Game Analytics : (Registro nro. 286736)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 06042nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 286736 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134214.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2013 xxk| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781447147695 |
-- | 9781447147695 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781447147695 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000339913 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030320 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300407 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402061012 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | QA76.9.U83 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Seif El-Nasr, Magy. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 315560 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Game Analytics : |
Resto del título | Maximizing the Value of Player Data / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Magy Seif El-Nasr, Anders Drachen, Alessandro Canossa. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | London : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer London : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2013. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xv, 800 páginas 222 ilustraciones, 122 ilustraciones en color. |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Foreword -- Part I – An Introduction to Game Analytics -- Introduction -- Game Analytics – The Basics -- Benefits of Game Analytics –Stakeholders, Contexts and Domains -- Game Industry Metrics Terminology and Analytics Case Study -- Interview with Jim Baer and Daniel McCaffery from Zynga -- Part II – Telemetry Collection and Tools -- Telemetry and Analytics Best Practices and Lessons Learned -- Game Development Telemetry in Production -- Interview with Nicholas Francis and Thomas Hagen from Unity Technologies -- Sampling for Game User Research -- WebTics: A Web-based Telemetry and Metrics System for Small and Medium Games -- Interview with Darius Kazemi -- Part III – Game Data Analysis -- Game Data Mining -- Meaning in Gameplay: Filtering Variables, Defining Metrics, Extracting Features and Creating Models for Gameplay Analysis -- Gameplay Metrics in Game User Research: Examples from The Trenches -- Interview with Aki Järvinen from Digital Chocolate -- Better Game Experience through Game Metrics: A Rally Videogame Case Study -- Part IV – Metrics Visualization -- Spatial Game Analytics -- Visual Game Analytics -- Visual Analytics Tools: A Lens into Players’ Temporal Progression and Behavior -- Interview with Nicklas “Nifflas” Nygren -- Part V – Mixed Methods for Game Evaluation -- Contextualizing Data -- Combining Back-End Telemetry Data with Established User Testing Protocols: A Love Story -- Game Metrics through Questionnaires -- Interview with Simon Møller from Kiloo -- Visual Attention and Gaze Behavior in Games: An Object-based Approach -- An Introduction to Physiological Player Metrics for Evaluating Games -- Improving Gameplay with Game Metrics and Player Metrics -- Part VI – Analytics and Player Communities -- Data Collection in Massively Multiplayer Online Games: Methods, Analytic Obstacles, and Case Studies -- Designer, Analyst, Tinker: How Game Analytics Will Contribute to Science -- Interview with Ola Holmdahl and Ivan Garde from Junebud -- Part VII – Metrics and Learning -- Metrics in Simulations and Games for Learning -- Conceptually Meaningful Metrics: Inferring Optimal Challenge and Mindset from Gameplay -- Interview with Simon Egenfeldt Nielsen from Serious Games Interactive -- Part VIII – Metrics and Content Generation -- Metrics for Better Puzzles. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Developing a successful game in today’s market is a challenging endeavor. Thousands of titles are published yearly, all competing for players’ time and attention. Game analytics has emerged in the past few years as one of the main resources for ensuring game quality, maximizing success, understanding player behavior and enhancing the quality of the player experience. It has led to a paradigm shift in the development and design strategies of digital games, bringing data-driven intelligence practices into the fray for informing decision making at operational, tactical and strategic levels. Game Analytics - Maximizing the Value of Player Data is the first book on the topic of game analytics; the process of discovering and communicating patterns in data towards evaluating and driving action, improving performance and solving problems in game development and game research. Written by over 50 international experts from industry and research, it covers a comprehensive range of topics across more than 30 chapters, providing an in-depth discussion of game analytics and its practical applications. Topics covered include monetization strategies, design of telemetry systems, analytics for iterative production, game data mining and big data in game development, spatial analytics, visualization and reporting of analysis, player behavior analysis, quantitative user testing and game user research. This state-of-the-art volume is an essential source of reference for game developers and researchers. Key takeaways include: Thorough introduction to game analytics; covering analytics applied to data on players, processes and performance throughout the game lifecycle. In-depth coverage and advice on setting up analytics systems and developing good practices for integrating analytics in game-development and -management. Contributions by leading researchers and experienced professionals from the industry, including Ubisoft, Sony, EA, Bioware, Square Enix, THQ, Volition, and PlayableGames. Interviews with experienced industry professionals on how they use analytics to create hit games. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Drachen, Anders. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 315561 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Canossa, Alessandro. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 315562 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781447147688 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-4769-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-4769-5</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.