TEST - Catálogo BURRF
   

Creative Model Construction in Scientists and Students / (Registro nro. 283094)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04532nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 283094
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154219.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2008 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402067129
-- 9781402067129
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781402067129
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000335733
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030816
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404300306
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041308
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Clement, John J.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 310359
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Creative Model Construction in Scientists and Students /
Mención de responsabilidad, etc. edited by John J. Clement.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2008.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Introduction: A “Hidden World” of Nonformal Expert Reasoning -- Analogies, Models, and Creative Learning in Experts and Students -- Major Processes Involved in Spontaneous Analogical Reasoning -- Methods Experts Use to Generate Analogies -- Methods Experts Use to Evaluate an Analogy Relation -- Expert Methods for Developing an Understanding of the Analogous Case and Applying Findings -- Case Study of Model Construction and Criticism in Expert Reasoning* -- Creativity and Scientific Insight in the Case Study for S2 -- Spontaneous Analogies Generated by Students Solving Science Problems -- Case Study of a Student Who Counters and Improves His Own Misconception by Generating a Chain of Analogies -- Using Analogies and Models in Instruction to Deal with Students' Preconceptions* -- Advanced Uses of Imagery and Investigation Methods in Science and Mathematics -- Analogy, Extreme Cases, and Spatial Transformations in Mathematical Problem Solving by Experts -- Depictive Gestures and Other Case Study Evidence for Use of Imagery by Experts and Students -- Physical Intuition, Imagistic Simulation, and Implicit Knowledge -- The Use of Analogies, Imagery, and Thought Experiments in Both Qualitative and Mathematical Model Construction -- Thought Experiments and Imagistic Simulation in Plausible Reasoning -- A Punctuated Evolution Model of Investigation and Model Construction Processes -- Imagistic Processes in Analogical Reasoning: Transformations and Dual Simulations -- How Grounding in Runnable Schemas Contributes to Producing Flexible Scientific Models in Experts and Students -- Summary of Findings on Plausible Reasoning and Learning in Experts I: Basic Findings -- Summary of Findings on Plausible Reasoning and Learning in Experts II: Advanced Topics -- Creativity in Experts, Nonformal Reasoning, and Educational Applications.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. How do scientists use analogies and other processes to break away from old theories and generate new ones? This book documents such methods through the analysis of video tapes of scientifically trained experts thinking aloud while working on unfamiliar problems. Some aspects of creative scientific thinking are difficult to explain, such as the power of analogies, the use of physical intuition, and the enigmatic ability to learn from thought experiments. The book examines the hypothesis that these processes are based on imagistic mental simulation as an underlying mechanism. This allows the analysis of insight ("Aha!") episodes of creative theory formation. Advanced processes examined include specialized conserving transformations, Gedanken experiments, and adjusted levels of divergence in thinking. Student interviews are used to show that students have natural abilities for many of the basic reasoning and model construction processes and that this has important implications for expanding instructional theories of conceptual change and inquiry. "I regard this work as the most comprehensive account ever attempted to show how imagistic, analogic, and sensory-motor representations participate in creative thinking." Professor Ryan Tweney, Bowling Green State University, Ohio, USA
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789048130238
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-6712-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-6712-9</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha