TEST - Catálogo BURRF
   

Educational Research: Why ‘What Works’ Doesn't Work / (Registro nro. 282665)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05300nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 282665
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154200.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2006 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402053085
-- 9781402053085
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781402053085
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000335124
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030252
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404300257
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041252
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB2300-2799.3
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Smeyers, Paul.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 309579
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Educational Research: Why ‘What Works’ Doesn't Work /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Paul Smeyers, Marc Depaepe.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2006.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión vI, 195 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato The ‘Good Practices’ of Jozef Emiel Verheyen – Schoolman and Professor of Education at the Ghent University -- Ovide Decroly, A Hero of Education -- Why Generalizability is not Generalizable -- The New Languages and Old Institutions: Problems of Implementing New School Governance -- Problematization or Methodology -- The Relevance of Irrelevant Research; The Irrelevance of Relevant Research -- Expectations of What Scientific Research could (not) Do -- Kuhnian Science and Education Research: Analytics of Practice and Training -- The International and the Excellent in Educational Research -- Technical Difficulties: The Workings of Practical Judgement -- The Science of Education – Disciplinary Knowledge on Non-Knowledge/Ignorance?.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Education and educational research, according to the current fashion, are supposed to be concerned with ‘what works’, to the exclusion of all other considerations. All over the world, and particularly in the English-speaking countries, governments look for means of improving ‘student achievement’ as measured by standardized test scores. Although such improvements are often to be welcomed, they do not answer all significant questions about what constitutes good education. Also the research on which they are based is not the only legitimate way to do educational research. Social research, and therefore educational research, cannot ignore the distinctive nature of what it studies: a social activity where questions of meaning and value cannot be eliminated, and where interpretation and judgment play a crucial role. In this book distinguished philosophers and historians of education from 6 countries focus on the problematical nature of the search for ‘what works’ in educational contexts, in practice as well as in theory. Beginning with specific problems, they move on to more general and theoretical considerations, seeking to go beyond over-simple ideas about cause and effect and the rhetoric of performativity that currently has educational thinking in its grip. ‘Freedom of inquiry in educational research can no longer be taken for granted. Narrow definitions of what constitutes ‘scientific’ research, funding criteria that enforce particular research methods, and policy decision processes that ignore any research that is not narrowly utilitarian, create a context in many countries that discourages scholarship of a more speculative, exploratory, or critical sort. This book brings together an exceptional combination of international and cross-disciplinary scholars who bring the perspectives of history and philosophy of science to ask, ‘How did we arrive at this place? and ‘Where is educational research heading? The book illuminates the anti-intellectual consequences of a ‘what works’ mentality in education, and shows that the ostensibly ‘scientific’ revolution in educational research in fact reflects an ahistorical and conceptually muddled understanding of what actually constitutes ‘science.’ This book could not be more timely and important.’ Nicholas C. Burbules, Grayce Wicall Gauthier Professor, University of Illinois ‘With research increasingly tied to State policies with the instrumental purpose of guiding school reforms, the volume provides an important historical and philosophical questioning of the possibilities, limitations and challenges of education research. Internationally leading scholars engage in a significant conversation that is sophisticated and nuanced for understanding contemporary debates.’ Thomas S. Popkewitz, the University of Wisconsin-Madison, USA This publication is realized by the Research Community (FWO-Vlaanderen / Research Foundation Flanders, Belgium) Philosophy and History of the Discipline of Education. Evaluation and Evolution of the Criteria for Educational Reseach.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Depaepe, Marc.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 309580
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781402053078
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-5308-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-5308-5</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha