Citizenship Curriculum in Asia and the Pacific / (Registro nro. 283265)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04825nam a22003975i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 283265 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154227.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2008 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402087455 |
-- | 9781402087455 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402087455 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000336133 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030818 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300312 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041341 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB43 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Grossman, David L. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310651 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Citizenship Curriculum in Asia and the Pacific / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by David L. Grossman, Wing On Lee, Kerry J. Kennedy. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2008. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | CERC Studies in Comparative Education ; |
Designación de volumen o secuencia | 22 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Conceptual Overview -- Globalised Economies and Liberalised Curriculum: New Challenges for National Citizenship Education -- East Asia -- The Development of Citizenship Education Curriculum in Hong Kong after 1997: Tensions between National Identity and Global Citizenship -- Taiwan’s New Citizenship Curriculum: Changes and Challenges -- Citizenship Curriculum in China: A Shifting Discourse towards Chinese Democracy, Law Education and Psychological Health -- Citizenship Education Curriculum in Japan -- South/Southeast Asia -- The Anatomy of an Islamic Model: Citizenship Education in Pakistan -- Citizenship Discourse in the Context of Decentralisation: The Case of Indonesia -- The Building of a Nation and Ideas of Nationhood: Citizenship Education in Malaysia -- Political Pragmatism and Citizenship Training in Singapore -- Pacific Rim -- Democracy at a Crossroads: Political Tensions Concerning Educating for Citizenship in the United States -- More Civics, Less Democracy: Competing Discourses for Citizenship Education in Australia -- “Creative and Innovative Citizenry”: Exploring the Past, Present and Future of Citizenship Education in New Zealand -- Reflective Analysis -- Tensions and Contentions in Citizenship Curriculum in Asia and the Pacific. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Based on case studies of 11 societies in the world’s most dynamic region, this book signals a new direction of study at the intersection of citizenship education and the curriculum. Following their successful volume, Citizenship Education in Asia and the Pacific: Concepts and Issues (published as No. 14 in this series), the editors, widely regarded as leaders in the field in the Asia-Pacific region, have gone beyond broad citizenship education frameworks to examine the realities, tensions and pressures that influence the formation of the citizenship curriculum. Chapter authors from different societies have addressed two fundamental questions: (1) how is citizenship education featured in the current curriculum reform agenda in terms of both policy contexts and values; and (2) to what extent do the reforms in citizenship education reflect current debates within the society? From comparative analysis of these 11 case studies the editors have found a complex picture of curriculum reform that indicates deep tensions between global and local agendas. On one hand, there is substantial evidence of an increasingly common policy rhetoric in the debates about citizenship education. On the other, it is evident that this discourse does not necessarily extend to citizenship curriculum, which in most places continues to be constructed according to distinctive social, political and cultural contexts. Whether the focus is on Islamic values in Pakistan, an emerging discourse about Chinese ‘democracy’, a nostalgic conservatism in Australia, or a continuing nation-building project in Malaysia – the cases show that distinctive social values and ideologies construct national citizenship curricula in Asian contexts even in this increasingly globalized era. This impressive collection of case studies of a diverse group of societies informs and enriches understanding of the complex relationship between citizenship education and the curriculum both regionally and globally. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Lee, Wing On. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310652 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Kennedy, Kerry J. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310653 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402087448 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8745-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8745-5</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.