TEST - Catálogo BURRF
   

Studying Virtual Math Teams / (Registro nro. 285657)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05364nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 285657
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154417.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2009 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781441902283
-- 9781441902283
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781441902283
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000337939
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030810
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404300337
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402060858
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Stahl, Gerry.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 313954
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Studying Virtual Math Teams /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Gerry Stahl.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston, MA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer US,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2009.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxii, 628 páginas 40 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Computer-Supported Collaborative Learning Series ;
Designación de volumen o secuencia 11
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Introducing Group Cognition in Virtual Math Teams -- A Chat About Chat -- The VMT Vision -- Mathematical Discourse as Group Cognition -- Interactional Methods and Social Practices in VMT -- From Individual Representations to Group Cognition -- Studying Group Cognition in Virtual Math Teams -- The Sequential Co-Construction of the Joint Problem Space -- The Organization of Graphical, Narrative and Symbolic Interactions -- Question Co-Construction in VMT Chats -- Resolving Differences of Perspective in a VMT Session -- Studying Group Discourse in Virtual Math Teams -- Representational Practices in VMT -- Student and Team Agency in VMT -- Group Creativity in VMT -- Inscriptions, Mathematical Ideas and Reasoning in VMT -- Reading’s Work in VMT -- Designing the VMT Collaboration Environment -- The Integration of Dual-Interaction Spaces -- Designing a Mix of Synchronous and Asynchronous Media for VMT -- Deictic Referencing in VMT -- Scripting Group Processes in VMT -- Helping Agents in VMT -- Representing Group Interaction in VMT -- Thread-Based Analysis of Patterns in VMT -- Studying Response-Structure Confusion in VMT -- A Multidimensional Coding Scheme for VMT -- Combining Coding and Conversation Analysis of VMT Chats -- Polyphonic Inter-Animation of Voices in VMT -- A Model for Analyzing Math Knowledge Building in VMT -- Conceptualizing Group Cognition in VMT -- Meaning Making in VMT -- Critical Ethnography in the VMT Project -- Toward a Science of Group Cognition.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Studying Virtual Math Teams centers on detailed empirical studies of how students in small online groups make sense of math issues and how they solve problems by making meaning together. These studies are woven together with materials that describe the online environment and pedagogical orientation, as well as reflections on the theoretical implications of the findings in the studies. The nature of group cognition and shared meaning making in collaborative learning is a foundational research issue in CSCL. More generally, the theme of sense making is a central topic in information science. While many authors allude to these topics, few have provided this kind of detailed analysis of the mechanisms of intersubjective meaning making. This book presents a coherent research agenda that has been pursued by the author and his research group. The book opens with descriptions of the project and its methodology, as well as situating this research in the past and present context of the CSCL research field. The core research team then presents five concrete analyses of group interactions in different phases of the Virtual Math Teams research project. These chapters are followed by several studies by international collaborators, discussing the group discourse, the software affordances and alternative representations of the interaction, all using data from the VMT project. The concluding chapters address implications for the theory of group cognition and for the methodology of the learning sciences. In addition to substantial introductory and concluding chapters, this important new book includes analyses based upon the author's previous research, thereby providing smooth continuity and an engaging flow that follows the progression of the research. The VMT project has dual goals: (a) to provide a source of experience and data for practical and theoretical explorations of group knowledge building and (b) to develop an effective online environment and educational service for collaborative learning of mathematics. Studying Virtual Math Teams reflects these twin orientations, reviewing the intertwined aims and development of a rigorous science of small-group cognition and a Web 2.0 educational math service. It documents the kinds of interactional methods that small groups use to explore math issues and provides a glimpse into the potential of online interaction to promote productive math discourse.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781441902276
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4419-0228-3">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4419-0228-3</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha