construction with Parents and Friends -- What He Said to Me Stuck: Adolescents’ Narratives of Grandparents and Their Identity Development in Emerging Adulthood -- Life Stories of Troubled Youth: Meanings for a Mentor and a Scholarly Stranger -- Re-storying the Lives of At-Risk Youth: A Case Study Approach -- Constructing Resilience: Adolescent Motherhood and the Process of Self-Transformation -- Negotiating the Meanings of Adolescent Motherhood Through the Medium of Identity Collages -- How Violent Youth Offenders and Typically Developing Adolescents Construct Moral Agency in Narratives About Doing Harm -- Critical Narrating by Adolescents Growing Up in War: Case Study Across the Former Yugoslavia. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The need to establish a narrative self reaches an important peak during adolescence as teens work to understand life events and establish their self-identity. The first book to examine narrative development during adolescence in depth, Narrative Development in Adolescence: Creating the Storied Self, focuses on both stable and at-risk youth as they construct, organize, and tell their life stories and link these stories to larger developmental contexts as they grow to maturity. Renowned specialists identify such core skills as reflection, meaning making, and decision making as well as crucial domains, including autonomy and moral agency evolving across normative adolescence, and relate them to the narrative process. Deficits in these key areas are seen in the more contradictory and incoherent stories narrated by delinquent youth, teenage mothers, and victims of war and violence. In addition, these themes are observed as adolescents process and interpret the narratives of others. This volume offers insights into the crucial task of identity development, and explores new possibilities for counseling and therapy. Its authoritative and accessible coverage: Examines the relationships between narrative and developmental outcomes Identifies normative and problematic issues in adolescents across cultures and social backgrounds in the United States, Canada, Germany, the former Yugoslavia, and New Zealand Offers current research on adolescent narrative development, with attention to theoretical bases and methodological issues Discusses the roles of parents, grandparents, and peers in shaping narratives Features case studies of narratives from at-risk youth Includes findings on how early narrative development predicts narrative identifying adolescence Narrative Development in Adolescence is an essential resource for researchers, clinicians, and graduate students in developmental, clinical child, and school psychology as well as allied mental health and education fields. It is a must-have volume for anyone conducting research or working with adolescents to ensure their healthy development and successful transition to adulthood. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Pasupathi, Monisha. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 306597 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780387898247 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-89825-4">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-89825-4</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.