Developing Students’ Statistical Reasoning : (Registro nro. 282869)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04747nam a22004215i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 282869 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154210.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2008 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402083839 |
-- | 9781402083839 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402083839 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000335971 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030817 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300309 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041337 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB5-3640 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Garfield, Joan B. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 309947 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Developing Students’ Statistical Reasoning : |
Resto del título | Connecting Research and Teaching Practice / |
Mención de responsabilidad, etc. | by Joan B. Garfield, Dani Ben-Zvi, Beth Chance, Elsa Medina, Cary Roseth, Andrew Zieffler. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2008. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | The Foundations of Statistics Education -- The Discipline of Statistics Education -- Research on Teaching and Learning Statistics -- Creating a Statistical Reasoning Learning Environment -- Assessment in Statistics Education -- Using Technology to Improve Student Learning of Statistics -- From Research to Practice: Developing the~Big Ideas of Statistics -- Learning to Reason About Data -- Learning to Reason About Statistical Models and Modeling -- Learning to Reason About Distribution -- Learning to Reason About Center -- Learning to Reason About Variability -- Learning to Reason About Comparing Groups -- Learning to Reason About Samples and Sampling Distributions -- Learning to Reason About Statistical Inference -- Learning to Reason About Covariation -- Implementing Change Through Collaboration -- Collaboration in the Statistics Classroom -- Collaboration in Teaching and Research. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Increased attention is being paid to the need for statistically educated citizens: statistics is now included in the K-12 mathematics curriculum, increasing numbers of students are taking courses in high school, and introductory statistics courses are required in college. However, increasing the amount of instruction is not sufficient to prepare statistically literate citizens. A major change is needed in how statistics is taught. To bring about this change, three dimensions of teacher knowledge need to be addressed: their knowledge of statistical content, their pedagogical knowledge, and their statistical-pedagogical knowledge, i.e., their specific knowledge about how to teach statistics. This book is written for mathematics and statistics educators and researchers. It summarizes the research and highlights the important concepts for teachers to emphasize, and shows the interrelationships among concepts. It makes specific suggestions regarding how to build classroom activities, integrate technological tools, and assess students’ learning. This is a unique book. While providing a wealth of examples through lessons and data sets, it is also the best attempt by members of our profession to integrate suggestions from research findings with statistics concepts and pedagogy. The book’s message about the importance of listening to research is loud and clear, as is its message about alternative ways of teaching statistics. This book will impact instructors, giving them pause to consider: "Is what I’m doing now really the best thing for my students? What could I do better?" J. Michael Shaughnessy, Professor, Dept of Mathematical Sciences, Portland State University, USA This is a much-needed text for linking research and practice in teaching statistics. The authors have provided a comprehensive overview of the current state-of-the-art in statistics education research. The insights they have gleaned from the literature should be tremendously helpful for those involved in teaching and researching introductory courses. Randall E. Groth, Assistant Professor of Mathematics Education, Salisbury University, USA |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Ben-Zvi, Dani. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 309948 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Chance, Beth. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 309949 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Medina, Elsa. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 309950 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Roseth, Cary. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 309951 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Zieffler, Andrew. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 309952 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402083822 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8383-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8383-9</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.