TEST - Catálogo BURRF
   

International Handbook of Student Experience in Elementary and Secondary School / (Registro nro. 281678)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05795nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 281678
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170705134205.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2007 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402033674
-- 9781402033674
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/1402033672
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000334323
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030224
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404120727
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404090507
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041145
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB1024.2-1050.75
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Thiessen, Dennis.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 307576
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título International Handbook of Student Experience in Elementary and Secondary School /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Dennis Thiessen, Alison Cook-Sather.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2007.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxxvI, 892 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato How Students Participate in and Make Sense of Life in Classrooms and Schools -- to Section One -- Naming Student Experiences and Experiencing Student Naming -- Teaching as Research: Puzzling Over Words with Fourth Graders -- School Literacy and the Development of a Child Culture: Written Remnants of the “Gusto of Life” -- Dissolving Learning Boundaries: The Doing, Re-Doing, and Undoing of School -- “Some Things are Fair, Some Things are Not Fair, and Some Things are Not, Not Fair”: Young Children’s Experiences of ‘Unfairness’ in School -- The Role of Personal Standards in Second Graders’ Moral and Academic Engagement -- Mentors for Students in Elementary School: the Promise and Possibilities -- “I’ve Decided to Change and it’s Just Really Hard to, Like, Show the Teachers that” -- Students’ Perspectives on Good Teaching: Implications for Adult Reform Behavior -- Who Students Are and How They Develop in Classrooms and Schools -- to Section Two -- “Boys Will Be Boys” but in what Ways? Social Class and the Development of Young Boys’ Schooling Identities -- Schooling, Normalisation, and Gendered Bodies: Adolescent Boys’ and Girls’ Experiences of Gender and Schooling -- Differences in Transition: Diverse Students Navigating the First Year of High School -- Building Theories of Their Lives: Youth Engaged In Drama Research -- How Students Learn About Right and Wrong in the First Year of a Pakistani Private School -- Schooling in the Context of Difference: The Challenge of Post-Colonial Education in Ghana -- Ali: Becoming A Student–A Life History -- Portraits of Self and Identity Constructions: Three Chinese Girls’ Trilingual Textual Powers -- Finding Their Way: Immigrant And Refugee Students In A Toronto High School -- How Students are Actively Involved in Shaping Their Own Learning Opportunities and in the Improvement of What Happens in Classrooms and Schools -- to Section Three -- Student Voice, Student Engagement, And School Reform -- Stressed-Out Students-SOS: Youth Perspectives on Changing School Climates -- Toward the Pedagogically Engaged School: Listening to Student Voice as a Positive Response to Disengagement and ‘Dropping Out’? -- “It’s Not About Systems, It’s About Relationships”: Building A Listening Culture In A Primary School -- Using Students’ Voices To Inform And Evaluate Secondary School Reform -- Building Student Voice for School Improvement -- Student Voice in School Reform: from Listening to Leadership -- Clarifying the Purpose of Engaging Students as Researchers -- Making It Real: Engaging Students in Active Citizenship Projects -- Youth Research/Participatory Methods for Reform -- Translating Researchers: Re-imagining the Work of Investigating Students’ Experiences in School -- Researching Student Experiences in Elementary and Secondary School: An Evolving Field of Study -- Researching Student Experiences in Elementary and Secondary School: An Evolving Field of Study.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. The International Handbook of Student Experience in Elementary and Secondary School is the first handbook of its kind to be published. It brings together in a single volume the groundbreaking work of scholars who have conducted studies of student experiences of school in Afghanistan, Australia, Canada, England, Ghana, Ireland, Pakistan, and the United States. Drawing extensively on students’ interpretations of their experiences in school as expressed in their own words, chapter authors offer insights into how students conceptualize and approach school, how students understand and address the ongoing social opportunities for and challenges in working with other students and teachers, and the multiple ways in which students shape and contribute to school improvement. The individual chapters are framed by an opening chapter, which provides background on, bases of, and trends in research on students’ experiences of school, and a final chapter, which uses the interpretive framework translation provided to explore how researching students’ experiences of school challenges those involved to translate the qualitative research methods they use, the terms they evoke to describe and define students’ experiences of schools, and, in fact, themselves as researchers.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Cook-Sather, Alison.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 307577
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781402033667
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-3367-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-3367-2</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha