TEST - Catálogo BURRF
   

Multiple Perspectives on Difficulties in Learning Literacy and Numeracy / (Registro nro. 283121)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05294nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 283121
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154220.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2011 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402088643
-- 9781402088643
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781402088643
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000336184
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030257
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404300312
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041343
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Wyatt-Smith, Claire.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 310401
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Multiple Perspectives on Difficulties in Learning Literacy and Numeracy /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Claire Wyatt-Smith, John Elkins, Stephanie Gunn.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2011.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxii, 400 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Contents -- Acknowledgements -- About the contributors -- List of figures -- List of tables -- Chapter 1: Theoretical frameworks and ways of seeing: Operating at the intersection—literacy, numeracy and learning difficulties -- Chapter 2: Learning difficulties, literacy and numeracy: Conversations across the fields -- Chapter 3: Researching the opportunities for learning for students with learning difficulties in classrooms: An ethnographic perspective -- Chapter 4: The new literacies of online reading comprehension: New opportunities and challenges for students with learning difficulties -- Chapter 5: Literacy, technology and the Internet: What are the challenges and opportunities for learners with reading difficulties, and how do we support them in meeting those challenges and grasping those opportunities? -- Chapter 6: Essential provisions for quality learning support: Connecting literacy, numeracy and learning needs -- Chapter 7: Reading the home and reading in school: Framing deficit constructions as learning difficulties in Singapore English classrooms -- Chapter 8: Parent, family and community support for addressing difficulties in literacy -- Chapter 9: Enhancing reading comprehension through explicit comprehending strategy teaching -- Chapter 10: The writing achievement, metacognitive knowledge of writing and motivation of middle-school students with learning difficulties -- Chapter 11: The role of self-monitoring in initial word recognition learning -- Chapter 12: Effective instruction for older, low-progress readers: Meeting the needs of Indigenous students -- Chapter 13: Actualising potential in the classroom: Moving from practising to be numerate towards engaging in the literate practice of mathematics -- Chapter 14: Effective instruction in mathematics for students with learning difficulties -- Chapter 15: Language, culture and learning mathematics: A Bourdieuian analysis of Indigenous learning -- Chapter 16: ‘She’s not in my head or in my body’: Developing identities of exclusion and inclusion in whole-class discussions -- Chapter 17: Breaking down the silos: The search for an evidentiary base -- Index.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This book advances understandings of the difficulties in learning that students experience in the key areas of literacy and numeracy and the interventions that have been used to improve outcomes. By including authors drawn from several countries and with expertise in a variety of research traditions, the book addresses the sometimes complementary and sometimes contradictory results, and generates new approaches to understanding and serving students with difficulties in literacy and numeracy. A distinctive feature of the book is its focus at the intersection of literacy education, numeracy education and learning difficulties. Traditionally these have tended to be addressed separately by researchers and policy makers, leading to compartmentalised thinking and often demonstrates lack of awareness of developments in the other domains. In short, to date there has been limited exchange across these fields. Further, the published research and indeed policy attention indicates a relative imbalance given to literacy and numeracy education and learning difficulties relative to these more generally. The authors in this book respond to this by providing a more balanced coverage of these fields and extend the discussion into the contribution of information and communication technologies. This book brings together for the first time internationally recognised scholars from a diverse range of countries whose contributions provide an opening for new insights into difficulties in learning literacy and numeracy from a range of educational policy and practice contexts.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Elkins, John.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 310402
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Gunn, Stephanie.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 310403
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781402088636
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8864-3">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8864-3</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha