The Roots of Educational Change : (Registro nro. 282742)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04518nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 282742 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154204.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2005 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402044519 |
-- | 9781402044519 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/1402044518 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000334774 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030220 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404120843 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404090622 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041157 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB2801-3095 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Lieberman, Ann. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 309713 |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | The Roots of Educational Change : |
Resto del título | International Handbook of Educational Change / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Ann Lieberman. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2005. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xiv, 273 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Introduction: The Growth of Educational Change as a Field of Study: Understanding its Roots and Branches -- Introduction: The Growth of Educational Change as a Field of Study: Understanding its Roots and Branches -- The Roots -- World War II and Schools -- Finding Keys to School Change: A 40-Year Odyssey -- Listening and Learning from the Field: Tales of Policy Implementation and Situated Practice -- The Vital Hours: Reflecting on Research on Schools and their Effects -- A Kind of Educational Idealism: Integrating Realism and Reform -- School-Based Curriculum Development -- Unfinished Work: Reflections on Schoolteacher -- Seduced and Abandoned: Some Lasting Conclusions about Planned Change from the Cambire School Study -- Ecological Images of Change: Limits and Possibilities -- Three Perspectives on School Reform -- The Meaning of Educational Change: A Quarter of a Century of Learning -- Expanding the Dialogue -- Patterns of Curriculum Change -- Change and Tradition in Education: The Loss of Community -- Educational Reform, Modernity, and Pragmatism. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | This volume attempts to delineate the roots of a self-conscious field of educational change that grew up in – and grew out of – the turbulent political, social, economic and cultural life of the post-World War II years. Its authors, who provided many of the seminal writings that helped to create and shape the field, examine their work from current perspectives. The issues they raise allow the reader to see the connections between the recent history of education in general, and the field of educational change in particular. In the 50s and 60s these scholars represented a broad spectrum of innovative thought and action shifting the focus of research in education and school improvement to studying – and interacting with – schools as organizations and cultures. The range of issues that the authors deal with – from the effects of the GI Bill to the effects of school environment on student learning, from the political realities of educational policy to social realities of teachers – are explored and revisited. These issues, leading to controversial themes involving change, school and community, continue to nourish the field and its many branches. This volume (part of 4 volumes) is the first section in the International Handbook of Educational Change. The volumes are a state-of-the-art collection of the most important ideas and evidence of educational change. The volumes bring together some of the most influential thinkers and writers on educational change. It deals with issues like educational innovation, reform, restructuring, culture-building, inspection, school-review, and change management. School leaders, system administration, teacher leaders, consultants, facilitators, educational researchers, staff developers and change agents of all kinds will find these volumes an indispensable resource for guiding them to both classic and cutting-edge understandings of educational change, no other work provides as comprehensive coverage of the field of educational change. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402032899 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-4451-8">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/1-4020-4451-8</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.