TEST - Catálogo BURRF
   

The Roots of Educational Change : (Registro nro. 282742)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04518nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 282742
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154204.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2005 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402044519
-- 9781402044519
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/1402044518
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000334774
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030220
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404120843
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404090622
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041157
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB2801-3095
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Lieberman, Ann.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 309713
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Roots of Educational Change :
Resto del título International Handbook of Educational Change /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Ann Lieberman.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2005.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xiv, 273 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Introduction: The Growth of Educational Change as a Field of Study: Understanding its Roots and Branches -- Introduction: The Growth of Educational Change as a Field of Study: Understanding its Roots and Branches -- The Roots -- World War II and Schools -- Finding Keys to School Change: A 40-Year Odyssey -- Listening and Learning from the Field: Tales of Policy Implementation and Situated Practice -- The Vital Hours: Reflecting on Research on Schools and their Effects -- A Kind of Educational Idealism: Integrating Realism and Reform -- School-Based Curriculum Development -- Unfinished Work: Reflections on Schoolteacher -- Seduced and Abandoned: Some Lasting Conclusions about Planned Change from the Cambire School Study -- Ecological Images of Change: Limits and Possibilities -- Three Perspectives on School Reform -- The Meaning of Educational Change: A Quarter of a Century of Learning -- Expanding the Dialogue -- Patterns of Curriculum Change -- Change and Tradition in Education: The Loss of Community -- Educational Reform, Modernity, and Pragmatism.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This volume attempts to delineate the roots of a self-conscious field of educational change that grew up in – and grew out of – the turbulent political, social, economic and cultural life of the post-World War II years. Its authors, who provided many of the seminal writings that helped to create and shape the field, examine their work from current perspectives. The issues they raise allow the reader to see the connections between the recent history of education in general, and the field of educational change in particular. In the 50s and 60s these scholars represented a broad spectrum of innovative thought and action shifting the focus of research in education and school improvement to studying – and interacting with – schools as organizations and cultures. The range of issues that the authors deal with – from the effects of the GI Bill to the effects of school environment on student learning, from the political realities of educational policy to social realities of teachers – are explored and revisited. These issues, leading to controversial themes involving change, school and community, continue to nourish the field and its many branches. This volume (part of 4 volumes) is the first section in the International Handbook of Educational Change. The volumes are a state-of-the-art collection of the most important ideas and evidence of educational change. The volumes bring together some of the most influential thinkers and writers on educational change. It deals with issues like educational innovation, reform, restructuring, culture-building, inspection, school-review, and change management. School leaders, system administration, teacher leaders, consultants, facilitators, educational researchers, staff developers and change agents of all kinds will find these volumes an indispensable resource for guiding them to both classic and cutting-edge understandings of educational change, no other work provides as comprehensive coverage of the field of educational change.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781402032899
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-4451-8">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-4451-8</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha