TEST - Catálogo BURRF
   

The Social Ecology of Resilience : (Registro nro. 286634)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06028nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 286634
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154509.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2012 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781461405863
-- 9781461405863
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781461405863
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000340344
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030347
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201404300414
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402061023
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación HV40-69.2
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Ungar, Michael.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 315376
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Social Ecology of Resilience :
Resto del título A Handbook of Theory and Practice /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Michael Ungar.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, NY :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer New York,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2012.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xv, 463 páginas 14 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato I. Introduction to the Theory -- Social Ecologies and their Contribution to Resilience -- Resilience: Causal Pathways and Social Ecology -- Theory and Measurement of Resilience: Views from Development -- Resilience and Children's Work in Brazil: Lesson from Physics for Psychology -- II. Five Interviews -- An Interview with Macalane Malindi: The Impact of Education and Changing Social Policy on Resilience During Apartheid and Post-Apartheid in South Africa -- An Interview with Bill Strickland: How Community-based Adult Educational Facilities can Lift People out of Poverty in Urban America -- An Interview with Jude Simpson: Growing Beyond a Life of Abuse and Gang Involvement in New Zealand -- An Interview with Vicki Durrant: Creating a Community Program for High-Risk Aboriginal Youth in Canada's North -- An Interview with Arn Chorn-Pond: Helping Children in Cambodia Through the Revival of Traditional Music and Art -- III. The Individual (in context) -- From Neurons to Social Context: Restoring Resilience as a Capacity for Good Survival -- Situating Resilience in Developmental Context -- Temporal and Contextual Dimensions to Individual Positive Development: A Developmental-Contextual Systems Model of Resilience -- Girls' Violence: Criminality or Resilience?- IV. The Family -- Facilitating Family Resilience: Relational Resources for Positive Youth Development in Conditions of Adversity -- Contexts of Vulnerability and Resilience: Childhood Maltreatment, Cognitive Functioning and Close Relationships -- Averting Child Maltreatment: Individual, Economic, Social and Community Resources that Promote Resilient Parenting -- Caring Relationships: How to Promote Resilience in Challenging Times -- Young People, Their Families and Social Supports: Understanding Resilience with Complexity Theory -- V. The School.-Local Resources and Distal Decisions: The Political Ecology of Resilience -- Caring Teachers: Teacher-youth Transactions to Promote Resilience -- Children with Disabilities and Supportive School Ecologies -- Resilience in Schools and Curriculum Design -- VI. The Community -- How Prior Social Ecologies Shape Family Resilience Amongst Refugees in U.S.Resettlement -- Young People, Sexual Orientation, and Resilience -- Community Resilience: Fostering Recovery, Sustainability, and Growth -- The Social Ecology of Resilience in War-Affected Youth: A Longitudinal Study from Sierra Leone -- Traveling Through Social Support and Youth Civic Action on a Journey Towards Resilience -- VII. Culture.-Understanding Culture and Resilience: The Production of Hope -- Case Study: Promoting Community Resilience with Local Values - Greenland's Paamiut Asasara -- Toward an Ecology of Stories: Indigenous Perspectives on Resilience -- Macro, Meso and Micro Perspectives of Resilience During and After Exposure to War -- Predictors of resilient psychosocial functioning in Western Australian Aboriginal Young People Exposed to High Family-level Risk.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. In a time of increasing exposure to personal psychological stress, as well as war, natural disasters, and economic upheaval, positive development under adversity—resilience—is meriting wider and deeper study. Despite this attention and over four decades’ worth of robust literature, resilience remains difficult to define and even harder to measure. Taking the view that resilience is a process to be developed and nurtured rather than a hard-wired capacity of the individual, The Social Ecology of Resilience explains how interactions with school, family, community, and culture can provide ingredients for positive development. Case studies representing international and cross-disciplinary perspectives (e.g., Aboriginal youth in Australia, refugees in Sudan, and gay teens in the U.S.) demonstrate resilience across cultures and the lifespan. And interviews with healers and activists who have themselves survived trauma reveal resilience as a set of processes that can be both learned and taught. Featured in the coverage: Causal pathways and how social ecologies influence resilience. Situating resilience in developmental contexts. Fostering recovery, sustainability, and growth in traumatized communities. Resources that promote resilient parenting. Children with disabilities and the supportive school. Indigenous perspectives on resilience. The up-to-date data and real-world viewpoints in The Social Ecology of Resilience will be of great interest to those working with this elusive concept, including social workers, psychologists, students and professors in family relations, and researchers in social policy.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781461405856
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-0586-3">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-0586-3</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha