TEST - Catálogo BURRF
   

Making Meaning : (Registro nro. 281450)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04750nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 281450
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154106.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780387875392
-- 9780387875392
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9780387875392
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000333167
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030800
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404122357
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404092136
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041104
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación NX280-410
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Narey, Marilyn.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 307147
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Making Meaning :
Resto del título Constructing Multimodal Perspectives of Language, Literacy, and Learning through Arts-based Early Childhood Education /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Marilyn Narey.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston, MA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer US,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2009.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión x, 258 páginas 43 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Educating the Young Child ;
Designación de volumen o secuencia 2
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Beyond Words -- Drawing to Learn -- Creating a Critical Multiliteracies Curriculum: Repositioning Art in the Early Childhood Classroom -- Researching Literacy with Young Children's Drawings -- Studio Thinking in Early Childhood -- Contexts and Layered Texts -- The In-Depth Approach: Young Children's Artistic Learning in the Context of Museum Environments and Other Cultural Settings -- A Circle of Friends: Re-envisioning Art Learning and Individual Difference in the Classroom -- Multiple Modes of Communication of Young Brazilian Children: Singing, Drawing, and English Language Learning -- The Heart of the Arts: Fostering Young Children's Ways of Knowing -- Visions -- Empowering Pre-service Teachers to Design a Classroom Environment that Serves as a Third Teacher -- Rewiring and Networking Language, Literacy, and Learning through the Arts: Developing Fluencies with Technology -- Lighting the Fires Within: -- Learning to See the Boa Constrictor Digesting the Elephant: Pre-service Teachers Construct Perspectives of Language, Literacy, and Learning through Art.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Making Meaning: Constructing Multimodal Perspectives of Language, Literacy, and Learning through Arts-based Early Childhood Education, is a synthesis of theory, research, and practice that explicitly presents art as a meaning making process. Respected educational theorists from John Dewey to Elliot Eisner argue for a cognitive view of art as creation of meaning. Numerous researchers from a variety of fields promote multimodal views of language, literacy, and learning. Further, while not all practitioners have the background that encourages this multimodal conceptualization, most acknowledge that the arts have a place in the early childhood curriculum, and many express concerns that mandated prescriptive practices and high-stakes test preparation leave little time for arts experiences that were once central to the early childhood curriculum. The multimodal, child-centered understandings of art as a means of "coming to know" presented in this text offer significant implications for young children’s language, literacy and learning and underscore the early childhood education professional’s responsibility to advance the arts in the various settings in which they work. Therefore, the purpose of this book is to provoke readers to examine their current understandings of language, literacy and learning through the lens of the various arts-based perspectives offered in this volume; to provide them with a starting point for constructing broader, multimodal views of what it might mean to "make meaning;" and to underscore why understanding arts-based learning as a meaning-making process is especially critical to early childhood education in the face of narrowly-focused, test-driven curricular reforms. To that end, a group of distinguished authors will provide chapters that integrate theory and research with stories of how passionate teachers, teacher-educators, and pre-service teachers, along with administrators, artists, and professionals from a variety of fields have transcended disciplinary boundaries to engage the arts as a meaning-making process for young children and for themselves.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780387875378
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-87539-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-87539-2</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha