TEST - Catálogo BURRF
   

The Research Mission of Higher Education Institutions outside the University Sector : (Registro nro. 284145)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04900nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 284145
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154316.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2010 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781402092442
-- 9781402092442
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781402092442
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000336315
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030258
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404300314
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402041346
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB2300-2799.3
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Kyvik, Svein.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 312087
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Research Mission of Higher Education Institutions outside the University Sector :
Resto del título Striving for Differentiation /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Svein Kyvik, Benedetto Lepori.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2010.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión x, 225 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Higher Education Dynamics,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 1571-0378 ;
Designación de volumen o secuencia 31
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Research in Higher Education Institutions Outside the University Sector -- Thematic Studies -- The Regional Relevance of Research in Universities of Applied Sciences -- The Relevance of Research for the Improvement of Education and Professional Practice -- Funding for Which Mission? Changes and Ambiguities in the Funding of Universities of Applied Sciences and Their Research Activities -- Transforming Academic Practice: Human Resource Challenges -- National Case Studies -- Research in University Colleges in Belgium -- Czech Republic: Research Required but Not Supported -- ‘We Are a Training and Development Organisation’ – Research and Development in Finnish Polytechnics -- The Role of Research in German Universities of Applied Sciences -- Ireland: The Challenges of Building Research in a Binary Higher Education Culture -- Practice-Oriented Research: The Extended Function of Dutch Universities of Applied Sciences -- Norway: Strong State Support of Research in University Colleges -- Striving for Differentiation: Ambiguities of the Applied Research Mandate in Swiss Universities of Applied Sciences -- Conclusion -- Sitting in the Middle: Tensions and Dynamics of Research in UASs.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. The European Union’s Lisbon strategy, which aims to make the region the most competitive and dynamic knowledge economy in the world, has given a much higher profile to tertiary education institutions outside the traditional university sector in a number of member states. With the EU looking to maximize these colleges’ contribution to the Union’s development, their role is now very much on the political agenda. Yet there is a dearth of information about the extent of research in this sector, on research conditions and research capability, and on the results of this activity. This book sets out to fill this gap. Its purpose is to provide an overview of the state of the art of research in these institutions through focusing on eight selected European countries: Belgium, the Czech Republic, Finland, Germany, Ireland, the Netherlands, Norway and Switzerland. The text shows that while more and more of these ‘technical colleges’, ‘polytechnics’ and their equivalents have been given government funding for research, as higher education institutions outside the university sector they are faced with many challenges in their efforts to develop this aspect of their academic brief. Their growing research arms have led to more complex interactions with universities, both in differential terms—a specific research mandate oriented towards the regional economy and the quality of teaching and professional practice—and convergence, as the research moves towards fulfilling traditional academic standards. The book’s four sections introduce the sector in general, along with some of the key issues facing it; set out some of the transnational aspects of the sector’s research mission; detail the state of the art in each of the EU countries covered; and assess the challenges and opportunities that these colleges may encounter in the future. Aimed at scholars and policymakers alike, this much-needed addition to the literature provides key information that will aid the development of a group of education institutions seen as full of potential for the future.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Lepori, Benedetto.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 312088
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781402092435
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9244-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9244-2</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha