Addressing Global Environmental Security Through Innovative Educational Curricula / (Registro nro. 283746)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05692nam a22004095i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 283746 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154250.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402093142 |
-- | 9781402093142 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402093142 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000336330 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030259 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300315 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041346 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Allen-Gil, Susan. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 311504 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Addressing Global Environmental Security Through Innovative Educational Curricula / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Susan Allen-Gil, Lia Stelljes, Olena Borysova. |
246 3# - FORMA VARIANTE DE TÍTULO | |
Título propio/Titulo breve | Proceedings of the NATO Advanced Research Workshop on Rethinking Higher Education to Meet the New Challenges of Environmental Security, Kharkiv,Ukraine, 21-25 May 2008. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | NATO Science for Peace and Security Series C: Environmental Security, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1874-6519 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Current Educational Practices And The Need For Change -- Global And European Trends In Higher Education: Implications For University Curricula -- Science On The Marsh: Towards The Ground Of Education (For Sustainable Development) -- Environmental Security and the Role of UNESCO Chairs in Higher Education in Belarus -- The Educational Dilemma Of Environmental Security: Hard Science Or The Art Of Decision Making? -- Learning Eco-Efficiency Tools Through University–Corporate Cooperation -- Modern Approaches To Sustainability And Spatial Development: Educational Aspects -- A Comparison Of Ecological Education And Sustainable Development Education -- Educational Needs From The Perspective Of Employers And Professionals -- The Role Of Trans-Disciplinary Skills In Environmental Education And Science -- Transition From Student To Employee: The Necessary Science And Skills -- Stages, Perspectives And Alterations Of High Education Reform On North-West Of Russia -- The Concept Of Higher Environmental Education For Ukraine -- New Practices In Higher Education In Environmental Fields -- Learning By Doing: The University As A Curricular Tool For Sustainability And Environmental Security -- A Student'S Perspective: The Benefits Of Non-Traditional Methods Of Environmental Education On Environmental Policy -- Towards Integration Of Knowledge Through Sustainability Education And Its Potential Contribution To Environmental Security -- Non-Traditional Pedagogies In Advanced Education: Engaging Head, Hands & Heart For Environmental And Educational Benefit -- Permaculture, A Natural Systems Design Approach For Teaching Sustainability In Higher Education: Pacific University'S B-Street Permaculture Project -- Addressing The Use Of Non-Traditional Methods Of Environmental Education: Achieving The Greatest Environmental And Educational Benefit For The European Region -- Teaching The Environment As A Bridge To Peace And Security In The Middle East: The Pedagogic Approach Of The Arava Institute For Environmental Studies -- Risk Assessment In Ukrainian Environmental High Education -- Education In Microbiology As A Tool To Meet Challenges Of Environmental Security -- Summary Chapter -- Enacting A Dialogue On Environmental Security In Higher Education: Areas Of Inquiry And Topics Of Discussion. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | As the importance of environmental security increases worldwide, colleges and universities are evaluating how well they are preparing the next generation of environmental scientists and managers and developing new educational approaches. In this volume, we examine: (1) current educational practices and the need for change, (2) educational needs from the perspective of employers and professionals, and (3) new practices in higher education in environmental fields. The contributors were carefully selected by an international coordinating team based on their international reputations in the field of progressive educational approaches and understanding of the global employment market in environmental science. Although the focal geographic areas are North America, Europe and the former Soviet republics, the ideas and strategies discussed are universal to all institutions of higher education. We highlight specific non-traditional approaches such as using the university as a curricular tool, developing permaculture programs, and applying sustainability pedagogy, and document their success from both a student and employer perspective. We also include case studies on risk assessment and eco-efficiency education to illustrate why and how transdisciplinary education can be accomplished. We conclude that it is imperative that our educational systems teach environmental security at the university level within a transdisciplinary context; and that opportunities, such as internships and other methods of applied learning, are included in the curriculum. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Stelljes, Lia. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 311505 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Borysova, Olena. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 311506 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402093135 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9314-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9314-2</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.