Productive Multivocality in the Analysis of Group Interactions / (Registro nro. 284966)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 06452nam a22004215i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 284966 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154345.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2013 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781461489603 |
-- | 9781461489603 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781461489603 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000342635 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030856 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405050246 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402061131 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Suthers, Daniel D. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 313022 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Productive Multivocality in the Analysis of Group Interactions / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Daniel D. Suthers, Kristine Lund, Carolyn Penstein Rosé, Chris Teplovs, Nancy Law. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2013. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | x, 733 páginas 126 ilustraciones, 104 ilustraciones en color. |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Computer-Supported Collaborative Learning Series ; |
Designación de volumen o secuencia | 15 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Part 1:Introduction -- 1.The Productive Multivocality Project: Origins and Objectives -- 2.Methodological Dimensions -- 3.A Readers’ Guide to the Productive Multivocality Project -- Part 2:Case Study 1:Pivotal Moments in Origami Fractions -- 4.Learning Fractions through Folding in an Elementary Face-to-Face Classroom -- 5.Focus-based Constructive Interaction -- 6.Collaborative and Differential Utterances, Pivotal Moments, and Polyphony -- 7.Social Metacognition, Micro-creativity and Justifications: Statistical Discourse Analysis of a Mathematics Classroom Conversation -- 8.A Multivocal Analysis of Pivotal Moments for Learning Fractions in a 6th Grade Classroom in Japan -- Part 3:Case Study 2:Peer Led Team Learning for Chemistry -- 9.Peer-Led Team Learning in General Chemistry -- 10.Knowledge Building Discourse in Peer-Led Team Learning (PLTL) Groups in First-year General Chemistry -- 11.A Multivocal Process Analysis of Social Positioning in Study Groups -- 12.Application of Network Analysis to Collaborative Problem Solving Discourse: An Attempt to Capture Dynamics of Collective Knowledge Advancement -- 13.A Multivocal Analysis of the Emergence of Leadership in Chemistry Study Groups -- Part 4:Case Study 3: Multimodality in Learning About Electricity with Diagrammatic and Manipulative Resources -- 14.Group Scribbles-supported Collaborative Learning in Primary Grade 5 Science Class -- 15.Identifying Pivotal Contributions for Group Progressive Inquiry in a Multimodal Interaction Environment -- 16.Cascading Inscriptions and Practices: Diagramming and Experimentation in the Group Scribbles Classroom -- 17.Conceptual Change and Sustainable Coherency of Concepts Across Modes of Interaction -- 18.Development of Group Understanding via the Construction of Physical and Technological Artifacts -- 19.Agency and Modalities in Multimediated Interaction -- Part 5:Case Study 4:Knowledge Building Through Asynchronous Online Discourse -- 20.Online Graduate Education Course Using Knowledge Forum -- 21.Socio-dynamic Latent Semantic Learner Models -- 22.Exploring Pivotal Moments in Students’ Knowledge Building Progress Using Participation and Discourse Marker Indicators as Heuristic Guides -- 23.Statistical Discourse Analysis of an Online Discussion: Cognition and Social Metacognition -- 24.Critical Reflections on Multivocal Analysis and Implications for Design-Based Research -- Part 6:Case Study 5:A Data-Driven Design Cycle for 9th Grade Biology -- 25.Towards Academically Productive Talk Supported by Conversational Agents -- 26.Gaining Insights from Sociolinguistic Style Analysis for Redesign of Conversational Agent Based Support for Collaborative Learning -- 27.Successful Knowledge Building Needs Group Awareness: Interaction Analysis of a 9th Grade CSCL Biology Lesson -- 28.Interaction Analysis of a Biology Chat -- 29.Network Analytic Techniques for Online Chat -- 30.Multivocality as a Tool for Design-Based Research -- Part 7:Reflections -- 31.Achieving Productive Multivocality in the Analysis of Group Interactions -- 32.Methodological Pathways for Avoiding Pitfalls in Multivocality -- 33.Analytic Representations and Affordances for Productive Multivocality -- 34.Epistemological Encounters in Multivocal Settings -- 35.Multivocality in Interaction Analysis: Implications for Practice -- 36.A Dialog on ‘Productive Multivocality’. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The key idea of this book is that scientific and practical advances can be obtained if researchers working in multiple traditions – including traditions that have been assumed to be mutually incompatible – make a concerted and sustained effort to engage in dialogue with each other by comparing and contrasting their understandings of a given phenomenon and considering how these different understandings can either complement or mutually elaborate on each other. This key idea applies to many fields, particularly in the social and behavioral sciences, as well as education and computer science. The book shows how we have achieved this by presenting our analyses of collaborative learning during the course of a four-year project involving dozens of researchers in a series of five workshops. The 37 editors and authors involved in this project generally study collaborative learning, technology enhanced learning, and cooperative work, and share an interest in understanding group interactions, but approach this topic from a variety of disciplinary homes and theoretical and methodological traditions. The sustained dialogue across these multiple "voices" makes this book useful to researchers in many different fields and with diverse goals and agendas. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Lund, Kristine. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 313023 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Rosé, Carolyn Penstein. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 313024 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Teplovs, Chris. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 313025 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Law, Nancy. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 304911 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781461489597 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-8960-3">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-8960-3</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.