Serious Games and Edutainment Applications / (Registro nro. 287391)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04824nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 287391 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154545.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2011 xxk| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781447121619 |
-- | 9781447121619 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781447121619 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000339504 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030838 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300401 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402060936 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | QA75.5-76.95 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Ma, Minhua. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 316540 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Serious Games and Edutainment Applications / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Minhua Ma, Andreas Oikonomou, Lakhmi C. Jain. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | London : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer London, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2011. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xvI, 504 páginas 128 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Part I – Introduction -- Innovations in Serious Games for Future Learning -- Serious Games: A New Paradigm for Education? -- Origins of Serious Games -- Serious Learning in Serious Games -- Part II – Theories and Reviews -- Social Flow and Learning in Digital Games: A Conceptual Model and Research Agenda -- A Formalism to Define, Assess and Evaluate Player Behaviour in Mobile Device Based Serious Games -- Serious Games for Health and Safety Training -- Augmenting Initiative Game Worlds with Mobile Digital Devices -- Part III – Custom-Made Games and Case Studies -- Enhancing Learning in Distributed Virtual Worlds through Touch: A Browser-based Architecture for Haptic Interaction -- Operation ARIES!: A Serious Game for Teaching Scientific Inquiry -- From Global Games to Re-contextualized Games: The Design Process of TekMyst -- Using Serious Games for Assessment -- Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning -- Fun and Learning: Blending Design and Development Dimensions in Serious Games through Narrative and Characters -- Part IV – Use of Commercial-Off-the-Shelf (COTS) Games in Education -- Choosing a Serious Game for the Classroom: An Adoption Model for Educators -- Learning Narratives with Harry Potter. “Manuel de Fallas’s The Prophet Newspaper” -- Using Dungeons and Dragons to Integrate Curricula in an Elementary Classroom -- Modding in Serious Games: Teaching Structured Query Language (SQL) Using NeverWinter Nights -- Expanding a VLE-Based Integration Framework Supporting Education in Second Life -- Part V – Social Aspects and Gamification -- Casual Social Games as Serious Games: The Psychology of Gamification in Undergraduate Education and Employee Training -- Experiences of Promoting Student Engagement Through Game-Enhanced Learning -- What Computing Students Can Learn by Developing Their Own Serious Games -- Social Interactive Learning in Multiplayer Games -- Index. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The recent re-emergence of serious games as a branch of video games and as a promising frontier of education has introduced the concept of games designed for a serious purpose other than pure entertainment. To date the major applications of serious games include education and training, engineering, medicine and healthcare, military applications, city planning, production, crisis response, to name just a few. If utilised alongside, or combined with conventional training and educational approaches, serious games could provide a more powerful means of knowledge transfer in almost every application domain. Serious Games and Edutainment Applications offers an insightful introduction to the development and applications of games technologies in educational settings. It includes cutting-edge academic research and industry updates that will inform readers of current and future advances in the area. The book is suitable for both researchers and educators who are interested in using games for educational purposes, as well as game professionals requiring a thorough understanding of issues involved in the application of video games technology into educational settings. It is also applicable to programmers, game artists, and management contemplating or involved in the development of serious games for educational or training purposes. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Oikonomou, Andreas. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 316541 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Jain, Lakhmi C. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 316542 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781447121602 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-2161-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-2161-9</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.