The Pendulum : (Registro nro. 281828)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04955nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 281828 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154122.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2005 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402035265 |
-- | 9781402035265 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/1402035268 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000334381 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030245 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404120738 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404090518 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041146 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Matthews, Michael R. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 307884 |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | The Pendulum : |
Resto del título | Scientific, Historical, Philosophical and Educational Perspectives / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Michael R. Matthews, Colin F. Gauld, Arthur Stinner. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2005. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | vii, 542 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | The Pendulum: Its Place in Science, Culture and Pedagogy -- The Pendulum in the 21st Century-Relic or Trendsetter -- The Pendulum: A Paradigm for the Linear Oscillator -- to the Treatment of Non-Linear Effects Using a Gravitational Pendulum -- Experimental Control of Simple Pendulum Model -- Soup-can Pendulum -- What Makes the Foucault Pendulum Move among the Stars? -- Galileo and the Pendulum: Latching on to Time -- The Treatment of Cycloidal Pendulum Motion in Newton’s Principia -- Pendulums, Pedagogy, and Matter: Lessons from the Editing of Newton’s Principia -- The Treatment of the Motion of a Simple Pendulum in Some Early 18th Century Newtonian Textbooks -- Newton’s Path to Universal Gravitation: The Role of the Pendulum -- Léon Foucault: His Life, Times and Achievements -- The Pendulum: From Constrained Fall to the Concept of Potential -- Idealisation and Galileo’s Pendulum Discoveries: Historical, Philosophical and Pedagogical Considerations -- Pendula, Models, Constructivism and Reality -- The Poet and the Pendulum -- Methodology and Politics: A Proposal to Teach the Structuring Ideas of the Philosophy of Science through the Pendulum -- Degree of Influence on Perception of Belief and Social Setting: Its Relevance to Understanding Pendulum Motion -- Piaget and the Pendulum -- What the Pendulum Can Tell Educators about Children’s Scientific Reasoning -- Pendulum Phenomena and the Assessment of Scientific Inquiry Capabilities -- Roles of Abductive Reasoning and Prior Belief in Children’s Generation of Hypotheses about Pendulum Motion -- Types of Two-Dimensional Pendulums and Their Uses in Education -- The Pendulum as a Vehicle for Transitioning from Classical to Quantum Physics: History, Quantum Concepts, and Educational Challenges -- Analyzing Dynamic Pendulum Motion in an Interactive Online Environment Using Flash -- Pendulum Activities in the Israeli Physics Curriculum: Used and Missed Opportunities -- The Pendulum as Presented in School Science Textbooks of Greece and Cyprus -- The Public Understanding of Pendulum Motion: From 5 to 88 Years Old -- Using Excel to Simulate Pendulum Motion and Maybe Understand Calculus a Little Better -- Teaching Cultural History from Primary Events -- Pendulums in The Physics Education Literature: A Bibliography. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The pendulum is a universal topic in primary and secondary schools, but its full potential for learning about physics, the nature of science, and the relationships between science, mathematics, technology, society and culture is seldom realised. Contributions to this 32-chapter anthology deal with the science, history, methodology and pedagogy of pendulum motion. There is ample material for the richer and more cross-disciplinary treatment of the pendulum from elementary school, to high school, and through to advanced university classes. Scientists will value the studies on the physics of the pendulum; historians will appreciate the detailed treatment of Galileo, Huygens, Newton and Foucault’s pendulum investigations; psychologists and educators will learn from the papers on Piaget; teachers will welcome the many contributions to pendulum pedagogy. All readers will come away with a new awareness of the importance of the pendulum in the foundation and development of modern science; and for its centrality in so many facets of society and culture. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Gauld, Colin F. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 307885 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Stinner, Arthur. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 307886 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402035258 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-3526-8">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-3526-8</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.