Multiple Perspectives on Difficulties in Learning Literacy and Numeracy / (Registro nro. 283121)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05294nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 283121 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154220.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2011 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402088643 |
-- | 9781402088643 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402088643 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000336184 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030257 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300312 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041343 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Wyatt-Smith, Claire. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310401 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Multiple Perspectives on Difficulties in Learning Literacy and Numeracy / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Claire Wyatt-Smith, John Elkins, Stephanie Gunn. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2011. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xxii, 400 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Contents -- Acknowledgements -- About the contributors -- List of figures -- List of tables -- Chapter 1: Theoretical frameworks and ways of seeing: Operating at the intersection—literacy, numeracy and learning difficulties -- Chapter 2: Learning difficulties, literacy and numeracy: Conversations across the fields -- Chapter 3: Researching the opportunities for learning for students with learning difficulties in classrooms: An ethnographic perspective -- Chapter 4: The new literacies of online reading comprehension: New opportunities and challenges for students with learning difficulties -- Chapter 5: Literacy, technology and the Internet: What are the challenges and opportunities for learners with reading difficulties, and how do we support them in meeting those challenges and grasping those opportunities? -- Chapter 6: Essential provisions for quality learning support: Connecting literacy, numeracy and learning needs -- Chapter 7: Reading the home and reading in school: Framing deficit constructions as learning difficulties in Singapore English classrooms -- Chapter 8: Parent, family and community support for addressing difficulties in literacy -- Chapter 9: Enhancing reading comprehension through explicit comprehending strategy teaching -- Chapter 10: The writing achievement, metacognitive knowledge of writing and motivation of middle-school students with learning difficulties -- Chapter 11: The role of self-monitoring in initial word recognition learning -- Chapter 12: Effective instruction for older, low-progress readers: Meeting the needs of Indigenous students -- Chapter 13: Actualising potential in the classroom: Moving from practising to be numerate towards engaging in the literate practice of mathematics -- Chapter 14: Effective instruction in mathematics for students with learning difficulties -- Chapter 15: Language, culture and learning mathematics: A Bourdieuian analysis of Indigenous learning -- Chapter 16: ‘She’s not in my head or in my body’: Developing identities of exclusion and inclusion in whole-class discussions -- Chapter 17: Breaking down the silos: The search for an evidentiary base -- Index. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | This book advances understandings of the difficulties in learning that students experience in the key areas of literacy and numeracy and the interventions that have been used to improve outcomes. By including authors drawn from several countries and with expertise in a variety of research traditions, the book addresses the sometimes complementary and sometimes contradictory results, and generates new approaches to understanding and serving students with difficulties in literacy and numeracy. A distinctive feature of the book is its focus at the intersection of literacy education, numeracy education and learning difficulties. Traditionally these have tended to be addressed separately by researchers and policy makers, leading to compartmentalised thinking and often demonstrates lack of awareness of developments in the other domains. In short, to date there has been limited exchange across these fields. Further, the published research and indeed policy attention indicates a relative imbalance given to literacy and numeracy education and learning difficulties relative to these more generally. The authors in this book respond to this by providing a more balanced coverage of these fields and extend the discussion into the contribution of information and communication technologies. This book brings together for the first time internationally recognised scholars from a diverse range of countries whose contributions provide an opening for new insights into difficulties in learning literacy and numeracy from a range of educational policy and practice contexts. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Elkins, John. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310402 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Gunn, Stephanie. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310403 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402088636 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8864-3">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8864-3</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.