Work, Learning and Sustainable Development : (Registro nro. 283155)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05640nam a22003975i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 283155 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134208.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402081941 |
-- | 9781402081941 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402081941 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000335890 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030817 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300308 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041335 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC1051-1072 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Fien, John. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310466 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Work, Learning and Sustainable Development : |
Resto del título | Opportunities and Challenges / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by John Fien, Rupert Maclean, Man-Gon Park. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects ; |
Designación de volumen o secuencia | 8 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | New Thinking on Development -- Global Trends and their Implications for Sustainable Human Resource Development through TVET -- Rethinking Development: As if the Planet and its People Really Mattered -- Productivism and Ecologism: Changing Dis/courses in TVET -- Towards Sustainable Human Development -- Towards a Synthesis -- The TVET Response to the Challenges of Sustainable Development -- Sustainable Development: The Challenges and Prospects for a Sustainability Curriculum -- Technology Education and the Search for Truth, Beauty and Love -- TVET as Sustainable Investment -- Technacy Education: Understanding Cross-cultural Technological Practice -- Education for All and TVET: The Creative Synergy -- TVET and Ecologism: Charting New Terrain -- Basic Education for Sustainable Livelihoods: The Right Question? -- Adult and Vocational Education for Social Sustainability: A New Concept for TVET for Sustainable Development -- Intercultural Education: Promoting Sustainability in Education and Training -- Developing Entrepreneurship for Rural Youth and Women -- Sustainable Development Through a Skilled, Knowledge-Based Workforce -- The TVET Response to the Challenges of Sustainable Development: Towards a Synthesis -- Country Experiences in Integrating Sustainable Development into TVET -- UK: Developing the Strategy for Sustainable Development in TVET -- Germany: Policy-making Strategies and Project Experiences -- Australia: The Role of Partnerships, Industry Skills Councils and Training Packages -- Canada: Generic Sustainable Development Skills for the Workforce -- South Africa: Applied Competence as the Guiding Framework for Environmental and Sustainability Education -- South Africa: Strengthening Responses to Sustainable Development Policy and Legislation -- Azerbaijan: TVET and Sustainable Livelihoods in the Caucasus -- India: Policy Perspectives and Challenges Ahead -- China: Skills for Displaced People in the Three Gorges Reservoir Area of Chongqing -- Country Experiences in Integrating Sustainable Development into TVET: Towards a Synthesis -- Enhancing and Supporting TVET for Sustainable Development -- Eight Principles for Promoting Sustainable Education -- School Enterprises Revisited: Combining Vocational Learning with Production -- School-based Enterprises and Environmental Sustainability -- Sustainability Covenants: A Case Study of a Government–College Partnership -- A Framework for Developing Teaching Approaches and Resources for Education for Sustainable Development -- Learning to Do: An ESD Resource for TVET -- Evaluating TVET Programmes through Appreciative Inquiry -- Enhancing and Supporting TVET for Sustainable Development: Towards a Synthesis -- Conclusion -- TVET and Sustainable Development: A Cautionary Note. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | This book is the first that provides a comprehensive overview of the way countries, education systems and institutions have responded to the call for an integration of learning for work, citizenship and sustainability at the Second International Conference on Technical and Vocational Education which was held in Seoul in 1999. Discussions on the central theme of the Seoul Conference - lifelong learning and training for all, a bridge to the future – led to the conclusion that a new paradigm of both development and Technical and Vocational Education (TVET) was needed. This book showcases the wide range of international initiatives that have sought to put such exhortations into practice. It includes: case studies of national TVET policy reforms, reoriented curricula, sustainable campus management programs, and examples of innovative approaches to integrating learning in TVET with on-the-job training and in community service. It also focuses on the issues and challenges being faced and ways of moving forward. Case studies feature initiatives in a wide range of world regions and countries, and include authors from: UK, Germany, Finland, Canada, USA, Australia, South Africa, China, Republic of Korea, India, Pakistan and the Philippines. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Maclean, Rupert. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 306797 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Park, Man-Gon. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310467 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402081934 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8194-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8194-1</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.