TEST - Catálogo BURRF
   

Addressing Global Environmental Security Through Innovative Educational Curricula / (Registro nro. 283746)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05692nam a22004095i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 283746
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154250.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2009 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402093142
-- 9781402093142
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781402093142
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000336330
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030259
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404300315
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041346
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Allen-Gil, Susan.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 311504
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Addressing Global Environmental Security Through Innovative Educational Curricula /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Susan Allen-Gil, Lia Stelljes, Olena Borysova.
246 3# - FORMA VARIANTE DE TÍTULO
Título propio/Titulo breve Proceedings of the NATO Advanced Research Workshop on Rethinking Higher Education to Meet the New Challenges of Environmental Security, Kharkiv,Ukraine, 21-25 May 2008.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2009.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie NATO Science for Peace and Security Series C: Environmental Security,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 1874-6519
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Current Educational Practices And The Need For Change -- Global And European Trends In Higher Education: Implications For University Curricula -- Science On The Marsh: Towards The Ground Of Education (For Sustainable Development) -- Environmental Security and the Role of UNESCO Chairs in Higher Education in Belarus -- The Educational Dilemma Of Environmental Security: Hard Science Or The Art Of Decision Making? -- Learning Eco-Efficiency Tools Through University–Corporate Cooperation -- Modern Approaches To Sustainability And Spatial Development: Educational Aspects -- A Comparison Of Ecological Education And Sustainable Development Education -- Educational Needs From The Perspective Of Employers And Professionals -- The Role Of Trans-Disciplinary Skills In Environmental Education And Science -- Transition From Student To Employee: The Necessary Science And Skills -- Stages, Perspectives And Alterations Of High Education Reform On North-West Of Russia -- The Concept Of Higher Environmental Education For Ukraine -- New Practices In Higher Education In Environmental Fields -- Learning By Doing: The University As A Curricular Tool For Sustainability And Environmental Security -- A Student'S Perspective: The Benefits Of Non-Traditional Methods Of Environmental Education On Environmental Policy -- Towards Integration Of Knowledge Through Sustainability Education And Its Potential Contribution To Environmental Security -- Non-Traditional Pedagogies In Advanced Education: Engaging Head, Hands & Heart For Environmental And Educational Benefit -- Permaculture, A Natural Systems Design Approach For Teaching Sustainability In Higher Education: Pacific University'S B-Street Permaculture Project -- Addressing The Use Of Non-Traditional Methods Of Environmental Education: Achieving The Greatest Environmental And Educational Benefit For The European Region -- Teaching The Environment As A Bridge To Peace And Security In The Middle East: The Pedagogic Approach Of The Arava Institute For Environmental Studies -- Risk Assessment In Ukrainian Environmental High Education -- Education In Microbiology As A Tool To Meet Challenges Of Environmental Security -- Summary Chapter -- Enacting A Dialogue On Environmental Security In Higher Education: Areas Of Inquiry And Topics Of Discussion.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. As the importance of environmental security increases worldwide, colleges and universities are evaluating how well they are preparing the next generation of environmental scientists and managers and developing new educational approaches. In this volume, we examine: (1) current educational practices and the need for change, (2) educational needs from the perspective of employers and professionals, and (3) new practices in higher education in environmental fields. The contributors were carefully selected by an international coordinating team based on their international reputations in the field of progressive educational approaches and understanding of the global employment market in environmental science. Although the focal geographic areas are North America, Europe and the former Soviet republics, the ideas and strategies discussed are universal to all institutions of higher education. We highlight specific non-traditional approaches such as using the university as a curricular tool, developing permaculture programs, and applying sustainability pedagogy, and document their success from both a student and employer perspective. We also include case studies on risk assessment and eco-efficiency education to illustrate why and how transdisciplinary education can be accomplished. We conclude that it is imperative that our educational systems teach environmental security at the university level within a transdisciplinary context; and that opportunities, such as internships and other methods of applied learning, are included in the curriculum.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Stelljes, Lia.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 311505
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Borysova, Olena.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 311506
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781402093135
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9314-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9314-2</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha