Educational Research: the Educationalization of Social Problems / (Registro nro. 284155)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05200nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 284155 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154317.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2008 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402097249 |
-- | 9781402097249 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781402097249 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000336463 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030300 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300317 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402041350 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Smeyers, Paul. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 309579 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Educational Research: the Educationalization of Social Problems / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Paul Smeyers, Marc Depaepe. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2008. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Educational Research ; |
Designación de volumen o secuencia | 3 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Introduction–Pushing Social Responsibilities: The Educationalization of Social Problems -- About Pedagogization: From the Perspective of the History of Education -- The Educationalization of the ModernWorld: Progress, Passion, and the Protestant Promise of Education -- Educationalising Trends in Societies of Control: Assessments, Problem-Based Learning and Empowerment -- Educationalization in a USA Present: A Historicist Rendering -- Cultural Capital as Educational Capital—The Need For a Reflection on the Educationalisation of Cultural Taste -- The ‘Educationalisation‘ of the Language of Progressivism Exploring the Nature of a True Alternative -- Parenting and the Art of Being a Parent -- The Educationalisation of Social Problems and the Educationalisation of Educational Research: The Example of Citizenship Education -- Higher Education and Hyperreality -- Education for the Knowledge Economy -- The Social, Psychological, and Education Sciences: From Educationalization to Pedagogicalization of the Family and the Child -- ‘It Makes Us Believe That It Is About Our Freedom’: Notes on the Irony of the Learning Apparatus -- The Päadagogisierung of Philosophy -- The Education Concept -- Afterword. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Pushing ‘social’ responsibilities on schools is a process that has been underway for a long time. This phenomenon has been studied more in Europe than in North America and the U.K. and has been labelled Pädagogisierung. The editors have chosen to use ‘Educationalization’ to identify the overall orientation or trend toward thinking about education as the focal point for addressing or solving larger human problems. The term describes these phenomena as a sub-process of the ‘modernization’ of society, but it also has negative connotations, such as increased dependence, patronization, and pampering. In this book distinguished philosophers and historians of education focus on ‘educationalization’ to expand its meaning through an engagement with educational theory. Topics discussed are the family and the child, the ‘learning society’, citizenship education, widening participation in higher education, progressive education, and schooling movements such as No Child Left Behind. ‘Smeyers’ and Depaepe's book offers great insights into one of the most ambivalent phenomena of today's educational world and especially educational policy. The contributions assembled represent perspectives of some of the most respected scholars in the field. Their manifold critiques of the educationalization of social problems are rather convincing. Our time is definitely ripe for such analysis!’ Roland Reichenbach, Center for Educational Studies, University of Basel, Switzerland ‘This is a challenging, critical and analytical treatment of the tendency of contemporary administrations to overburden educational institutions with the expectation that they will provide the solutions to an increasingly diverse range of social and economic problems. It brings together the theoretical resources of a distinguished international group of philosophers and historians of education and deserves the careful attention of educational policy makers, practitioners and researchers alike.’ David Bridges, Von Hügel Institute, St Edmund’s College, Cambridge, England This publication is realized by the Research Community (FWO-Vlaanderen / Research Foundation Flanders, Belgium) Philosophy and History of the Discipline of Education: Evaluation and Evolution of the Criteria for Educational Research. Also realized by the Research Community are Educational Research: Why ‘What Works’ Doesn’t Work (2006) and Educational Research: Networks and Technologies (2007). |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Depaepe, Marc. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 309580 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781402097225 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9724-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-9724-9</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.