TEST - Catálogo BURRF
   

Learning Communities In Practice / (Registro nro. 283563)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06252nam a22004095i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 283563
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170705134208.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2009 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402087882
-- 9781402087882
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781402087882
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000336154
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030818
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404300312
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041342
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB1024.2-1050.75
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Samaras, Anastasia P.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 307890
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Learning Communities In Practice /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Anastasia P. Samaras, Anne R. Freese, Clare Kosnik, Clive Beck.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2009.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Explorations of Educational Purpose ;
Designación de volumen o secuencia 4
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Learning Communities in School Settings -- The Project for Enhancing Effective Learning (PEEL): 22 Years of Praxis -- DICEP: Promoting Collaborative Inquiry in Diverse Educational Settings -- Pre-Service Teachers and Sixth Graders Explore Social Justice as a Community of Inquiry -- Lights, Camera, Action! Using Slowmation as a Common Teaching Approach to Promote a School Learning Community -- Growing Our Own: A Learning Community Partnership between a University and a Public Middle School -- A Whole-School Approach to Urban Educational Renewal: Community, Collaboration, and Leadership -- Learning Communities in University Settings -- Fellow Travelers: New Teachers and Their Graduate School Faculty Take a Journey to the Land of Peer Discussion Groups -- Establishing a Learning Community as a Site to Explore Our Multicultural Selves -- Dissertation Support Groups: Building a Community of Practice Using Noddings' Ethic of Care -- Collective Creativity: A Learning Community of Self-Study Scholars -- Learning Communities in Professional Networks -- A Learning Community for Teacher Induction -- Creating an International Learning Community for Teacher Education Scholars -- Role of Teacher Research Communities and Cross-Culture Collaboration in the Context of Curriculum Reform in China -- Creating Stages for Development: A Learning Community with Many Tasks and No Goal -- Supervisors of Teacher Interns: Building a Learning Community Through Inquiry-Based Practices -- Funny, This Does Not Look Like a Community: Working Collaboratively Across Borders and Institutions.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Most would agree that a learning community of practice cultivates social and intellectual development in educational settings but what are the other benefits and what does a learning community actually look like in practice? This book explores such questions as: "Are learning communities essential in education?" "How are they designed and developed?" "What difference do they make in learning?" The book contains contributions of educators who share their research and practice in designing and implementing learning communities in school, university, and professional network settings. It presents their experiences, and the "how to" of these educators who are passionate about building and sustaining learning communities to make a real difference for students, teachers, faculty, and communities. Combining scholarly and practitioner research, the book offers practical information to teachers, school and university administrators, teacher educators, and community educators. "This is an extraordinary collection of theoretically sound and practical ideas for teachers and teacher educators. The authors present fascinating accounts of down-to-earth practices tested in experience. Priceless!" Nel Noddings, Lee Jacks Professor of Education Emerita, Stanford University "This book provides a wealth of information on how learning communities function in practice and, more importantly, how they are sustained over time. The chapter authors document a wide array of international programs located in different institutional settings, including cross-institutional and cross-national programs. I recommend this book for both university-based and school or district-based educators who are serious about improving instruction based on locally available data." Renée T. Clift, Professor, University of Illinois at Urbana-Champaign "As the title announces, this wide-ranging collection of chapters shows learning communities actually at work, as their members– in schools, universities, and professional networks – describe what got them started and what keeps them going, despite the wider educational community’s general lack of support. Common to all chapters is a strong awareness of the benefits of learning communities not only for the teachers and researchers who share, critique and improve their own professional activities, but also for the students they teach; indeed, in several cases, the authors’ classrooms also metamorphosed into powerful communities of student coresearchers. Thus, for those who have been involved in a learning community such as those described here, the answer to the question the editors pose, "Are learning communities essential in education?" the answer is an unequivocal "Yes." Hopefully, this book will enable others to see why this is so; it will certainly provide guidance for those who decide to embark on the kinds of journey that are so eloquently and persuasively presented in all the different sections of this book. " Gordon Wells, Professor of Education, University of California, Santa Cruz
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Freese, Anne R.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 307889
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Kosnik, Clare.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 307887
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Beck, Clive.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 307888
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781402087875
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8788-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8788-2</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha