Teaching: Professionalization, Development and Leadership : (Registro nro. 283108)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04177nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 283108 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134208.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2008 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402081866 |
-- | 9781402081866 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402081866 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000335887 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030817 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300308 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041335 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB1024.2-1050.75 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Johnson, David. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310380 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Teaching: Professionalization, Development and Leadership : |
Resto del título | Festschrift for Professor Eric Hoyle / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by David Johnson, Rupert Maclean. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2008. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xiv, 318 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | The Professionalization of Teaching -- Hoyle: Ambiguity, Serendipity, and Playfulness -- The Predicament of the Teaching Profession and the Revival of Professional Authority: A Parsonian Perspective -- Under ‘Constant Bombardment’: Work Intensification and the Teachers' Role -- Teacher Professionalization in Hong Kong: Historical Perspectives -- Teacher Professional Identity Under Conditions of Constraint -- Teachers and Their Development -- Does the Teaching Profession Still Need Universities? -- Professional Development for School Improvement: Are Changing Balances of Control Leading to the Growth of a New Professionalism? -- Teacher Professionalism and Teacher Education in Hong Kong -- The Enablement of Teachers in the Developing World: Comparative Policy Perspectives -- Leadership and Management in Support of Teachers -- Professional Learning Communities and Teachers' Professional Development -- Towards Effective Management of a Reformed Teaching Profession -- Organization and Leadership in Education: Changing Direction -- The Development of Educational Leaders in Malaysia: The Creation of a Professional Community -- Teaching as a Profession: Personal Perspectives -- Professional Freedom: A Personal Perspective -- From Loose to Tight and Tight to Loose: How Old Concepts Provide New Insights -- The Place of Theory in the Professional Training of Teachers -- Comparative Perspectives on the Changing Roles of Teachers -- The Role of the Private Sector in Higher Education in Malaysia -- Changing Conceptions of Teaching as a Profession: Personal Reflections. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The world-wide reform movement has now been in process for thirty years and it is therefore perhaps an appropriate point to consider its implications for the work of teachers thus far and to ponder on the future. It would be widely agreed that the reform movement in general, and in relation to teachers’ work in particular, has brought advantages and disadvantages. It has stimulated teacher development and increased the accountability of teachers to clients – including the state as client. On the other hand, it has led to the intensification of teachers’ work and to the deprofessionalisation as well as professionalisation of teachers. Moreover, it has increased the power of managerialism over the influence of professionalism. This book addresses these issues from different perspectives and in relation to different contexts. It also considers possible solutions to two problems in particular: how to achieve accountability without intensification, and how to ensure that school management and leadership functions to support and enhance teachers as professionals. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Maclean, Rupert. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 306797 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402081859 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8186-6">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8186-6</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.