Educational Assessment in the 21st Century : (Registro nro. 283622)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04941nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 283622 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134208.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402099649 |
-- | 9781402099649 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402099649 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000336532 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030300 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300318 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041352 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC5225.A75 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Wyatt-Smith, Claire. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 310401 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Educational Assessment in the 21st Century : |
Resto del título | Connecting Theory and Practice / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Claire Wyatt-Smith, J. Joy Cumming. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Framing Assessment Today for the Future: Issues and Challenges -- Framing Assessment Today for the Future: Issues and Challenges -- Creativity and Innovation in Assessment: New Skills and Capabilities, and Changing Communication Practices -- Assessment in the Perspective of a Social Semiotic Theory of Multimodal Teaching and Learning -- Transforming K–12 Assessment: Integrating Accountability Testing, Formative Assessment and Professional Support -- Assessment Issues and New Technologies: ePortfolio Possibilities -- Towards Theorising Assessment as Critical Inquiry -- Building Social Capital: Difference, Diversity and Social Inclusion -- Fairness in Assessment -- Assessment, Gender and In/Equity -- Assessment, Disability, Student Engagement and Responses to Intervention -- Assessment Challenges, the Law and the Future -- Assessment in a Context: Geography, Policy and Practice -- Teachers’ Use of Assessment Data -- A Problematic Leap in the Use of Test Data: From Performance to Inference -- Educational Assessment in Norway—A Time of Change -- Articulating Tacit Knowledge Through Analyses of Recordings: Implications for Competency Assessment in the Vocational Education and Training Sector -- Defining Standards for the 21st Century. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Even in the white heat of the ever-present education debate, assessment is one of the hottest and most contested topics. While teachers develop practical methodologies such as Assessment for Learning, that aim to bring positive benefits to learners, governments and policy-makers strengthen the role of externally mandated assessment for accountability purposes. With the field of assessment a key focus for research the world over, the traditional issues of the topic, such as validity and reliability, have been joined by a host of other issues all pressing for attention. These include: the value of testing for international benchmarking and public reporting; taking account of cultural and social diversity; new modes of testing and assessment; technological innovation; the issue of what counts as authentic assessment; and inclusion and disability issues in assessment. In their preface, the editors argue that in a post-modern world changes in the nature of work, globalization, the information revolution and today’s social challenges will all impact on educational priorities, and thus will require new modes of assessment. As our faith in the sciences to solve our problems erodes, we also recognize that the educational assessment cannot be an exact science either; that the involvement of human beings in every aspect of its design, execution and use makes it irrevocably a social project and thus subject to all the vagaries that any kind of human activity implies. This has led to the beginnings of a more humanistic approach to assessment. As this book makes clear, the challenge for assessment in the 21st century will be to reflect these newly emerging educational priorities. Assessment procedures will be needed that support the next generation in acquiring the skills and values they will need to manage emerging global challenges, skills such as teamwork, problem-solving and the ability to manage one’s own learning. The contributors here offer hope, suggesting that after more than a century of modernist-inspired educational assessment practices inimical to the issues of utility, fairness, flexibility and relevance, we may well be standing at the threshold of significant change. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Cumming, J. Joy. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 311310 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402099632 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9964-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9964-9</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.