Quality Research in Literacy and Science Education : (Registro nro. 283216)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05469nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 283216 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154225.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402084270 |
-- | 9781402084270 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402084270 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000335990 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030256 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300309 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041338 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC189-214.53 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Shelley, Mack C. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310577 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Quality Research in Literacy and Science Education : |
Resto del título | International Perspectives and Gold Standards / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Mack C. Shelley, Larry D. Yore, Brian Hand. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xxx, 666 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | General Introduction -- Education Research Meets the “Gold Standard”: Evaluation, Research Methods, and Statistics after No Child Left Behind -- Setting the Agenda: Science Education and Science-based Research -- Why “Gold Standard” Needs Another “s”: Results from the Gold Standard(s) in Science and Literacy Education Research Conference -- Research and Practice: A Complex Relationship? -- Moving Beyond the Gold Standard: Epistemological and Ontological Considerations of Research in Science Literacy -- Longitudinal Studies into Science Learning: Methodological Issues -- An International Perspective of Monitoring Educational Research Quality: Commonalities and Differences -- Considering Research Quality and Applicability Through the Eyes of Stakeholders -- Curriculum and Pedagogy -- Researching Effective Pedagogies for Developing the Literacies of Science: Some Theoretical and Practical Considerations -- Pedagogy, Implementation, and Professional Development for Teaching Science Literacy: How Students and Teachers Know and Learn -- Approaching Classroom Realities: The Use of Mixed Methods and Structural Equation Modeling in Science Education Research -- Mixed-methodology Research in Science Education: Opportunities and Challenges in Exploring and Enhancing Thinking Dispositions -- New Directions in Science Literacy Education -- Statistics, Research Methods, and Science Literacy -- Multilevel Modeling with HLM: Taking a Second Look at PISA -- Methods from Item Response Theory: Going Beyond Traditional Validity and Reliability in Standardizing Assessments -- Confounding in Observational Studies using Standardized Test Data: Careful Disentanglement of Statistical Interpretations and Explanations -- Predicting Group Membership using National Assessment of Educational Progress (NAEP) Mathematics Data -- Incorporating Exploratory Methods using Dynamic Graphics into Multivariate Statistics Classes: Curriculum Development -- Approaches to Broadening the Statistics Curricula -- Dr. Fox Rocks: Using Data-mining Techniques to Examine Student Ratings of Instruction -- Process Execution of Writing and Reading: Considering Text Quality, Learner and Task Characteristics -- Can We Make a Silk Purse from a Sow's Ear? -- Public Policy and “Gold Standard(s)” Research -- Speaking Truth to Power with Powerful Results: Impacting Public Awareness and Public Policy -- Funding Patterns and Priorities: An International Perspective -- Research Ethics Boards and the Gold Standard(s) in Literacy and Science Education Research -- Data Sharing: Disclosure, Confidentiality, and Security -- Stitching the Pieces Together to Reveal the Generalized Patterns: Systematic Research Reviews, Secondary Reanalyses, Case-to-case Comparisons, and Metasyntheses of Qualitative Research Studies -- The Gold Standard and Knowing What to Do -- Epilogue: New Standards, New Directions, and New Realities -- Reflections on Beyond the Gold Standards Era and Ways of Promoting Compelling Arguments about Science Literacy for All. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | This book addresses implications for "Gold Standards" of education research—especially in science education and literacy. These standards are meant to provide evidence-based educational outcomes found effective in randomized controlled trials, following patterns of evidence used in medical research. Similar expectations have emerged in other countries—from education ministries, for researchers working with U.S. colleagues, and for researchers with multinational and non-profit support. The current "Gold Standard" policy, developed in the United States through the 2001 "No Child Left Behind" [NCLB] Act and the 2002 Education Sciences Reform Act, attempts to improve the effects of schooling and enhance educational research. The contributions to this book explore perspectives on how best to implement multiple standards of education research. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Yore, Larry D. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310578 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Hand, Brian. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310579 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402084263 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8427-0">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8427-0</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.