WIDENING ACCESS TO EDUCATION AS SOCIAL JUSTICE / (Registro nro. 282589)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05104nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 282589 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154157.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2006 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402043246 |
-- | 9781402043246 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/1402043244 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000334715 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030248 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404120836 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404090615 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041155 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | ODUARAN, AKPOVIRE. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 309442 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | WIDENING ACCESS TO EDUCATION AS SOCIAL JUSTICE / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by AKPOVIRE ODUARAN, H. S. BHOLA. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2006. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xx, 490 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | I - Foundational issues -- Michael Omolewa's advocacy of widening access to education -- Widening access by bringing education home -- Access to education: a global perspective -- Conceptualizing the widening of access to education as social justice -- Education, law, and social justice -- Globalization and state socialism: end of illusions or new educational opportunities? -- II - Overviews -- Widening participation for social justice: poverty and access to education -- HIV/AIDS as a depleting factor in widening access to education -- The dialectics of poverty, educational opportunities, and ICTs -- UNESCO policies and conferences: widening access to education to further social justice -- Universalizing access to basic education: UNESCO's normative action -- III - National case studies -- Reaching the unreached learner: lifelong learning, adult and community education in Victoria, Austra -- Access and participation issues in New Zealand Adult, Community, and Tertiary Education -- The United States' "No Child Left Behind Act" and its implications for widening access to education -- Towards comparative equality but persisting inequality in relation to the ambitions of Swedish education -- Problems and prospects of access to education in China -- Contexts and challenges of widening access to education in Japan -- Social justice and access to education: a case study of Pakistan -- Opportunities and challenges of widening access to education: adult education in Botswana -- Access and equal opportunity in higher education in the United States: the effects of education and public finance policies -- IV - llustrative and special cases -- From exclusion to participation in English higher education -- African school curriculum as a front on which to widen access to education -- Educational access for girls: the case of Kano State of Nigeria -- Widening access to university education in Nigeria: the Open University option -- Mature age entry and widening access to university education: a Southern African perspective -- Access to basic education for girls: the Nigerian experience -- V - Future directions -- Widening access to education in the era of globalization: future policy thrusts -- Widening access to education in the era of globalization: future research thrusts. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Access to education for all, everywhere, is among the priorities advanced by the International Panel on Democracy and Development. It would be illusory to seek to promote development or to claim to strengthen democracy without focusing, at the same time, on eradicating the scourge of illiteracy, which still, today, affects one adult in five in the world. Universal access to education, a gage of social justice, is much more than a right—it is an open door to freedom: the freedom to initiate, to act and to take one’s own destiny in hand. True, access to education has progressed considerably in recent years, notably to the benefit of women who, nonetheless, still represent two-thirds of illiterate adults. But the strides made conceal widening disparities, with some countries still suffering from a combination of backwardness and inequality. This means that we must step up our efforts. This book, issued in honor of the President of the General Conference of UNESCO, Michael Abiola Omolewa, who has devoted his life to the cause of education, is a major contribution to helping women and men of goodwill, who must more than ever fight to secure for the have-nots of this world the right to education. Boutros Boutros-Ghali Chairperson of the International Panel on Democracy and Development, UNESCO Former Secretary-General of the United Nations |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Bhola, H.S. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 36604 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402043239 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-4324-4">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-4324-4</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.