The Research Mission of Higher Education Institutions outside the University Sector : (Registro nro. 284145)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04900nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 284145 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154316.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2010 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402092442 |
-- | 9781402092442 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402092442 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000336315 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030258 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300314 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041346 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB2300-2799.3 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Kyvik, Svein. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 312087 |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | The Research Mission of Higher Education Institutions outside the University Sector : |
Resto del título | Striving for Differentiation / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Svein Kyvik, Benedetto Lepori. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2010. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | x, 225 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Higher Education Dynamics, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1571-0378 ; |
Designación de volumen o secuencia | 31 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Research in Higher Education Institutions Outside the University Sector -- Thematic Studies -- The Regional Relevance of Research in Universities of Applied Sciences -- The Relevance of Research for the Improvement of Education and Professional Practice -- Funding for Which Mission? Changes and Ambiguities in the Funding of Universities of Applied Sciences and Their Research Activities -- Transforming Academic Practice: Human Resource Challenges -- National Case Studies -- Research in University Colleges in Belgium -- Czech Republic: Research Required but Not Supported -- ‘We Are a Training and Development Organisation’ – Research and Development in Finnish Polytechnics -- The Role of Research in German Universities of Applied Sciences -- Ireland: The Challenges of Building Research in a Binary Higher Education Culture -- Practice-Oriented Research: The Extended Function of Dutch Universities of Applied Sciences -- Norway: Strong State Support of Research in University Colleges -- Striving for Differentiation: Ambiguities of the Applied Research Mandate in Swiss Universities of Applied Sciences -- Conclusion -- Sitting in the Middle: Tensions and Dynamics of Research in UASs. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The European Union’s Lisbon strategy, which aims to make the region the most competitive and dynamic knowledge economy in the world, has given a much higher profile to tertiary education institutions outside the traditional university sector in a number of member states. With the EU looking to maximize these colleges’ contribution to the Union’s development, their role is now very much on the political agenda. Yet there is a dearth of information about the extent of research in this sector, on research conditions and research capability, and on the results of this activity. This book sets out to fill this gap. Its purpose is to provide an overview of the state of the art of research in these institutions through focusing on eight selected European countries: Belgium, the Czech Republic, Finland, Germany, Ireland, the Netherlands, Norway and Switzerland. The text shows that while more and more of these ‘technical colleges’, ‘polytechnics’ and their equivalents have been given government funding for research, as higher education institutions outside the university sector they are faced with many challenges in their efforts to develop this aspect of their academic brief. Their growing research arms have led to more complex interactions with universities, both in differential terms—a specific research mandate oriented towards the regional economy and the quality of teaching and professional practice—and convergence, as the research moves towards fulfilling traditional academic standards. The book’s four sections introduce the sector in general, along with some of the key issues facing it; set out some of the transnational aspects of the sector’s research mission; detail the state of the art in each of the EU countries covered; and assess the challenges and opportunities that these colleges may encounter in the future. Aimed at scholars and policymakers alike, this much-needed addition to the literature provides key information that will aid the development of a group of education institutions seen as full of potential for the future. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Lepori, Benedetto. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 312088 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402092435 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9244-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9244-2</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.