TEST - Catálogo BURRF
   

The Mathematical Experience, Study Edition / (Registro nro. 281894)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06331nam a22003975i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 281894
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154125.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2012 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780817682958
-- 9780817682958
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9780817682958
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000333730
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030218
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404130523
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404092312
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041118
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación QA1-939
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Davis, Philip J.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 308034
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Mathematical Experience, Study Edition /
Mención de responsabilidad, etc. by Philip J. Davis, Reuben Hersh, Elena Anne Marchisotto.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Birkhäuser Boston,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2012.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxv, 500 páginas 139 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Modern Birkhäuser Classics
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Preface -- Preface to the Study Edition -- Acknowledgements -- Introduction -- Overture -- 1. The Mathematical Landscape -- 2. Varieties of Mathematical Experience -- 3. Outer Issues -- 4. Inner Issues -- 5. Selected Topics in Mathematics -- 6. Teaching and Learning -- 7. From Certainty to Fallibility -- 8. Mathematical Reality -- Glossary -- Bibliography -- Index -- Epilogue.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Winner of the 1983 National Book Award, The Mathematical Experience presented a highly insightful overview of mathematics that effectively conveyed its power and beauty to a large audience of mathematicians and non-mathematicians alike.  The study edition of the work followed about a decade later, supplementing the original material of the book with exercises to provide a self-contained treatment usable for the classroom. This softcover version reproduces the study edition and includes epilogues by the three original authors to reflect on the book's content 15 years after its publication, and to demonstrate its continued applicability to the classroom.  Moreover, The Companion Guide to the Mathematical Experience—originally published and sold separately—is freely available online to instructors who use the work, further enhancing its pedagogical value and making it an exceptionally useful and accessible resource for a wide range of lower-level courses in mathematics and mathematics education. A wealth of customizable online course materials for the book can be obtained from Elena Anne Marchisotto (elena.marchisotto@csun.edu) upon request. Reviews [The authors] have tried to provide a book usable in a course for liberal arts students and for future secondary teachers.  They have done much more!  This course should be required of every undergraduate major employing the mathematical sciences.  It differs from the “mathematics appreciation” courses—courses that are merely a collection of amusing puzzles and toy problems giving an illusion of a mathematical encounter—presently found in many institutions.  Students of this course are introduced to the context in which mathematics exists and the incredible magnitude of words devoted to communicating mathematics (hundreds of thousands of theorems each year).  How much mathematics can there be? they are asked.  Instructors in a “Mathematical Experience” course must be prepared to respond to questions from students concerning the fundamental nature of the whole mathematical enterprise.  Stimulated by their reading of the text, students will ask about the underlying logical and philosophical issues, the role of mathematical methods and their origins, the substance of contemporary mathematical advances, the meaning of rigor and proof in mathematics, the role of computational mathematics, and issues of teaching and learning.  How real is the conflict between “pure” mathematics, as represented by G.H. Hardy’s statements, and “applied” mathematics? they may ask.  Are there other kinds of mathematics, neither pure nor applied?  This edition of the book provides a source of problems, collateral readings, references, essay and project assignments, and discussion guides for the course.  I believe that it is likely that this course would be a challenge to many teachers and students alike, especially those teachers and students who are willing to follow their curiosity beyond the confines of this book and follow up on the many references that are provided. —Notices of the AMS (Kenneth C. Millett) This beautifully written book can be recommended to any cultivated person with a certain sophistication of thought, and also to the practicing mathematician who will find here a vantage point from which to make a tour d'horizon of his science. —Publ. Math. Debrecen This is an unusual book, being more a book about mathematics than a mathematics book.  It includes mathematical issues, but also questions from the philosophy of mathematics, the psychology of mathematical discovery, the history of mathematics, and biographies of mathematicians, in short, a book about the mathematical experience broadly considered… The book found its way into "Much for liberal arts students" courses and into education courses directed at future teachers.  Term paper topics, essay assignments, problems, computer applications, and suggested readings are included.  This new material should greatly enhance the usefulness of this very creative book.  The range of topics covered is immense and the contents cannot easily be summarized.  The book makes excellent casual reading, would make a good textbook, or could easily be used as a supplement to nearly any course concerned with mathematics. —Zentralblatt MATH 
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Hersh, Reuben.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 299540
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Marchisotto, Elena Anne.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 305500
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9780817682941
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-8176-8295-8">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-0-8176-8295-8</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha