TEST - Catálogo BURRF
   

Educational Research: Networks and Technologies / (Registro nro. 283089)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05399nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 283089
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154219.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2007 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402066139
-- 9781402066139
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781402066139
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000335694
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030815
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404300305
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041307
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Smeyers, Paul.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 309579
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Educational Research: Networks and Technologies /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Paul Smeyers, Marc Depaepe.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2007.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Educational Research: Networks and Technologies ;
Designación de volumen o secuencia 2
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Networks and Technologies: On the Continuity and Change of Educational Research and Practice -- www.thedevelopmentofknowledge.net -- Networks, Information Politics and the New Paradigm of Social Production -- Networks as Spaces and Places: Their Importance for Educational Research Collaboration1 -- The Role of Electronic Reading and Writing in Networking and in Educational Research: What Difference Does It Make? -- On the Position of the Educationalist Intellectual in the Information Age: Shouldn't We Become Meta-modern Artists? -- The Hidden Homogenization of Educational Research: On Opening up the Sphere of Responsiveness -- Network, Critique, Conversation: Towards a Rethinking of Educational Research Methods Training -- Research in Motion: Doctoral Programmes at the Network University -- Public Space in a Network Society? A Note on the Call for Public Space (Philosophy) in Education Today -- ‘Erasmus the Albatross’: The Transmission of Ideas as Information -- Penelope's Work: Only Disconnect -- Normalizing Parenthood Once Again: What it Means to be a Parent Today -- True Love Waits: Abstinence Education in the USA -- Punishment as an Educational Technology: A Form of Pedagogical Inertia in Schools?.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. There have always been networks in the context of educational research as well as particular technologies. Yet recent developments in ICT have put their mark on contemporary education and on educational research and more in general on knowledge and understanding. Does the ‘network society’ and its supporting technologies constitute a thoroughly radical innovation in social practice? Does information technology poison the minds of the younger generation? Do educational institutions have to be transformed in order to effectively serve the needs of the twenty-first century? And what are the implications of these changes for educational research and for researchers themselves? In this book distinguished philosophers and historians of education focus on the way ‘networks’ and ‘technologies’ characterize education and educational research nowadays. Attention is paid for instance to online networks as ‘spaces’ and ‘places’ that are changing research practices and relations, to the involvement of the researcher in the moral debate, but also to particular educational technologies such as the use of experts’ advice concerning Internet use, the American True Love Waits movement and the practice of punishment in schools. "This groundbreaking book records the intellectual struggles of a diverse and distinguished group of scholars as they come to grips with the changes in knowledge production, and modes of research communication, engendered by contemporary information and communications technology. The book performs a major service in placing the phenomenon of networks - their potentialities and also their dangers - squarely on our intellectual agenda." D.C. Phillips, Professor Emeritus of Education and Philosophy, Stanford University "In this book, a rich array of international scholars in the philosophy and history of education address a pressing concern in contemporary educational research and educational practice: the impact of information technology and networks. The authors are strikingly successful, both in explicating the effects of these changes on both domains and in subverting these effects by pointing out the ironies and continuities lodged beneath technology's veneer of utility and novelty." David F. Labaree, Professor of Education, Stanford University This publication is realized by the Research Community (FWO-Vlaanderen / Research Foundation Flanders, Belgium) Philosophy and History of the Discipline of Education: Evaluation and Evolution of the Criteria for Educational Research. Also realized by the Research Community is Educational Research: Why "What Works" Doesn’t Work, which appeared in 2006.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Depaepe, Marc.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 309580
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781402066122
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-6613-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-6613-9</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha