A Problem-based Approach for Management Education : (Registro nro. 282578)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04289nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 282578 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154157.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2007 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402057564 |
-- | 9781402057564 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402057564 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000335326 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030747 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300259 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041257 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB2300-2799.3 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | HALLINGER, PHILIP. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 309427 |
245 12 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | A Problem-based Approach for Management Education : |
Resto del título | Preparing Managers for Action / |
Mención de responsabilidad, etc. | by PHILIP HALLINGER, EDWIN M. BRIDGES. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2007. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xvii, 334 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | TO PART I -- PREPARING ‘MANAGERS FOR ACTION’ -- PROBLEM-BASED LEARNING: A PROMISING APPROACH TO MANAGEMENT EDUCATION -- DEVELOPING PROBLEM-BASED LEARNING MATERIALS -- IMPLEMENTING PROBLEM-BASED LEARNING IN THE CLASSROOM -- INTEGRATING TECHNOLOGY AND PROBLEM-BASED LEARNING -- STUDENT ASSESSMENT IN A PBL ENVIRONMENT -- PROBLEM-BASED LEARNING AS A CURRICULUM APPROACH -- IMPLEMENTING PROBLEM-BASED LEARNING IN HIGHER EDUCATION PROGRAMS -- TO PART II -- LEADING ORGANIZATIONAL CHANGE -- DATA TO INTELLIGENCE -- NEW PRODUCT POSITIONING -- RETAIL TO e-TAIL -- REORGANIZING FOR COMPETITIVENESS -- EMPLOYEE SELECTION -- A PROBLEM AT ORGANIZATION X. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The past two decades have witnessed an unrelenting expansion of management education around the world. At the same time, however, influential scholars – Mintzberg, Bennis, Pfeffer and others -- have levelled pointed critiques at these programs questioning their quality and relevance, as well as their approaches to teaching and learning . ‘A Problem-based Approach for Management Education" is a timely contribution for management schools as well as other higher education institutions seeking the means to increase the relevance and quality of their professional education programs. The book describes the use of problem-based learning (PBL) in GRADUATE management education. PBL is an active learning approach first pioneered in medical education, but whose use has grown steadily in a variety of professional fields over the past two decades. This volume is the first of its kind targetting business management. The authors draw upon their experience in using PBL in a broad array of management education programs at the Bachelor, Master, Doctoral and Executive levels, in North America and in Asia. They propose PBL as a means by which programs can organize an increasingly global MBA curriculum around locally relevant management problems. The book should have a particularly strong appeal for programs in the Asia Pacific region given the inclusion of PBL. Materials developed around management problems in Asia. This book is designed to provide both novice and experienced users of PBL with resources for designing and implementing problem-based management education. The book provides the novice with useful theoretical and practical background on how to design a PBL curriculum, use PBL in a classroom, and develop PBL materials. At the same time, the book will challenge experienced users of PBL and case teaching to extend their applications through the use of learning technologies and more systematic approaches to assessment and curriculum design. Finally, the volume includes a set of sample PBL materials that provide readers with in-dept examples of what a PBL unit looks like and how it may be employed in the classroom. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | BRIDGES, EDWIN M. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 309428 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402057557 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-5756-4">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-5756-4</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.