TEST - Catálogo BURRF
   

The Practical Critical Educator / (Registro nro. 282041)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05025nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 282041
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170705134206.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2006 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402044731
-- 9781402044731
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/1402044739
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000334786
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030221
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404120845
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404090624
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041243
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB1024.2-1050.75
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Cooper, Karyn.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 308323
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Practical Critical Educator /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Karyn Cooper, Robert White.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2006.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxii, 207 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Critical literacy for a democratic education: Critical literacy in action: action research in a grade three classroom -- A critical issue in critical literacy: the "popularity effect" -- Soup kitchen democracy: practical, critical lessons in theory -- Critical literacy educators at work: examining dispositions, discursive resources and repertoires of practice. Critical learning for a democratic education: Critical theory for schooling-education and society: grounded in political economy -- Shared authority in democratic classrooms; communities-always-in-the-making -- Teaching the queer character of racism -- Not rocket science: on the limits of conservative pedagogy: Critical leadership for a democratic education -- Duplicity, democracy and domesticity: educational leadership for democratic action -- Ghosts in the procedures: notes on teaching and subjectivity in a new era -- Reaching out and reaching in: "we had to develop ourselves first, before anybody can develop us".-Opening the text: voicing a future. Epilogue - Literacy, learning and leadership: a critical focus on democratic schooling -- Index.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Critical pedagogy is a field of theory and practice which has the potential to inspire thoughtful, committed teachers to make real differences for their most vulnerable students and, by doing so, extending social justice far beyond their students and into the larger society. This text is about being sensitive to, respecting and honouring differences among individuals and groups of individuals. The editors ask how one begins to connect the professional lives of educators with a Critical democratic practice for the pluralistic milieu of the twenty-first century. While the editors of this volume come from different educational disciplines - that is, literacy and educational administration - they share common philosophies, common educational practices and common educational goals premised upon a democratic Critical education. However different these vantage points may appear, they are both rooted in the desire for positive social change. It is this critical component that continuously asks: Who benefits? In whose interests are changes being effected? What are the power differentials? Are there hidden agendas? Hidden curriculums? Null curriculums? The book aims to address these concerns, through lived experiences of those involved in creating positive change. Through an integrated framework of Critical literacy, Critical learning and Critical leadership, some of the more prevalent and pernicious problems of humanity can be identified, engaged and rectified. Through concrete examples, the editors promote the concept that every educator, including students, can become agents of change. "Cooper and White’s inspiring and imposing collection brings together and publishes for the first time some of the best writers and writing from across the world in critical theory and critical pedagogical practice.... Karyn Cooper’s and Robert White’s book makes critical theory practical for any and all teachers who are authentically concerned about promoting social justice among their students and in their world. Modest, not messianic in personality, witty not weary in disposition, compassionate rather than cutting in their engagements with those around them, Cooper and White have produced a book that reflects their vision as professionals and their values as people. If you want to make a difference, and want to change the world, this is the book that will get you started and keep you going." Andy Hargreaves, Boston College
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona White, Robert.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 308324
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781402044724
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-4473-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-4473-9</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha